Niciuna! ^-^
Oricat de mult as uri unii profesori pentru ceea ce fac la ore, imi va trece si e probabil sa o faca tot spre binele nostru (nu toti). E bine sa iau partea plina a paharului. E drept, am si eu obiectele mele cu care nu prea ma inteleg: istoria si geografia, dar asta nu e un motiv sa nu ma stradui.
Voi crea o lista cu fiecare materie (cred ca sunt troll, inca din clasa I) si voi incerca sa surprind de ce cred ca e utila si ce imi place (daca exista):
Limba si literatura romana - are carti de citit ok, uneori relaxante, ma ajuta sa imi dezvolt vocabularul, sa ma iau de gramatica celorlalti, si, desi nu citeam cine stie ce cand eram mai mic, parca acum incepe sa imi placa (fiindca i-am dat o sansa :P)
Matematica - nu intotdeauna am fost bun, dar cand nu eram bun, mi-am dat seama si am ''astupat craterele'' cand a trebuit.
E un obiect chiar fain, poti face multe glume proaste pe baza acestuia, la care ceilalti sa se simta obligati sa rada :D Dar pe langa asta, mai contribuie si la utilizarea celeilalte emisfere cerebrale (nu stiu care), te ajuta sa fii mai ordonat si sa calculezi chiar in timp real anumite distante, viteze etc.
Biologie (Cunoasterea mediului) - m-am apucat de invatat prima data cand luasem un S in clasa a 3-a si eram super invidios pe cineva care tot raspundea si voiam si eu FB. Ne ajuta sa ne cunoastem corpul, trupul ca sa nu fim pacaliti de cei de la farmacii si doctori chiar asa de usor. Ne invata sa protejam si sa intretinem mediul cat mai bine si, intr-o situatie in care ar fi de mers in padure, sa stim si noi ce ciuperci sunt otravitoare (ca sa le evitam) si pe care sa le putem culegem. Desi nu pare ca e utila materia asta, eu ma bucur ca exista in program.
Religie - obiectul acesta il vad mai mult ca pe o metoda foarte buna de a incerca sa devii un om mai bun. Eu merg destul de rar la biserica, dar cand merg, sunt cu gandul acolo si niciunde altundeva. Fiti siguri ca sunt unele lucruri ce nu ne sunt necesare, decat, poate, mai pe la batraneti, dar sunt si unele lucruri care ne ajuta, precum cele 10 porunci - unii nu prea au simtul ratiunii si cauta sa li se spuna ce sa faca (majoritatea oamenilor fac ceea ce vad ca fac si ceilalti, doar ca sa se ''integreze''). Eu vad obiectul asta mai degraba ca pe un ''Sa stii mai multe, sa fii mai bun'', dar cum face referire si la trecutul religios, e bun si numele de ''Religie''.
Muzica - meh, niciodata nu am stiu sa citesc notele de pe un portativ si nici voce nu prea am xD, dar este si acesta un obiect util. Practicand un instrument muzical precum chitara sau pian, iti vei folosi mainile (suna ciudat), dar, la batranete, vom fi protejati de Parkinson (pentru necunoscatori, se manifesta prin tremuratul excesiv si nevoit al mainilor).
Desen - desenand, poti exprima trairile si emotiile si ca poti imbina culorile asa cum vrei tu (o vad ca pe un joc). Sunt unele chestii neinteresante, ba chiar plicticoase, precum piramidele de nu stiu cand cum s-au format sau nu stiu ce modele de stalpi grecesti/egipteni/inca ceva... Dar sunt si lucruri faine si amuzante precum imbinarea culorilor. Cea mai calda culoare nu este rosu si nici galben, ci portocaliu, deoarece reprezinta o imbinare intre 2 culori calde, iar cea mai rece este albastru. :)
Sport - ahh, cat ador materia asta, daca ar scoate-o, as reactiona urat... Cand eram mai micut, nu puteam spune ca imi place, dar stiam ca imi este utila. Odata cu primirea notelor de 10 si atunci cand nu le-as fi meritat, m-am ambitionat sa progresez si sa cred ca le-am meritat, drept urmare, aspectul meu fizic s-a imbunatatit. :3 Baschetul, handbalul, dar cel mai mult Fotbalul imi plac nespus. Desi sunt varza total la aceste jocuri, in zilele noastre se puncteaza si modul in care te stradui si cat de implicat esti, deci am devenit si ok la acestea, nemaifiind criticat de ceilalti colegi xD.
