Substantivul este partea de vorbire flexibila care denumeste obiecte in sensul larg:fiinte(pasare,copil,crocodil),lucruri(masa,creion,penar),fenomene ale naturii(ploaie,vijelie,cutremur),insusiri(frumusete,zgarcenie)actiuni(mersul,cititul),stari sufletesti(mahnire,tristete optimism)senzatii(foame,frig) si relatii(prietenie,concordanta).
Subst. se recunosc prin:
a)numarare:UN copil,DOI copii
b)articulare:copiluL,creionuL.
Numeralul este partea de vorbire flexibila care arata:
-un numar:doi,sapte,noua;
-ordinea obiectelor prin numarare:primul,al doilea.
Pronumele este partea de vorbire flexibila care tine locul unui substantiv.-eu,tu,el/ea,noi,voi,ei/ele.
*Poti analiza un cuvant doar daca este intr-un enunt:poti stabili felul, numarul, functia sintactica etc.
Sintaxa:parte a gramaticii care studiaza functiile cuvintelor si ale propozitiilor in vorbire si care stabileste regulile privitoare la construirea propozitiilor si frazelor.
Sper ca ti-am putut fi de folos!
Nu vreau sa fiu rau, dar vezi ca nu prea sti sa scrii corect. (inseamna nu anseamna, sa-l nu sal) etc.
Numeralul numeste cantitati, arata ordinea unor obiecte etc, ex:
doi, trei, primul etc. Poate fi cardinal (unu) sau ordinal (primul)
Substantivul este partea de vorbire ce numeste un obiect, o fiinta un fenomen, o localitate etc. ex: Mara, tunet, masa, dormitor etc. Poate fi comun (mar, tren,) sau propriu (Florin, Timisoara)
Pronumele inlocuieste un substantiv: Mara merge la mare. se transforma in Ea merge la mare.
Adjectivele descriu substantive : marul GALBEN
Fetita merge la mare
Fetita: substantiv propriu, numar singular, gen feminin, caz Nominativ, functia sintactica de subiect
scuza-ma ca zic dar esti VARZA. nu merge asa, cum sa nu stii ce-i ala un pronume in clasa a V-a?!? tu cumai trecut clasa pana acum?
Vezi ca in ritmul asta ramai corigenta. trebuie sa te apuci SERIOS de invatat
Sjhxjcks întreabă: