| Niciunnumedeutilizator a întrebat:

Legat de o posibilă reformă a învățământului: ce părere aveți de renunțarea la vacanța de vară? Eu, personal, nu-i văd rostul. De cele mai multe ori, materia predată în anul precedent este uitată pe durata verii, forțând o recapitulare la început de nou an școlar.
De asemenea, mersul la școală vara ar putea face loc pentru mai multă materie, mai multe cunoștințe de acumulat. Mi se pare că unele subiecte sunt tratate prea fugitiv, prea superficial; cu aceste 3 luni câștigate, profesorii ar avea mai mult timp să aprofundeze.
Apoi, nu înțeleg de ce s-a introdus vacanța asta în primul rând. Nu pot elevii să învețe tot timpul anului? Li se înfierbântă creierul?
M-am gândit că prin august s-ar putea ține o vacanță de două sau trei săptămâni, pentru a separa anii școlari, dar atât!
Ce părere aveți? Eu zic că e mai practic așa. Nu e plăcut, dar e necesar.

35 răspunsuri:
| Trixt3r a răspuns:

Reformele in sistemul de invatamant sunt necesare, dar nu legate de vacanta de vara.

Vacanta de vara are rolul de a oferi timp liber elevilor/studentiilor sa traiasca viata in afara unei rutine si sa invete lucruri noi, care nu se invata la scoala de altfel.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Nu, elevii nu pot învăța tot anul.
Da li se înfierbântă creierul.

Nu poți lua unui copil de tot copilăria.

| RoCkKiD a răspuns:

Ai zis sa vii si tu cu o idee controversata ca na, e la moda.

Elevii sunt, inainte de toate, copii si e absurd sa le rapesi tot timpul. Scopul scolii nu este doar acela de a turna informatii in capul unui om, ala e de fapt un rol secundar, scopul scolii este acela de a forma un adult iar pentru asta un copil are nevoie de timp liber ca sa se joace, sa experimenteze, sa isi faca prieteni si sa invete sa reactioneze la o gama larga de situatii.

Daca materia predata in timpul anului e uitata in timpul verii, ar trebui sa scapam cu totul de scoala. Dupa ce termini scoala ce facem? uitam tot. Evident asta se intampla doar in capul tau.

E timp sufiicient pentru predare in timpul anului si daca ma intrebi pe mine problema nu e ca unele materii sunt tratate superficial, problema e ca prea multe materii sunt tratate prea in profunzime. Problema scolii romanesti este ca, la fel ca tine, sistemul crede ca valoarea ta e data de cat de mult poti sa memorezi, ceea ce este o prostie. Ce conteaza cu adevarata, e ca la finalul instruirii sa fii in stare sa folosesti conceptele invatate si sa le intelegi in profunzime. Ma doare la basca daca tu stii sau nu stii cele 50 de comentarii pe de rost, ce m-ar interesa ar fi sa stii ce conditii istorice au dus la formarea unui anumit curent literar si cum alte discipline au fost influentate de acel curent.

Pe scurt, ideea ta nu e deloc buna, si nu ar avea vreo valoarea in practica.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

O prostie. Stii cate ceva despre psihologia copilului, de la 4 la 18 ani?
Uita-te pe la finlandezi si vezi ce scoala fac...

| AlexCristi97 a răspuns:

Aia le trebuie copiilor, mai multa materie! Ce se uita in alea 3 luni se uita oricum dupa terminarea scolii, cel putin eu am ramas cu 10% din materia predata in liceu si aia pentru ca am avut eu alte interese in subiectele respective si le-am aprofundat individual.

Materia este oricum mult mult prea stufoasa, chiar redundanta pe alocuri. Reforma invatamantului trebuie facuta pentru a trece de la programa si sistemul de predare invechite la secolul 21, secolul in care avem orice informatie in palma, creierul trebuie sa il specializam pentru gasirea si procesarea informatiilor, nu memorarea comentariilor de bac, sutelor de ani si personaje din istorie samd.

