Nu-i vorba că nu te pricepi deloc. Există în tine un acel ceva care parcă îţi pune o piedică şi a devenit cumva o idee fixă. Pentru că, aşa cum o faci ca să ştii la celelalte materii, tot aşa trebuie să fie şi la istorie şi franceză.
Învăţătura, dacă vrei să fie serioasă, se face metodic şi numai cu creionul în mînă.
La istorie...
Citeşti un pasaj şi notezi o idee principală. De exemplu: condiţiile sociale ale ţăranilor înainte de răscoală.
Apoi... Alte cauze.
Data începerii răscoalei. Participanţi. Desfăşurarea propriu- zisă a evenimentului. Finalul. Cauzele înfrîngerii.
Altceva... Date din viaţa unui domnitor. Lupte ale sale. Aliaţi. Duşmani. Starea social -politică a ţării, în interior. Relaţii externe. Deci realizezi o schemă pe care apoi o dezvolţi. Mai mult de o jumătate de oră nu-ţi va trebui pentru acest obiect.
Repeţi, de cîteva ori, toate aceste scheme, dezvoltîndu-le cu ceea ce ai citit în lecţie, fără a mai utiliza manualul, decît numai dacă ţi se pare că ai omis ceva. Repeţi totul cu voce tare, ca şi cum ai învăţa un rol pentru o piesă. E, cumva, un fel de toceală, dar nu e neapărat aidoma litera manualului. O faci cu cuvintele tale. În acest fel îţi îmbogăţeşti şi vocabularul dar şi bagajul de cunoştinţe.
La franceză...
Dacă eşti începător reia regulile de citire, după manual şi fă exerciţii. Dacă ştii să citeşti şi să scrii fă multe exerciţii de traducere. Creion, caiet, dicţionare ( român - francez, francez - român), regulile de conjugare a verbelor şi declinarea substantivelor. Repetă, acolo unde nu ştii, după gramatica din manual, conjugarea verbelor. Fă multe exerciţii de traducere. Urmăreşte filme franţuzeşti şi ascultă accentele şi pronunţia. Încearcă să te consulţi, la şcoală, cu un coleg care ştie mai bine dar nu să copiezi după el ci să discuţi ceea ce ai făcut tu şi să vezi ce ai greşit pentru a te corecta. După cîteva săptămîni de la această terapie, în mod categoric vei fi un alt şcolar la ambele materii.
În mod normal, tot ce se numeşte pregătirea lecţiilor pentru a doua zi îţi poate ocupa maximum trei ore. Vei vedea că, lucrînd, nu te vei plictisi, va începe să-ţi placă şi, încet- încet, va deveni o obişnuinţă plăcută şi mai apoi chiar o necesitate. Îţi mai poţi rezerva timp şi pentru a citi ceva într- o carte. Îţi vor rămîne şi vreo două ore de relache...
Dacă te culci la 11 seara, a dormi 7 ore şi jumătatemai apoi, mi se pare foarte normal. Te scoli la 6.45. Dacă pleci la 7, 20 de acasă e foarte-foarte lejer. Cred că într-o jumătate de oră ai timp să ajungi la şcoală.
Nu bea, nu fuma, nu consuma droguri. Vei avea timp, după vîrsta de 25 de ani, să te ocupi şi de asemenea chestii.
Îţi doresc mult succes şi--- încearcă aşa cum ţi-am spus eu.
La istorie incearca cu filme istorice sau incearca sa iti iamginezi totul ca o poveste iar la franceza i dont know pentru ca si eu am probleme la franca bafta
Eu la fraceza invat asa:scriu propozitia sau ce am de invatat de aprox.20 de ori si dupa aia ii zic cuiva sa ma asculte...iar la istorie citesc de multe ori ce trebuie sa invat si dupa aia ii dau cuiva sa ma asculte. Sper ca te-am ajutat!
Bine, deci la istorie e multa toceala, date multe pe care trebuie sa le tii minte, etc, deci iti trebuie memorie. Incearca, sa transformi tot ce-ti preda tie profesorul, intr-un limbaj pe care sa-l intelegi si tu, si daca poti chiar sa prescurtezi anumite definitii ca sa le intelegi mai bine, dar sa le prescurtezi pastrand ideea principala, nu sa le strici.
Iar cu limba straina, este total diferit, ca sa o inveti trebuie ori sa ai nevoie ori sa-ti placa. Ce-i drept franceza este destul de grea, eu zic sa incerci sa inveti cat pentru o nota de trecere, un 6-7 nu opta spre 10 daca stii ca nu te pricepi, pentru ca o sa fii dezamagita dupa, cand o sa iei o nota mica
Plus de asta, incearca sa gasesti un "motiv" ca sa inveti, de ex, eu am o "datorie" fata de o persoana care a facut multe pentru mine de cand am intrat la liceu, si pot sa-i platesc doar prin note mari. Tin mult la acea persoana asa ca de asta invat din greu si incerc sa iau notele cele mai bun, deocamdata sunt al 2 lea in clasa, ce vreau sa spun este gaseste un motiv bun de a invata, pentru cineva, sau pentru a reusii cv ce-ti doresti tu mult in continuare, si o sa-ti fie mai usor sa inveti tinand cont ca vrei
Mie imi place foarte mult franceza.Istoria nu prea mult.Pai, invata regulile de pronuntie si invata sa citesti lectii de pe carte, fa exercitii, tradu lectii, fa jocuri.La istorie citeste mult istoria medievala, etc.si ia toate lectiile de la inceput si repeta-le cu cine stie cel mai mult istoria si ii place. Daca nu ai regulile de pronuntie trimite-mi un mesaj sau vorbim pe mess: oprea_denisa.
De fapt, asta 2 sunt materiile mele preferate.Acum, depinde de profesor cum explica...
Niciodata nu mi-a placut franceza si nici nu imi place insa istoria da. Ce sfat am pentru tine. ai putea sa nu te mai gandesti la faptul ca nu iti place si sa inceci pur si simplu sa inveti iar daca nu poti, incearca sa te descurci. Ce inseamna la mine sa te descurci? Adica sa scoti note astfel incat sa nu ramai corigent! Dar crede`ma ca daca nu te mai gandesti non stop " Nu`mi place! nu`mi place" si o sa reusesti...
La istoo gandeste-te la logica asociaza cu orice... si la franca asociaza cuvintele cu cele din limba romana! Spor la invatath.
Sincer, eu la istorie invat cu ajutorul unor scheme logice. Astfel, limbajul profesorului il prefac intr - un limbaj accesibil mie, folosind multe prescurtari si multi conectori. La franceza, incerc sa caut pe net persoane cu care pot purta diverse conversatii, astfel imbunatatindu -mi vocabularul. Succes si spor la invatat! :*