Bună!
Pentru PRIMA sesiune de repartizare computerizată 2014 la liceu NU se mai pot da probe de bilingv!
Acestea s-au dat deja.
Pentru a fi admis la un liceu cu bilingv Engleză, TREBUIE să ai media de admitere cel puţin egală cu ultima medie ( deci, cu acel 8 )!
Dacă media ta este mai mică, atunci locurile vor fi ocupate de cei cu medie mai mare decât a ta.
De asemenea, NU poţi să te înscrii la un liceu cu bilingv Franceză dacă tu ai dat bilingv-ul la Engleză!
"Calculul mediei de admitere
utilizate pentru admiterea în învățământul liceal
pentru anul școlar 2014-2015 :
1. Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a a absolvenților învățământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la evaluarea naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, care are o pondere de 75%, şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, care are o pondere de 25% în calculul mediei de admitere.
2. Calculul mediei de admitere se face astfel:
MA = ( ABS + 3 EN ) / 4
unde:
MA = media de admitere.
ABS = media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;
EN = media generală obţinută la evaluarea naţională susţinută de absolvenții clasei a VIII-a" - SURSA = Anexa 2 din Ordinul 4925/29.08.13 - vezi linkul :
edu.ro/index.php?module=uploads&func=download&fileId=18352
În funcţie de localitatea de domiciliu ( sau cea în care urmează să dai examenul ) sunt stabilite Centre pentru examenele bilingve.
În funcţie de materia la care vrei să dai examen, trebuie să te ÎNSCRI la centrul respectiv, în perioada înscrierilor.
"Probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă :
22-23 mai 2014
Eliberarea anexelor fişelor de înscriere pentru elevii sau absolvenţii care doresc să participe la probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă
26-27 mai 2014
Înscrierea candidaţilor pentru probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă
28-30 mai 2014
Desfăşurarea probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă
2 iunie 2014
Afişarea rezultatelor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă
Depunerea contestaţiilor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, acolo unde metodologia permite acest lucru
3 iunie 2014
Afişarea rezultatelor finale, după contestaţii, la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă
Transmiterea către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listelor cu rezultatele finale la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă
4-5 iunie 2014
Ridicarea anexelor fişelor de înscriere de la unităţile la care candidaţii au susţinut probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă
10 iunie 2014
Depunerea de către candidaţii care au participat la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă a anexelor fişelor de înscriere la unităţile de învăţământ gimnazial absolvite
11 iunie 2014
Transmiterea de către comisiile de admitere judeţene/ a municipiului Bucureşti, în format electronic, către Centrul Naţional de Admitere, a listei candidaţilor care au promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă şi a rezultatelor acestora la probe" - SURSA :
http://mate.info.ro/......4-2015.pdf
"4. Examenul de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă constă din două probe:
a) Proba scrisă, pentru care se acordă un punctaj maxim de 70 de puncte, din care 10 din oficiu;
b) Proba orală, pentru care se acordă un punctaj maxim de 30 de puncte.
5. a) Subiectul pentru proba scrisă va cuprinde itemi obiectivi pentru verificarea cunoştinţelor de gramatică şi vocabular (tip text lacunar, alegere multiplă, exerciţii de corectare etc.), conform programei clasei a VIII-a pentru limba modernă întâi de studiu.
b) Timpul afectat probei scrise este de 60 minute.
c) Pentru proba scrisă se pot depune contestaţii, la centrul la care s-a desfăşurat proba, în perioada prevăzută de metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal de stat.
