Esti la liceu, la facultate? Faci stilistică? In fine, hai ca-ti spun ce-mi amintesc:
Rolul aliteratiei e de-a crea un efect eufonic (stii tu, succesiunea aia dragută de vocale si consoane), fie imitativ-descriptiv (in cazul onomatopeeelor), fie expresiv in afara armoniei imitative. Este posibil ca efectele onomatopeice sa se afle la originea interbuintarilor aliteratiei ca figura: "vâjâind (aici Vâj) ca vijelia (aici Vij) si ca plesnetul (pl de la inceputul cuvantului) de ploaie (pl-de la inceputul cuvantului)" (Eminescu)
Alteratia poate avea si o functie unificatoare de a grupa sintactic termenii apropiati prin omofonie, reliefand legaturi existente in enunt " marea vie, verde si vajnică" (Caragiale). Aliteratia exista si in expresii idiomatice si locutiuni ca si in proverbe, zicatori sau descantece. La finală de cuvânt ori de vers, aliteratia silabica se realizeaza ca rima interioara "răsai asupra mea, lumină (terminatia -ină) lină(aici la fel, terminatia -ină)" (Eminescu)
Aliteratia silabică nu e intot. diferentiata clar de paronomază (figură lexico sintactica in care sunt apropiate doua cuvinte paronime a caror asemanare fonetica poate fi întâmplatoare sau justificată etimologic.
Nu nu sunt la liceu trec in clasa a 8a si imi trebuie explicatia despre rolul sugestiv al aliteratiei pentru un exercitiu la romana. Mersi de raspuns. Ai o fudita de la mine.