Abilitati practice (ahhh, clasele primare...) - un copil are nevoie sa stie cum sa isi controleze mana (mainile) si este necesara fortarea unei precizii (foarfece si lipici). Stimuleaza si creativitatea.
Limba engleza - ma bucur ca o invat si imi place nespus, e foarte utila deoarece ajuta dezvoltarea memoriei, ma ajuta sa ajut si pe cei nou-veniti la noi in tara cu sfaturi utilitare si sa comunic cu ceilalti oameni din celelalte tari prin aceasta limba. Google translate este accurate doar la traducerea cuvintelor simple, dar nu prea stie sa traduca fraze si propozitii complicate, motiv pentru care merita invatata engleza.
Educatie civica - ma rog, nu prea le am cu politica si chestii din astea, dar e ok sa o invatam, fiindca ne ajuta sa fim si lideri in anumite situatii datorita corectitudinii acesteia (si acum folosesc acea regula de 66% + 1 pentru punerea in masura a unei legi, sau mai bine spus, reguli xD).
Istorie - ...probabil este prezentata celorlalti doar pentru a prezenta si ''a fost si asa'' si ''nu mai faceti ceea ce au facut si altii gresit''.
Geografie - meh, oricat de mult m-as chinui cu hartile, tot sunt varza la obiectul asta, dar nu ma deranjeaza. Probabil e bun pentru orientarea in spatiu, de exemplu, pentru Minecraft ajuta la orientarea cu coordonatele x, y, z.
Franceza/Germana - idem ca la engleza.
Informatica - pentru cei interesati de calculatoare si constructia programelor, C++ este un limbaj utilizat pentru acestea. Cum sunt altele mai eficiente, precum Java, acestea sunt utilizate in prezent. Informatica se imbina si cu matematica, deci daca nu sunteti pasionati de stiintele reale, s-ar putea sa aveti un ''bad time'' cu acestea x).
T.I.C - te ajuta sa ai habar ce este acela un sistem de operare si cum folosesti Microsoft Office mai bine (aveam colegi care nu stiau cum sa deschida un calculator...), pentru ca vor ajuta pe viitor pe plan profesional.
Fizica - masuri de precautie si de protectie, sa stim cum au loc anumite fenomene, de ce au loc si cum ne-ar putea afecta. E destul de utila. Poti castiga anumite argumente simple de genul ''aa, dar nu pune mana acolo, sa nu te electrocutezi'', ''dar nu e bagat in priza...''. Nu sunt as la materia asta, dar sunt bucuros ca totusi ma stradui in felul meu.
Educatie tehnologica - obiectul acesta ajuta la procurarea propriilor materiale si la intelegerea structurii materiilor si materialelor. Am realizat si un saculet odata, iar alta data am aratat cum putem recicla o doza normala, transformand-o in suport de creioane :D
Chimie - ne ajuta sa intelegem si mai bine mediul incojurator din ce este format, cum se formeaza prin realizarea anumitor reactii si, de asemenea, este foarte posibil ca datorita acestui obiect sa se dezvolte un posibil leac pentru cancer.
Latina - asta cred ca este singurul obiect ce ar trebui dat deoparte total si sa fie lasat doar pentru cei ce sunt interesati sa cunoasca limba asta moarta. Sunt expresii provenite din latina, asta e ok, dar de ce mi-ar pasa mie sa stiu cine a inventant nu stiu ce declinari stupide :| (scuze, am amintiri intr-a 8-a, cand in loc sa invatam pentru examen, noi faceam orele de latina).