Scoala trebuie de asemea sa fie chiar mai scurta ca timp sau o parte din ea sa fie schimbata in orientare profesionala si gasirea si dezvoltarea pasiunilor in fiecare elev. Ce spuneti dumneavoastra este fix problema invatamantului si vreti sa o amplificati cu si mai multa materie "de aprofundat" si mai putin timp pentru dezvoltarea aptitudinilor personale

Bula
| Bula a răspuns:

Am parere foarte proasta!
Cine gandeste astfel, nu stie ce inseamna COPILARIE, cu jocuri in timpul liber.

Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Pe vremea lui Ceausescu era un banc:
La o sedinta de partid, la o intreprindere, s-a vorbit de necesitatea maririi productiei si a venit fiecare cu ce propuneri au crezut ca sunt mai bune.
Ionescu a zis: sa lucram doua schimburi. Ura! Aplauze furtunoase.
Popescu: sa lucram si duminica (oricum atunci se lucra si sambata). Ura! Aplauze furtunoase.
Georgescu a zis: sa lucram si in concediu. Ura! Aplauze furtunoase.
Se scoala si Bula: eu zic sa lucram si noaptea.
Toti au ramas interzisi. Nici un "ura", nici aplauze.
Secretarul zice: am inteles doua schimburi, am inteles si duminica, am inteles si in concediu dar si noaptea? Cand ne mai odihnim?
Da, zice Bula. Dar am avea un avantaj.
Care, zice secretarul?
Nu am mai face copii prosti ca Ionescu, Popescu si Georgescu. laughing

| Niciunnumedeutilizator explică (pentru Trixt3r):

Ce lucruri noi să învețe? Dă-mi un exemplu!

| Trixt3r a răspuns (pentru Niciunnumedeutilizator):

Depinde de elevi si de gusturile lor, daca tu vrei sa inveti materia de la scoala si in vacanta, nu te opreste nimeni.

| kGeorge a răspuns:

Tu trebuiesti tinut departe de orice inseamnă invatamant, daca ai o astfel de gandire.

| Niciunnumedeutilizator explică (pentru RoCkKiD):

În primul rând, scopul principal al școlii chiar ăsta este: să te culturalizeze, să îți dea minimul de cultură generală, ca să nu fii semi-analfabet.
Pentru socializare, există pauzele.
În al doilea rând, e logic că dacă o perioadă lungă de timp nu îți mai folosește o informație, o uiți. E dovedit și psihologic. Temele de vacanță sunt și ele o soluție, dar nu una infailibilă.
În al treilea rând, uită-te, de exemplu, la manualele de istorie. Mi se pare că unor subiecte importante, care merită aprofundate, le sunt acordate cantități infime de timp. E vorba de cultură generală, totuși.
În al patrulea rând, memorarea dezvoltă creierul. Ar fi bine ca copiii să fie puși mai des să învețe poezii, mai ales în școala primară. (Și legat de exemplul dat de tine, ca să înțelegi un curent literar sau un autor sau un roman sau orice altceva trebuie MUSAI să înțelegi contextul istoric al perioadei. Dacă nu, se cheamă că nu pricepi nimic.)

| ciuperca008 a răspuns:

Mai iesi ba din casa.

| Niciunnumedeutilizator explică (pentru anonim_4396):

Sincer, sistemul de învățământ al țărilor nordice mi se pare profund disfuncțional. În special faptul că notele sunt introduse extrem de târziu sau deloc.

| Niciunnumedeutilizator explică (pentru AlexCristi97):

Dezvoltă ce înseamnă "dezvoltarea pasiunilor unui elev"? Mulți elevi și-au găsit pasiunea în orele de la școală.
Apoi, ce propuneți dvs. - ultra-simplificarea materiei până la absurd, pentru că deja e simplificată destul de tare - ar face elevii să nu poată înțelege nici cele mai de bază concepte în matematică, istorie, geografie, gramatică etc.

