| 0ce0este0ce0sunt0 a întrebat:

Intrebare : Ce este educatia?

9 răspunsuri:
Elianna
| Elianna a răspuns:

Scoala are rostul sa te ridice undeva de unde sa-ti fie rusine sa mai cobori!

| ღ♥•º°mariposa°º•♥ღ a răspuns:

Educaţia este o cultură a caracterului, o obişnuinţă contra naturii, dar şi singura care-i distinge pe oameni. Este o artă, care face să treacă conştientul în subconştient, este un fapt al şcolii, şi al unei virtuţi, pe care o porţi cu tine.

| AvalohAlyn a răspuns:

Educatia este cultura, bagajul si comoara de cunostinte pe care un om trebuie sa le aiba mereu pentru a infrunta greutatile vietii.

| DennyxD a răspuns:

Pai...educatia se bazeaza pe mai multe lucruri.Are mai multe ramuri ca sa zic asa:-bunul simt face parte din educatie, insa in Romania nu prea este intalnitwinking
-respectul este si el o ramura a educatiei, insa trebuie sa stii cum sa il folosesti.De ex. unor persoane mai mai trebuie sa ne adresam cu un vocabular frumos, nu sa spunem"bah femeie da-mi un servetel".laughing De asemenea si cu prietenii, colegii, copiii in general trebuie sa dovedim respect, pentru.ca daca oferim respect sigur si primim.

o fundita daca te-a ajutat rasp mewblushing

| coosmin24 a răspuns:

Educatia este ceva ce in zilele astea lipseste multora.

| cevazacelamineintorace a răspuns:

Cuvântul educaţie este de origine latină, derivă din substantivul „educatio" care înseamnă creştere, hrănire, cultivare. Educaţia are sarcina de a pregăti omul ca element activ al vieţii sociale.

Educaţia este un tip particular de acţiune umană, o intervenţie sau direcţionare, o categorie fundamentală a pedagogiei.

Platon definea educaţia ca fiind „arta de a forma bunele deprinderi sau de a dezvolta aptitudinile native pentru virtute ale acelora care dispun de ele." Aristotel, în lucrarea sa „Politica", considera că „educaţia trebuie să fie un obiect al supravegherii publice, iar nu particulare".

Johann Amos Comenius, în lucrarea sa „Didactica magna", considera că la naştere, natura înzestrează copilul numai cu „seminţele ştiinţei, ale moralităţii şi religiozităţii", ele devin un bun al fiecărui om numai prin educaţie. Rezultă că în concepţia sa, educaţia este o activitate de stimulare a acestor „seminţe", şi implicit, de conducere a procesului de umanizare, omul "nu poate deveni om decât dacă este educat".

Pentru pedagogul englez din secolul al XVII-lea, John Locke, educaţia se prezintă sub forma unei relaţii interpersonale de supraveghere şi intervenţie ce se stabileşte între „preceptor" (educator) şi copil (viitorul „gentleman").

Filosoful german Immanuel Kant, aprecia că educaţia contribuie la valorificarea naturii umane în folosul societăţii: „este plăcut să ne gândim că natura omenească va fi mai bine dezvoltată prin educaţie şi că se poate ajunge a i se da o formă care să-i convie cu deosebire. Aceasta ne descoperă perspectiva fericirii viitoare a neamului omenesc".

Pentru Jean-Jacques Rousseau educaţia este în acelaşi timp intervenţie şi neintervenţie : „Educaţia negativă presupune înlăturarea oricărui obstacol din calea dezvoltării fireşti, totul trebuind lăsat să se producă de la sine fără nici o intervenţie".

În opinia pedagogului german Johann Frederich Herbart educaţia este împărţită în trei subdiviziuni: guvernarea, învăţământul (realizarea unor obiective specifice) şi educaţia morală.

Sociologul francez Émile Durkheim considera că educaţia este o acţiune „exercitată de generaţiile adulte asupra celor ce nu sunt coapte pentru viaţa socială."; are ca obiect să provoace şi să dezvolte în copil un număr oarecare de stări fizice, intelectuale şi morale. Durkheim afirma că „educaţia constă într-o socializare metodică a tinerei educaţii".

Pedagogul român Constantin Narly, consideră că educaţia este „un fapt social şi individual în acelaşi timp". Florin Georgescu considera că „educaţia este prima activitate creatoare neproducătoare de bunuri de consum, cunoscută de istorie" (Florin Georgescu 1970).

Societatea zilelor noastre solicită, mai mult ca oricând, inteligenţa şi capacitatea creatoare a omului. „Întregul climat al viitorului, afirmă Bogdan Suchodolski, va situa capacităţile intelectuale în condiţiile deplinei afirmări şi va da un larg avans dorinţei de cunoaştere.

În concluzie, prin educaţie se doreşte dezvoltarea conştientă a potenţialului biopsihic al omului şi formarea unui tip de personalitate solicitat de condiţiile prezente şi de perspectiva societăţii.

Educaţia are următoarele caracteristici: pune accent pe oameni, urmăreşte dezvoltarea unor calităţi umane şi explorarea orizonturilor, este orientată predominant spre pregătirea pentru viaţă, are în vedere, cu precădere, întrebări asupra existenţei, vizează cu precădere dezvoltarea unei stări sau a unei structuri atinse, finalitatea în educaţie îmbină viziunea pe termen scurt cu cea pe termen lung. Activitatea educaţională este dinamică şi flexibilă în acelaşi timp, iar educaţia stimulează idealul fiinţei umane exprimat prin „a fi şi a deveni".

| Andra2503 a răspuns:

In primul educatia este cea de cand ne nastem adica cea de la parintii apoi cea de la scoala ca degeaba mergi la scoala daca nu stii cum sa te porti si sa nu stii c e acela respect

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ce este bunul simt in educarea unei persoane?/

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Educatia este cultura generala a unui om

Întrebări similare