Logica si argumentare (apare intr-a 9-a) - e util obiectul, intr-un fel: pot identifica si rezolva anumite probleme mai usor, ca un detectiv, precum in imaginea https://www.google.ro/......ps?/search
Se da: Unor 4 oameni le este spus ca doar unul din ei va putea scapa din inchisoare (cred), doar daca vor raspunde la o intrebare simpla, respectiv ce culoare are palaria purtata de ei, asezati ca in imaginea aceasta (nu au voie sa dea la ghici, doar raspunsuri concrete). Nimeni nu il vede pe 4 si 4 nu vede pe nimeni. 1 vede pe 2 si 3, 2 vede doar pe 3, si 3 nu vede nici el pe nimeni. Nu au voie sa se intoarca in spate sau sa se uite la palariile lor.
Intrebare: Care din cei 4 va raspunde primul ce culoare are palaria lui?
Raspuns: 3 si 4 nu vad pe nimeni, deci nu pot stabili concret ce culoare au palariile lor. 1 ar fi raspuns imediat daca 3 ar fi avut si el aceeasi culoare ca si 2, dar cum e diferita, 2 stie sigur acum ca palaria lui e diferita de a celui din fata lui, drept urmare 2 raspunde primul.
Am dat fail la ghicitoarea asta, dar am inteles-o dupa.
Psihologie - mh, nu prea mi-a folosit, mai degraba doar m-a ajutat sa inteleg ca exista mai multe tipuri de oameni si ca trebuie sa coexistam.
Ed. antreprenoriala - UTIL OBIECT, ajuta la formarea unei cariere si a unui viitor de succes, RECOMAND STUDIEREA ACESTUIA
Economie si filozofie n-am facut inca, deci nu imi pot da cu parerea pur si simplu. E probabil sa fi omis alte materii, sunt la mate-info intensiv engleza.
Daca i-ai citi pe Allan Pease, pe Dale Carnegie sau pe Brene Brown, ai intelege altfel psihologia. Nu exista nicio materie complet inutila. Poate exista materii inutile pentru x sau y, dar la scoala faci parte dintr-un colectiv, nu toti avem aceleasi interese.
Da, e inutila, sa ne facem toti gameri, munca cine o mai face?
Parintii.
Si mai tarziu, cine vor fi parintii?
Noi... dar bineinteles ca din cauza sistemului de invatamant si din cauza la majoritatea parintilor din ziua de azi, o sa ajungem poate chiar mai rau :). Pentru ca nu suntem invatati sa gandim, doar sa memoram chestii pe care oricum le uitam din cauza ca nu suntem interesati de ele sau ca nu mai folosim acea informatie.
Uite. intra la video-ul asta si cauta prin comentarii unu tot cu numele meu. :) Si citeste ce am scris acolo. :D A da. uita-te si la video, dupa sa citesti comentariul.
https://www.youtube.com/watch?v=PTisYpUYeP4&t=89s
Am citit pana in momentul in care i-ai numit prosti pe Eminescu si Caragiale. Cred ca a fost suficient ca sa imi pot forma o parere despre tine.
)))))))))))))))))))))) Eu nu i-am insultat pe ei. Am insultat faptul ca invatam despre ei. Chiar daca in propozitie se intelege ca l-am facut pe el prost dar ma rog... Eu nu am nimic cu el, am ceva ca ne baga profa de romana pe gat chestii despre el.
Si acum daca am zis asta, ce parere ti-ai format despre mine? Ca un sunt un prost si mai mare, nu?
Mi-am facut curaj si am citit pana la capat, ai scris numai prostii, le pot spune mizerii.
Acum te intreb: Ce meserie vrei tu sa urmezi pe viitor? La ce profil esti? Excelezi la vreo materie?
Sa mori tu ca am scris numai tampenii?
Si cica,, mi-am facut curaj si am citit pana la capat". Ma domnu' profesor, da ce aveti cu mine sau ce am scris gresit? Ia corectati-ma pas cu pas. Vrei tu sa-mi mie ca. de exemplu faza aia cu teza de la mate e o porcarie? Chiar iti imbunatateste salariul o amarate de teza?