| Niciunnumedeutilizator explică (pentru Salontanul):

rolling on the floor laughing
Se pare că Bulă e mai "bătrân" decât credeam eu!

| Catrice a răspuns:

Pana și nemții au 6 sapt vacanțăhee hee

Salontanul
| Salontanul a răspuns (pentru Niciunnumedeutilizator):

Oho! Din copilaria mea, acum peste 60 de ani, auzisem de el. Ciudat! Nu l-am vazut nici macar o data dar i-am simtit prezentahee hee rolling on the floor

| Lukasssz a răspuns:

Gandirea ta si a altor oameni ca tine este motivul pentru care vreau sa plec din tara asta ...definitiv.

| Frank51 a răspuns:

Da, s-ar putea împărții acele 3 luni, în 3 părți egale pe parcursul anului, dar în niciun caz să nu existe vacanță.

| RoCkKiD a răspuns (pentru Niciunnumedeutilizator):

1. Ar fi un compliment daca ti-as zice ca au tu treaba cu educatia cum am eu cu astronomia.
2. Daca tocesti informatia, da. O informatia invatata si ancorata ramane toata viata. Nu o sa-ti predau teoria mecanismelor cognitive da' sa zicem pe scurt ca stii psihologie cum stii si educatie.
3. Aia e parerea ta. oricum istoria e o ora pe saptamana, nu o sa acorde nimeni 4 ore miscarii elgionare doar pentru ca parintii elevilor sunt votanti aur.
4. Memorarea (fortata a materiei de la scoala) nu dezvolta nimic din punct de vedere biologic sau psihologic, mai ales la copii in contextul in care memorarea e la cote maxime pe la 8-10 ani. La varsta aia copii au chestii mai importante de memorat Sfatul tau este excelent in schimb pentru oamenii care au peste 50 de ani.

| Niciunnumedeutilizator explică (pentru RoCkKiD):

1. Asta e ceva ce se cheamă "argument ad hominem" (o eroare de logică foarte răspândită). N-ai argumente, așa că treci la insulte ca să pari deștept.
2. Și dacă o înveți logic, tot e posibil să ai lapsusuri după ceva timp. Și dacă înveți o limbă și nu o mai exersezi, după vreun an ai uitat deja o parte din ea, fiind nevoie de reîmprospătare.
3. N-ai înțeles nimic. De unde naiba ai scos-o cu mișcarea legionară și AUR nu-mi pot explica. Ziceam pur și simplu că unele lecții sunt tratate prea superficial. Vrei exemplu? Ia caută-mi în manualele de istorie de gimnaziu, să vezi dacă scrie acolo ceva de Richelieu. Sau de războaiele religioase. Sau de Războiul de 7 ani. Sau de orice.
4. Tocmai pentru că memorarea e la cote maxime la 8-10 ar trebui să se învețe tot mai multe poezii. Ce altceva are de memorat un copilaș de clasa a II-a?
P.S. Chiar e problemă că istoriei și geografiei li se alocă doar o oră pe săptămână. Bine c-ai punctat asta!

| sierra1 a răspuns:

"ce părere aveți de renunțarea la vacanța de vară?"

tu ne DEZINFORMEZI: nimeni niciodată nu a zis (serios) așa ceva

| RoCkKiD a răspuns (pentru Niciunnumedeutilizator):

1. hey, uite o chestie pe care ai nimerit-o, e un inceput.
2. E o diferenta de la lapsus, la uitat tot. Una uriasa ar zice unii
3. Nu o sa faca nimeni programa in functie de ce iti pare tie important. Asa cum e, a fost facuta de niste experti in domeniu in functie de niste criterii. Aici poti sa dezbati cat vrei ca pana la urma fiecare crede ca altceva e important deci nu o sa ajungem nicaieri.
4. Un copil de clasa a 2-a trebuie sa invete, printre altele, sa interactioneze cu colegii, sa fie sociabil, sa isi faca prieteni, sa intretina acele prietenii, sa se conformeze regulilor din nou mediu, sa interactioneze cu aturotaitea, sa invete cum sa se raporteze la autoritate, regulile nescrise ale noului mediu etc, practic to ceea ce tu consideri ca apare din oficiu. E complet irelevant cate poezii inata. Cui ii pasa ca un copil stie poezii? la ce il ajuta? Mai ales ca in majoritatea cazurilor mecanismele lui cognitive nu-s destul de dezvoltate incat sa le inteleaga.

