Ti-a dat la romana. nu? :))
Deci
http://ro.wikipedia.org/wiki/Mass-media
Astept o fundita xD :D
Sper ca ti-am fost de ajutor :D
Teoretic ar trebui să aibă un rol pozitiv, dar grija pentru limbaj a devenit ultima problemă. Se schimbă accentul pe vocala care o vor muşchii lor ( pentru că sună mai altfel ) cuvântul sunând cel puţin straniu, se introduc cuvinte din limba engleză în special, cuvinte pentru care avem de fapt corespondent în limba română etc.
O să dau câteva exemple de cuvinte folosite în media greşit :
corect - incorect
salariu - salar
sălbatic - sălbatec
să aibă - să aibă
repaus - repaos
va apărea - va apare
preşedinţie - preşedenţie
Mijloacele scrise sunt totuşi mai puţin supuse greşelii deoarece articolul respectiv trece prin mai multe mâini până la tipărire, în schimb televiziunile sunt cele mai supuse greşelii, în special cele cu transmisii directe.
Consuelo,
Well, mass-media, ca si filmele, cartile, revistele si, in special, televiziunea - sunt agenti importanti ai socializarii. Asadar, ea - influenteaza socializarea asigurand modele suplimentare si alternative de roluri, precum si norme sociale si valori. Poate cel mai influent dintre mijloacele mass-media astazi este televiziunea. Aparatele video si muzica joaca si ea un rol din ce in ce mai important in socializarea tinerilor. In prezent, exista o miscare pentru a marca discurile si casetele potential daunatoare sau controversate (asa cum sunt etichetate filmele) pentru a controla accesul tinerilor la ele.
Blackpearl, tu nu ai facut decat sa dai copy si paste la linkul de la mine
Sunt surprins...
Termenul Mass-media, uneori formulat ca media, este o expresie engleză la plural, care a fost preluată și în română, având semnificația (și traducerea) "mediile de mase". Cuvântul se poate folosi eventual și la singular, când se spune - pe engleză medium, care se traduce pe românește cu "un mediu" (un exemplu: "Pentru a face reclamă, compania Xyz utilizează ca mediu de mase în special radioul.").
Media (sau: mediile de mase) cuprind toate sursele/mediile de informație publice care ajung la un număr foarte mare de persoane, ca de exemplu televiziune, radio, Internet, presă inclusiv aparițiile periodice ca ziare, reviste sau foiletoane. Aceasta presupune că produsul respectiv e ușor obținut și are un preț accesibil pentru toate grupurile sociale.
Mediile au un important rol în societate, concretizat prin următoarele funcții:
transmiterea informatiei,
formarea, influențarea și manipularea opiniei publice,
educație,
divertisment ș. a.
Mijloacele de comuniacre în masă pot fi clasificate după următoarele criterii:
modul de vehiculare a informației, de ex. mijloace scrise (ziarele, revistele), mijloacele audio-vizuale (radioul, televiziunea) ș. a;
gradul de noutate și de complexitate, de ex. mijloace tradiționale (ziarele, radioul), mijloace moderne (televiziunea, Internetul, complexe multimedia).