Si in plus, daca citeai pana la capat, nu imi mai puneai intrebarea : ce meserie vrei tu sa urmezi pe viitor.
La ce profil? Frate, sunt mic, nu am nici cea mai mica fara de informatie despre viata. Sunt in clasa a5-a, nu sunt la liceu.
Ba, sa fiu sincer, da, sunt foarte bun la sport. E sigura materie la care iau 10. La celelalte iau numai 5, rareori si cate un 6. Oricum mama imi da paine cu pateu atunci cand iau 7, deci ma chinui sa avansez.
Pai acolo ai scris ca ai 16 ani, aici e problema. De la 10 la 16 ani e o diferenta, e mai mult de jumatate din varsta ta. Doamne, cum imi pierd eu timpul.
By the way, domnule,, curajos" cred ca mai aveti si putin curaj cat sa va uitati la video-ul ala + la alte video-uri. Omul ala e prost, nu? Dar imi place... imi place de tine ca esti asa increzator si tupeist. Pacat ca nu-ti mai tace gura aia.
Iti spun doar ca ai mintea indoctrinata de catre vloggeri, cu asta inchei discutia.
Da asta este... cred ca aveai ceva mult mai bun de facut la ora asta decat sa vorbesti cu un plod.
Pentru mine sunt 2 la fel de inutile.
Desi sunt credincioasă religia crestina obligatorie in scoli mi se pare inutilă.
Nu toti sunt de aceeasi religie si multi sunt atei deci nu cred ca e necesar sa se predea religie in scoli.
La mine cel putin toti au media 10, de multe ori primita pe nedrept.
A 2-a ar fi tehnologia.
De ce?
Pentru ca "am vrut" întotdeauna sa aflu cum se face pateul... (sarcasm)
Nu știu dacă aș scoate vreo materie, pentru că până la urmă toate au o importanță și e bine că avem un orar diversificat. Eu aș scoate capitolele inutile de la anumite materii, aș simplifica anumite materii care ajung într-un punct în care chiar nu mai suporți să vezi câte lucruri neinteresante și dificile ti se cer. Aș scurta durata orelor, aducându-le la 30 de minute, unde să se puncteze doar aspecte importante din lecția respectivă, cu exemple, explicații, exerciții, cu dezbateri, astfel încât copilul să nu mai fie nevoit să-și stoarcă creierii acasă, încercând să înțeleagă chineza veche.
Aș introduce anumite materii care sunt esențiale și care ar puncta chestii folositoare care chiar au legătură cu viața de zi cu zi: oră de dezvoltare personală, oră de educație sexuala, oră de educație antreprenorială (se face și la școala, dar nu la modul la care trebuie).
Eu oricum am scăpat de materiile stresante: fizică, chimie, bio, latină nu fac, deci nu prea am de ce să mă plâng.
Dar sunt anumite materii importante, cum ar fi economia, dar pe care profesorul nu o face deloc atractivă, ținând prelegeri oră de oră, o atmosferă în care elevii sunt pasivi și mare parte din ei nu înțeleg nimic, din cauză că, chineza veche .
In primul rand as scoate Religia deoarece mi-se pare o materie aiurita si sunt destul de sigur ca in majoritatea liceelor care nu sunt de profil nu se preda.
In rest ar fi mai multe schimbari pe care le-as face daca as putea.
Bai eu as scoate Biologia... stiu ca e foarte importanta pentru cei care vor sa se faca doctori etc. dar ar trebui nu neaparat scoasa ci sa se predea doar celor care iubesc aceasta materie, sunt prea multe lucruri de retinut si pentru mine ar fi imposibil cum pentru altii e matematica... la mine matematica e
Germana domne am avut o profesoara care ne preda lecțiile pe etape și testele pe numere. Când dădeam teste le dădeam in trei ore. Adică ex.,, Luni, vineri și încă unul luni"
Wtf... bine ca nu fac germana.
Asta-i viața! Anul asta a ieșit la pensie deci nu mai are pe cine cicăli.
Ce bine de tine