| Mirel4412 a răspuns:

Tu erai sau esti baiatul care nu avea prieteni si implicit consideri vacanta de vara inutila? Copiii sunt copii, au nevoie de vacante pentru a se si distra, e ca si cum ai spune sa mergem in fiecare zi la munca fara sa mai luam vacante, tie iti convine?

| AlexCristi97 a răspuns (pentru Niciunnumedeutilizator):

Ce ocupatie aveti? Sunteti cadru didactic sau parinte? Eu sunt destul de sigur ca acei multi elevi sunt maxim 1% din totalul elevilor si aceea si-au gasit pasiunea intr-una din subiectele de la scoala. Daca copilului ii place matematica sa zicem, dar uraste orice altceva, el trebuie incurajat sa mearga pe matematica si sa aiba suficient timp sa isi dezvolte pasiunea. Daca 6-7 ore pe zi este la scoala dupa care 2-3 ore sta sa faca compuneri si sa invete date istorice sau nu stiu ce tipuri de soluri, nu va mai avea timp pentru pasiunea lui, matematica. Iar daca isi neglijeaza restul materiilor sa se dedice matematicii, va fi hulit chiar de profesori, fiind considerat un prost.
In loc sa stea copii sa invete chestii care se pot gasi pe net (date istorice, tipuri de roci si de ape curgatoare, toate capitalele lumii, zeci de comentarii literare a unor opere invechite, care nu rezoneaza deloc cu spiritul lor), mai bine invata logica din spatele informatiilor, la istorie sa invete importanta campaniilor lui Mihai Viteazul nu 10-15 date si locatii ale bataliilor, la romana sa nu se mai toceasca comentariile alea si sa se puna mai mult accent pe textul argumentativ de exemplu care verifica capacitatea de comunicare samd. E un subiect foarte amplu, greu de dezbatut in scris, dar eu unul consider gunoi cel putin jumatate din materia scolara, la 7 ani de la sustinerea Bacalaureatului mai stiu doar 20% din materia de matematica, absolut niciun comentariu de la romana si la biologie stiu pentru ca mereu am fost pasionat de subiect si participam la activitati extracuriculare (ceea ce acum prin scoli nu prea mai vad, eu in 5-8 aveam cerc de biologie, de arta, de mate, dar asta era din initiativa profesorilor). Decat sa predea la 30 de copii despre ceva si doar 2-3 sa fie cu adevarat interesati, nu mai bine preda ceva ce poate tine toata clasa atenta si cei 2-3 afla acele informatii personal in ore extra cu profesorul, fiind si mult mai interactiv asa decat un profesor care sta si isi spune poezia.
PS: media la BAC 9.20 si nota 10 la matematica, desi uram chimia una din cele mai stimate profesoare este cea de chimie care in a 12-a mi-a zis "ma copile, vad ca esti total pe langa cu chimia, materia o treci sigur, daca vrei mai mult de 5 arata-mi ca iti dai interesul, valabil pentru tine si toti ceilalti care nu dau bacalaureat la chimie" si a spus asta stiind ca avem oricum foarte foarte multe pe cap. La fel a facut si profesorul de biologie. Liceul nostru a fost singurul din oras unde am auzit aceasta practica extraordinar de benefica pentru niste elevi extrem de stresati de sistem oricum.

| AlexCristi97 a răspuns:

Am mai citit intre timp prin comentarii, cu parere de rau nu sunt absolut deloc de acord cu mentalitatea dvs. Sunteti genul de persoana care ar taia si pauzele elevilor si care i-ar tine 6 ore nemiscati in banca pe cei de clasa 0 si le-ar da 4-5 compuneri pe zi plus de desenat si facut matematica.
Uitati inca un exemplu de ce mentalitatea de genul distruge copii: Pana in clasa 1-a eram o fire foarte artistica, pictam orice prindeam, incercam sa reciclez obiecte in arta., mergand intr-o directie abstracta. In clasa 1-a aveam de citit cate o carte sau poveste la cateva zile (as la matematica de mic, urasc in continuare sa citesc, nu e singura sursa de cultura) dupa care trebuia sa facem un caiet cu rezumat si 2-3 desene reprezentative unor momente esentiale din poveste. Dupa 2-3 ore de facut teme, era iadul pe pamant. Un copil de aproape FB pe linie a primit un B la romana ca nu a desenat iar mai tarziu un S la desen pentru care am plans o zi intreaga pana sa pot marturisi mamei mele ca am luat un S. Bine-nteles ca a inceput sa rada ca plang pentru atata lucru si m-a pupat, multumesc doamne. Daca erati dumneavoastra nu m-as mira sa-mi fi dat o palma. Ideea era ca din cauza acelor desene eu n-am mai facut nimic in directia artei dupa, intelegand ca desenatul e o tema, o pedeaspa chiar.

Sistemul nordic mi se pare un exemplu. Notele sunt discriminatorii. Copii oricum nu memoreaza nimic dupa ce ii suprasoliciti 5-6 ore pe zi ca dupa sa aiba energie doar de stat in casa. Mult mai bine invata chestii chiar de baza in 1/4 din timpul normal al orelor de curs iar in restul de 3/4 aprofundeaza subiectele lor de interes. Profesorul trebuie sa observe si sa instige pasiunile copiilor, sa ii faca pe copii sa vrea sa caute ei informatii, nu sa ii oblige sa stea 2-3 ore pe zi sa memoreze informatii.

| AlexCristi97 a răspuns:

Sper ca nu sunteti pedagog, daca sunteti...
reluati va rog frumos modulul pedagogic, studiati putina psihologie a educatie si schimbati-va atitudinea fata de elevi.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Materia predată în anul precedent este uitată pe durata verii.
Este uitată în orice anotimp.
De când se face școală, se face în acelaș fel. Dacă s-ar aplica ceea ce sugerezi școala ar deveni o povară prea mare.

| Violleta2022 a răspuns:

Luati exemplu de la australieni!
Anul scolar incepe la 1 februarie si se termina la 20 decembrie.
Vacanta mare are 6 saptamani si vacantele dintre semestre, numai 2 saptamani.

| AlexCristi97 a răspuns (pentru Violleta2022):

Si ce vrei sa zici cu asta?
Au 2 semeste care se impart la randul lor in 2 termene, cele 2 saptamani fiind intre fiecare termen. 2*4+6= 14 ceea ce inseamna 3 luni jumatate de vacanta pe an, iar ultimii 2 ani, cum ar veni a 11-a si a 12-a termina cu 4 saptamani mai repede pentru a se pregati pentru echivalentul Bacalaureatului. Noi cat avem in plus? 1-2 saptamani? Banuiesc ca au si ei sarbatori legale si saptamani de "scoala altfel". Orarul zilnic e cam de la 9 la 3 cu o pauza mare si una de pranz. Din cele putine orare pe care le-am gasit pe internet, vad materii precum IT, arta digitala, cultura civica (pentru clasele 10+, ca in a 7-a explica tu la copii care put a hormoni despre politica si constitutie), educatie financiara... Asta doar asa din ce am cautat acum pe internet, nu stiu efectiv cat de functional e sistemul lor, dar vad ca au sali dedicate fiecarei materii ca in america, deci probabil si dotate cu suporturile tehnologice actuale acestor ani, nu cum trebuia sa mergem noi in debara sa aducem o harta rupta cu Romania mare sa ne arate geografia romaniei actuale.