Bună!
La "Ştiinţe Sociale" dai BAC/examen SCRIS "obligatoriu" din Română şi Istorie!
Iar la proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă - poţi alege între : Geografie, Logica si argumentare, Psihologie, Economie, Sociologie, Filosofie; vezi Anexa 1 de la linkul :
subiecte2011.edu.ro/bacalaureat/Legislatie/Ordin_4800-31-08-2010.zip
ÎNAINTE de acestea vei da ( obligatoriu ) COMPETENŢELE lingvistice si digitale :
* "proba A: proba orala - Proba de evaluare a competenţelor de comunicare orala în limba româna
* proba C: (proba orala, scrisa si
practica) - Proba de evaluare a competenţei lingvistice într-o limba de circulaţie internaţionala studiata în liceu
* proba D: proba scrisa/practica - Proba de evaluare a competenţelor digitale".
Asta, dacă NU se schimbă Metodologia/legislaţia până vei da tu BAC-ul
Toate cele bune.
Într-adevăr, Legea educatiei nationale/Legea nr. 1/2011 prevede că se va susţine probă de competenţe lingvistice la 2 limbi străine ( în loc de o singură limbă, cum este în prezent )!
"CAPITOLUL V - Evaluarea rezultatelor învăţării :
SECŢIUNEA a 2-a - Structura şi caracteristicile evaluărilor
Art. 77 - (1) Absolvenţii învăţământului liceal primesc diploma de absolvire şi foaia matricolă, parte a portofoliului educaţional, care atestă finalizarea studiilor liceale şi care conferă dreptul de acces, în condiţiile legii, în învăţământul postliceal, precum şi dreptul de susţinere a examenului de bacalaureat.
(2) Elevii care au promovat clasa a XII-a/a XIII-a vor susţine examenul naţional de bacalaureat.
(3) Absolvenţii învăţământului liceal care susţin şi promovează examenul naţional de bacalaureat dobândesc şi diplomă de bacalaureat, care le dă dreptul de acces în învăţământul superior, în condiţiile legii.
(4) Examenul naţional de bacalaureat constă în susţinerea următoarelor probe:
- proba A de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română;
- proba B de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale;
- proba C de evaluare a competenţei lingvistice la două limbi de circulaţie internaţională studiate pe parcursul învăţământului liceal. Rezultatul evaluării se exprimă prin nivelul de competenţă corespunzător Cadrului european comun de referinţă pentru limbi. Elevii care promovează, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene, la cerere şi conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului;
- proba D de evaluare a competenţelor digitale. Rezultatul evaluării se exprimă prin nivelul de competenţă, în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu. Elevii care promovează, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale au dreptul la recunoaşterea şi la echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene, la cerere şi conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului;
- proba E scrisă de evaluare a competenţelor formate pe durata învăţământului liceal, după cum urmează:
a) probă scrisă la Limba şi literatura română - probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările;
b) probă scrisă la Limba şi literatura maternă - probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale;
c) două probe scrise, diferenţiate după cum urmează:
1. pentru profilul real din filiera teoretică:
1. (i)
matematică;
2. (ii)
probă transdisciplinară din ştiinţe: fizică, chimie, biologie;
2. pentru profilul umanist din filiera teoretică:
1. (i)
o limbă de circulaţie internaţională;
2. (ii)
probă transdisciplinară din geografie, istorie, ştiinţe socioumane;
3. pentru filiera tehnologică:
1. (i)
probă scrisă disciplinară specifică profilului;
2. (ii)
probă transdisciplinară specifică domeniului de pregătire;
4. pentru filiera vocaţională:
1. (i)
probă practică sau scrisă, după caz, specifică profilului ori specializării;
2. (ii)
probă transdisciplinară specifică profilului sau specializării.
(5) Conţinuturile programelor de examen sunt stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se dau publicităţii elevilor la începutul primei clase de liceu, în condiţiile legii. Calendarul, metodologia, precum şi modul de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat se stabilesc de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se dau publicităţii, pentru fiecare generaţie, la începutul ultimei clase de liceu.
(6) Pentru anumite filiere, profiluri, specializări sau calificări, stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, absolvenţii învăţământului liceal pot susţine un examen de certificare a calificării, separat de examenul de bacalaureat. Conţinutul, calendarul şi modul de organizare ale examenului de certificare a calificării se stabilesc de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se dau publicităţii, pentru fiecare generaţie, cel mai târziu la începutul ultimei clase de liceu.
(7) Absolvenţii învăţământului liceal care susţin şi promovează examenul de certificare a calificării primesc certificat de calificare corespunzător nivelului stabilit prin Cadrul naţional al calificărilor şi suplimentul descriptiv al certificatului în format Europass.
(8) Eliberarea certificatului de calificare nu este condiţionată de promovarea examenului de bacalaureat." - SURSA = Art. 77 din Legea educatiei nationale/Legea nr. 1/2011 de la linkul :
http://legeaz.net/legea-educatiei-nationale-1-2011/art-77
Daca tu vei scrie la bac "d-au" / "d-ai" e clar ca in 4 ani de liceu ti-ai facut un scop in a ingrosa numarul de analfabeti si ciuntitori ai limbii romane.
Adi1987 întreabă: