Intrebuintarile metanului
sunt multiple si interesante, in special in industria chimica pentru care metanul este unadin cele mai valoroase materii prime.Metanul mai este utilizat drept combustibil dar azi se pune un accent deosebit pe transfornarea lui într-o serie decompuşi chimici de o mare importanţă practică. Această prelucrare se numeşte chimizarea metanului.Este suficient să precizăm că prin chimizare valoarea unui metru cub de gaz metan creşte de circa 30 de ori, ca să ne dăm seama de importanţa economică a acestuia. //https://www.scribd.com/doc/31430337/Metanul
1) Prin piroliza, se obtine negru de fum de calitate superioara, care poate fi folosit in industria cauciucului, a cernelurilor de tipar, a lacurilor si vopselelor negre, etc. La temperaturi de peste 13500 C in anumite conditii, se obtine acetilena.
2) Prin oxidarea partiala a metanului se obtine, gazul de sinteza din care se pot fabrica: alcool metilic, alcooli superiori, benzine de sinteza. Prin oxidarea catalitica a metanului rezulta la 600-7500 C formaldehida. Hidrogenul separat din gazul de sinteza poate folosi la fabricarea amoniacului, a unor ingrasaminte chimice, etc.
3) Clorurarea metanului este o cale de obtinere a unor dizolvanti si agenti frigorifici. Prin nitrarea metanului se obtine nitrometanul, folosit ca bun dizolvant si in unele sinteze organice. Prin amonooxidare (tratarea cu amoniac si oxigen, respectiv aer) din metan se fabrica acid cianhidric, din care se obtine, pe langa cianurile alcaline, diferite produse intermediare pentru industria materialelor plastice, a fibrelor sintetice, a cauciucului sintetic, etc. Tot din metan se poate obtine si sulfura de carbon, prin tratare cu sulf la 600-7000 C, in prezenta catalizatorilor).
4) O alta cale pentru valorificarea metanului o poate constitui utilizarea lui ca agent energetic. Gazul metan este un combustibil superior carbunelui si chiar produselor petroliere la incalzitul cuptoarelor industriale el prezinta avantaje din punct de vedere tehnic si economic: puterea calorifica mai mare, cheltuieli de exploatare si transport mult reduse, iar cele de depozitare inexistente.