Foarte simplu, trebuie sa te gandesti la trasaturile genului liric.
-> subectivism (redat prin marci lexico-gramaticale precum verbe, pronume, adj pron. de persoana I si II sg/pl dar si vocative, interjectiii, exclamatii retorice, invocatii retorice)
-> mod principal de expunere - descrierea subiectiva
-> limbajul artistic (trasatura principala a operelor lirice)
-> in textele lirice predomina confesiunea, autoexprimarea directa, transcrierea lirica a trairilor launtrice
-> transmiterea directa a sentimentelor, ideilor, traitilor in mod direct nemijlocit
-> simbioza dintre forma (nr de strofe) si continutul (mesajul poetic)
-> titul ca element emblematic si sugestiv ce se afla in legatura stransa cu continutul de idei al textului poetic
In orice text liric trebuie sa regasesti cel putin 2 argumente din ceea ce ti-am scris aici. Ideea e sa le susti cu exemple din text ca sa fie mai "complet" sa nu ai doar teorie literara ci sa faci legatura cu poezia ta. Iti urez succes, Funda?
1.Autorul isi exprima sentimentele,trairile,gandurile in mod direct prin intermediul eului liric, a caruit prezenta este evidentiaza prin marcile lexico-gramaticale(adica verbele, pronumele la persoana I si a II-a).
Daca nu gasesti aceste marci in poezia ta, pentru ca e posibil, nu mai scrii ultima parte.
2.Autorul foloseste un limbaj figurat, iar imaginile artistice(vizuale, dinamice, auditive) sunt construite cu ajutorul figurilor de stil.
Si aici poti sa exemple de figuri de stil si imagini artistice.
Buna
I.INTRODUCERE
- definiţia textului liric
II. CUPRINS
Argumentarea apartenenţei textului " Mezul iernei", la categoria textelor lirice
a) exprimă gânduri, idei, sentimente ale autorului în MOD DIRECT (iei poezia strofă cu strofă şi arăţi ce spune autorul, ce gânduri, idei şi sentimente comunică)
b) există eu liric ( cauţi mărcile prezenţei eului liric în text )
c) limbajul este artistic, încărcat de subiectivitate:
· imagini artistice şi figuri de stil (prezentarea celor mai importante imagini şi figuri de stil, cu semnificaţia lor)
· muzicalitate ( ritm, rimă, măsură)
III. ÎNCHEIERE
Concluzii - rezumatul cuprinsului
JenniferJannet întreabă:
Adi1987 întreabă: