| Lightdark a întrebat:

La multi ani tuturor celor cu numele de Ion și Ioana. Am o nelămurire, erau mai bune trenurile pe aburi? Este adevărat că după ce au fost scoase cele pe aburi au fost introduse cele diesel și apoi cele electrice? Ce viteza maxima puteau prinde?

11 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Stii cum functionau trenurile cu aburi? ar fi trebuit sa stii cum trebuiau ele alimentate cu carbuni...in cazan, exista o camara in care trebuie introdus manual carbunele, deci un om care facea asta cateva ore pe zi in functie de drum.
De aceea nu erau rentabile!
Pe langa asta si poluarea dar numai conteaza caci si cele diesel poluau

| Lightdark explică (pentru Simpatic):

De poluat nu știu ce ar putea polua un simplu fum mai mult poluează plasticul din oceane și păduri mă rog in fine Da știu că trebuia să bagi in foc vreo 3 ore ca să pornească și să nu mai vorbim și că consumau destul de mult la sută de km aveam și noi un tren Miorita parca

suntserios
| suntserios a răspuns:

Da erau mai bune.
Da le naibii de trenuri electrice care merg cu 300-400km/h. Zic sa dam iar la lopata cărbuni.

| Lightdark explică (pentru suntserios):

Bine zis dar la noi in Romania mai mult de 90/100 nu pot prinde căile ferate îs vechi de peste 30 ani nu au mai fost schimbate

| gabicoo a răspuns:

Viteza luminii.

| Lightdark explică (pentru gabicoo):

laughing laughing) laughing) viteza maxima era 181 km la ora circulau doar in țările mari Germania Franța SUA Rusia a circulat și în România cică prin 1880

| Simpatic a răspuns (pentru Lightdark):

181 km/h atingeau cele de la apogeu, cele de inceput abia daca depaseau 10 km/h!
Cea/cele de care zici tu atingea acea viteza cand nu era "plina" sau cand nu aveau tonaj de tras!
Si trenurile japoneze pot atinge peste 500 km/h dar nu cand au calatori!
Deci sa facem distinctie intre una si ala
Un Bugatti de top, poate atinge lejer peste 440 km/h, dar unde si in ce conditii?
Deci sa nu ne imbatam cu apa rece despre viteza, nu are nicio importanta de cat este capabil un vehicul atata timp cat acea viteza nu poate fi folosita in practica decat atunci cand e vorba de ceva experimental sau intr-un cadru sportiv!

| KovacsB a răspuns:

Acum am avansat.Din carbuni producem energie electrica si alimentam masini electrice si locomotive electrice ca sa nu mai poluam cica rolling on the floor.

| Lightdark explică (pentru KovacsB):

La multi ani! Bine zis cică eco laughing laughing)

| Konstantinos99 a răspuns:

Vitezele nu erau mai mari ca cele actuale.Insa erau mai durabile, si puteau sa aiba o putere constanta fara a consuma combustibil mult (pentru ca doar mentioneau viteza constanta), cu alte cuvinte per total erau mai nepoluante.Ca si astazi cu masiniile electrice, o mare debandada, ca polarea produsa de respectiva baterie prin dezintegrare este mai mare decat cea produsa de masina clasica prin combustie, combustie si poluare ce poate fi direct proportionala acoperita prin supreafata impadurita.Bateriile in general produc un efect general resimtit in straturile de ozon si radiati Bonus! Deci da, erau mai bune pe distante lungi cu trenuri cu combustie, pe distante scurte cu numeroase opriri (urban) trenuriile, metrouri si tranvfaie sunt mai eficienta pe electricitate, doar sa nu existe pene de curentwinking

| CristinaCrin a răspuns:

Mai avem in tara un tren pe aburi cauta pe net Mocanita. Ca idee circula cam cu 15km/h.