6. a) Proba orală va consta din:
- descrierea unei imagini/citirea unui text (aflate pe un bilet semnat de membrii comisiei de examinare şi evaluare şi vizat de inspectorul de specialitate/profesor metodist, conform pct. 3);
- răspuns la patru întrebări (scrise pe bilet) referitoare la imagine/text: două întrebări de înţelegere globală, două întrebări de înţelegere în detaliu a textului.
b) Pentru evaluarea performanţei la proba orală se vor aplica următoarele criterii:
> Vocabular şi elemente de construcţie a comunicării:
10 p - elevul foloseşte bine un număr mare de unităţi lexicale/gramaticale, care îi permit să-şi exprime bine ideile; face puţine greşeli;
8 p - elevul foloseşte un număr suficient de mare de unităţi lexicale/structuri gramaticale, se exprimă clar, fără a-şi căuta cuvintele; greşelile făcute nu împiedică comunicarea;
6 p - elevul are cunoştinţe lexicale/gramaticale satisfăcătoare, exprimă idei cu o oarecare ezitare/greşeli, dar realizează comunicarea;
4 p - elevul foloseşte puţine structuri lexicale/gramaticale, face multe greşeli, comunicarea este dificilă;
2 p - elevul are un bagaj lexical/gramatical insuficient, face foarte multe greşeli, nu poate realiza comunicarea;
> Înţelegerea contextului şi fluenţa exprimării:
10 p - elevul se exprimă fluent şi spontan; răspunsul dovedeşte înţelegerea în detaliu a temei;
8 p - elevul se exprimă fluent, cu pauze aproape insesizabile pentru a-şi căuta structura lexicală/gramaticală potrivită; răspunsul dovedeşte o bună înţelegere a temei;
6 p - elevul se exprimă inteligibil, cu mici pauze pentru a-şi căuta structura lexicală/gramaticală potrivită; răspunsul dovedeşte o înţelegere globală satisfăcătoare a temei;
4 p - elevul foloseşte enunţuri incomplete, cu pauze lungi şi dese ezitări; răspunsul dovedeşte o defectuoasă înţelegere a temei;
2 p - elevul nu poate produce decât enunţuri scurte, fără legătură cu contextul, cu pauze mari între ele; răspunsul dovedeşte că nu a înţeles tema.
> Pronunţia şi intonaţia
10 p - elevul are o pronunţie apropiată de pronunţia standard;
8 p - elevul are o pronunţie bună, cu puţine abateri de la normă;
6 p - elevul are o pronunţie acceptabilă, care permite realizarea comunicării cu uşurinţă;
4 p - elevul are o pronunţie defectuoasă, care împiedică comunicarea;
2 p - pronunţia elevului nu permite comunicarea.
c) Nu se admit contestaţii la proba orală.
7. a) Profesorii examinatori acordă puncte candidatului la fiecare din cele două probe. Media aritmetică a punctajelor acordate de cei doi evaluatori la fiecare probă, reprezintă punctajul final al candidatului la proba respectivă.
Punctajele finale obţinute la cele două probe (scrisă şi orală) se adună, iar rezultatul se împarte la 10, obţinându-se astfel nota finală a candidatului.
b) Se consideră admis la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă elevul care a obţinut minimum nota 6. " - SURSA = Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4802/2010 de la linkul :
http://www.lege-online.ro/lr-ORDIN-4802-2010-%28122366%29.html
Toate cele bune.
Multumesc, raspunsul tau m-a uimit + nu dau anul acesta dar am vrut doar de curiozitate. Btw, daca nu se ocupa locurile la un liceu de medie 8 iar eu am de ex. 7.70 (sau mai apropriata de 8), am sansa de a intra?
Cu plăcere!
DA, dacă nu se ocupă toate locurile de către candidaţi cu medie mai mare decât a ta, atunci poţi să fi repartizat şi tu la acel liceu ( chiar dacă anul trecut media a fost de 8 şi tu o ai mai mică )!
Repartizarea computerizată se efectuează în funcţie de media de admitere şi de ordinea în care ai scris liceele pe Fişa cu opţiuni
Dacă doreşti acel liceu, atunci trebuie să-l scrii între primele pe Fişa cu opţiuni ( Fişa de înscriere )!
O zi frumoasă.
Larryana15 întreabă: