Avand in vedere ca nu ma incadrez in niciuna din categoriile pentru care este intrebarea, da. Avand in vedere ca au trecut cativa ani de cand am facut chimie/biologie si ca, oricum, nu poti sa tragi niste concluzii generale pe baza opiniei unei singure persoane... tot da. Chiar sunt curioasa cum vad elevii/studentii/parintii/profesorii de acum biologia si chimia vs cum vedeau cand eram eu eleva, respectiv studenta.
Dar ok, presupun ca e mai usor sa faci misto decat sa-ti expui opinia. Foarte util, merci.
"Vrei un raspuns pompos?"
https://www.tpu.ro/......terestrii/
...ca ăsta? nu merci
1. Orice e usor de explicat cu cuvintele si metodele potrivite. Problema ar fi ca noi ne spargem dintii in figuri de stil si definitii care nu prea explica in fond conceptul. In loc sa simplificam ideile si sa le reprezentam in moduri usor de inteles folosim expresii pompoase care trebuie memorate papagalicește la punct si virgula.
2. Vezi puncul 1. In plus, folosirea CORECTA a materialelor si a tehnologiei in procesul de invatare poate sa faca intelegerea mai usoara.
3. Posibilitatea de a alege unele materii preferate dintr-o lista ampla (educatie financiara, ceva materii mai practice si creative, etc. ). Cu asta putem face optionale majoritatea materiilor care acum sunt obligatorii, lasand obligatorii cateva materii esentiale (gramatica, matematica de baza, elemente esentiale despre istorie si geografie, etc.). Ce nu "este pentru toata lumea" poate fi aprofundat la alegere de fiecare. Fiecare persoana e diferita si are asteptari si o personalitate unica, deci exprerienta fiecaruia ar trebui sa fie personalizata.
Momentan la liceu, clasa a XII-a.
1. Aici cred ca am avut noroc. La chimie si bio am avut profesoare carora nu le pasa cum formulezi, ci ce ai inteles.
2. Cum consideri ca ar trebui folosita tehnologia in cadrul orelor de chimie/biologie? Personal, nu ma duce imaginatia mai departe de filmulete in cazul de fata.
Daca ar fi sa inlocuiesti sau sa modifici materialele curente, ce materiale ai alege (fie ca tip, fie ca informatie, fie ca si concept, etc).
3. Desi sunt de acord cu ce spui (inca ma intreb la ce imi va folosi vreodata sa stiu tipurile de nori - materie obligatorie), intrebarea se referea la chimie si biologie. Ce ai exclude sau include (nou) in cadrul lor?
Materiale interactive. Vezi brilliant.org spre exemplu.
Iar filmulețele pot sa fie interesante. Să fie animate (exemplu : Kurzgesagt, Crash Course, etc. ) sau sub forma de documentar.
Am observat că pe parcursul scolii online s-a incercat copierea efectivă a formatului fizic in Zoom, și toată lumea e nemulțumită (pentru că învățarea online e fundamental diferită de învățarea față în față) in loc sa ne folosim de posibilitățile avute (teoretic) la dispoziție.