E facut din 15 000 de bare de metal asamblate cu nituri, ca intr-un puzzle.
Inginerul (chimist) Gustave Eiffel a conceput piesele, a supravegheat fabricarea lor si, in aproximativ un an, dupa ce TOATE piesele au fost duse pe santier, au fost asamblate bucata cu bucata.
Si, cand te gandesti ca, daca e sa ne luam dupa planul initial, turnul ar fi trebuit daramat la sfarsitul anului 1889, cand se inchidea Expozitia Universala pentru care a fost construit.
Totul e dezinformare. Turnul Eiffel a fost construit la Braila si dus pe Dunare pana la Paris. De frica sa nu fie luat inapoi, francezii au modificat cursul Dunarii, in locul ei ramanand un paraias, numit Sena.
http://braila-facts.blogspot.com
PS: sper ca aceste adevaruri nu deranjeaza pe nimeni, eu am ras cu lacrimi de unul singur si am vrut sa impartasesc si cu voi aceasta minunata revelatie.
Frate n ai net? Vrei sa te fraieresc spunandu ti ca turnul eifel e un carnat?
Este facut din otel si a fost construit prin boltuire.adica asamblat cu niste "suruburi" foarte mari
Am avut o postare despre faptul ca Turnul Eiffel a fost turnat in Romania. Pe fiecare piesa de metal ce compune turnul Eiffel scrie:"Made in Resita - Romania ". Impresionat de proiectul inginerului roman, Gustave Eiffel se deplaseaza special la Valenii de Munte pentru a-l intalni pe Panculescu, inginerul, care avea sa devina inspector general al Cailor Ferate Romane. Eiffel a vrut sa vada tehnologia folosita de acesta la montarea caii ferate.
In 1879, in casa unde se afla acum Muzeul Nicolae Iorga, Eiffel a fost gazduit de Panculescu si a fost impresionat de genialitatea inventiei romanesti. Aici, Gustave Eiffel, care avea sa devina celebru, i-a vorbit gazdei despre proiectul sau, inaltarea unui turn iesit din comun, la Paris, pentru Expozitia universala din 1889. Impreuna au discutat despre adaptarea tehnicii inventate de Panculescu la constructia turnului, folosind subansamble metalice confectionate la sol si asamblate dupa aceea, pe masura ce se inalta lucrarea. Interesant este si faptul ca destinul celor doi ingineri avea sa se incheie, in acelasi an, 1922.
Uite-te aici si il vei vedea distrus! -> http://www.youtube.com/watch?v=3D7k9ybDNgU!