| Feri5 a întrebat:

Medicina sau IT? Voi ce ati alege?
Eu unul nu sunt horatat. Sunt clasa a 10-a, profil stiinte ale naturii. Am niste probleme de auz, port aparate auditive si nu stiu la care dintre astea doua sa merg. Imi place mult biologia si chimia, dar nu ma pot lasa de informatica. Si informatica, pot spune, este punctul meu forte. Daca dau pe informatica, o sa-mi para rau de biologie si chimie pe care le vad ca fiind super faine. La fel si informatica.
Si m-am gandit ca ar fi ok sa fiu si medic si programator. Numai ca la programator, va trebui sa lucrez ca freelancer.
Voi ce pareri aveti?
Si nu stiu daca voi face fata la medicina din cauza problemei pe care o am, insa imi place si ar fi pacat sa ma las...

Răspuns Apreciat de Editori
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Partea nasoala la medicina e ca iti cam ea o treime din viata numai sa termini studiile.
Doar ca daca esti dedicat si iti place, poti salva vieti. De fapt nu ca poti, chiar salvezi.
La informatica, fiind ceva inovator si cerut, o sa fii cautat.
Insa s-ar putea sa ai si suficienta concurenta, caci din ce in ce mai multor tineri pare sa le placa.

Deci, cel mai bine ar fi sa pui in balanta avantajele si dezavantajele si sa gandesti si cu creierul si cu inima, ca sa zic asa.
Ce ti-ar placea mai mult?
Sa te trezesti dimineata stiind ca esti un medic sau stiind ca esti un programator? Si aici ma refer pe termen lung, de zeci de ani de zile.
Presupun ca poti sa le faci si pe amandoua, dar nu stiu cat de ajuta timpul
Succes happy

9 răspunsuri:
| JustDeedee a răspuns:

Oricare sunt de viitor. Poți să le faci pe ambele dacă ți-s dragi ambele și consideri că te vei descurca în paralel sau chiar pe rând. Poți încerca și medicina prima dată, nu contează ce probleme sunt atâta timp cât este ambiție! Informatica poți să o studiezi și singur și așa poți lucra ca și freelancer mult mai devreme sau invers. Până la urmă tu știi cel mai bine ce ți-ar plăcea să faci în viață.

| Violleta2022 a răspuns:

Du-te la medicina, ca biolog-virusolog in cercetare, daca tot iti place bio si chimia.
IT-ist sunt miliarde si daca nu esti unul foarte bun, nu faci cine stie ce banuti, nici macar ca freelancer.

| Feri5 explică (pentru Violleta2022):

"IT-ist sunt miliarde si daca nu esti unul foarte bun, nu faci cine stie ce banuti, nici macar ca freelancer." -> Jassmina, daca ar fi asa, atunci toata lumea ar fi desteapta, dar nu e. Prin urmare, rezulta ca nu sunt miliarde de programatori.

| GabiDumitrescu a răspuns:

"Numai ca la programator, va trebui sa lucrez ca freelancer." De ce? Consideri ca a fi freelancer e o problema? Sa stii ca se angajeaza fara probleme oameni cu diverse handicapuri. La BitDefender de exemplu, in Iasi, erau doi oameni cu pareze si distrofii musculare FOARTE nasoale. Tipa era in scaunul cu rotile, el mergea si se descurca singur, insa foarte greu.
Daca porti aparate auditive nu cred ca asta ar fi o problema in nici unul dintre cazurile mentionate de tine.
@TheKara: Esti amuzant. Salariile pentru devi la firmele mari pleaca de la 2000-2500 EUR NET fara probleme. 6000 net la Oracle o fi fost o mare chestie prin 2001 toamna...

| Feri5 explică (pentru GabiDumitrescu):

Nu, adica voi lucra ca freelancer daca fac si medicina si IT, adica daca devin si medic si IT-ist, pentru ca programul la medic e foarte incarcat

| Violleta2022 a răspuns (pentru Feri5):

Din pacate nu este timp suficient sa practici doua meserii grele ca medic sau It-st, in acelasi timp. Practic este imposibil.

| GabiDumitrescu a răspuns (pentru Feri5):

Ah, mdah. Depinde ce fel de medic. Pina la urma tu iti faci programul. Ca si medic si programator, sunt sigur ca iti poti alege cand cum unde, dar as zice sa te axezi pe una si buna. Eventual ca programator sa dezvolti aplicatii medicale...

| Feri5 explică (pentru GabiDumitrescu):

Eventual ca programator sa dezvolti aplicatii medicale... -> ca sa dezvolti aplicatii din domeniul medical, iti trebuie facultate de medicina, aia zic.

| GabiDumitrescu a răspuns (pentru Feri5):

... sau sa colaborezi cu cineva din domeniu. Oricum, tot ai nevoie si de know-how din domeniu. Pont propriu si personal, dupa ce am vazut cum sta treaba si potential extraordinar exista - oftalmologie. Solutiile pentru exercitii in cazul strabismului si a altor afectiuni de genul sunt extrem de scumpe (la soft + hard ma refer) si nu mai zic de cit de greoaie mi s-au parut alea vreo doua softuri pe care le-am vazut la treaba, ca si pacient.

| NietzscheFrumosSiDesteptSunt a răspuns:

Exista mastere si doctorate, pe care le poti face intr-un alt domeniu, unde continui sa aprofundezi ramurile unui domeniu, dar iti poti face cercetarea in alt domeniu.

| Werrich a răspuns:

Eu as alege IT, atatea companii straine cauta absolventi in IT, salarii de 6000 lei net la Oracle Romania.

| dinaprilie a răspuns:

Poateble imbini si esti un precursor al noilor generatii de roboti umanoizi care dezvokta constiinta.

| CIaudiu a răspuns:

Tu trebuie sa pui in balanta si sa alegi, nu noi. De exemplu eu vreau sa devin programator, deci clar ti-as recomanda IT. Altul care vede medicina ca fiind ceva mai bun, iti va recomanda medicina. Tu trebuie sa alegi care-ti place mai mult.

| Feri5 explică (pentru CIaudiu):

Si altul caruia ii place si medicina si IT-ul ce alege?

| CIaudiu a răspuns (pentru Feri5):

Probabil va renunta la una dintre ele sau va incerca sa le combine. De exemplu sa dezvolte mecanisme robotizate pentru medicina.

| isemilia a răspuns:

Eu una zic ca continui sa inveti bine si sa te pregatesti si pentru admiterea la medicina, dar si pentru cea de la informatica / politehnica. Poti fie sa dai la medicina si sa te angajezi part-time ca programator / sa faci diverse proiecte cand ai timp, fie sa dai la politehnica / facultatea de informatica, te angajezi, strangi niste bani (ca in caz ca vrei medicina sa poti plati taxa, asta daca prima facultate o faci la buget / nu o faci la buget dar intri la cu taxa), iar in caz ca inca iti doresti sa urmezi si medicina sa mai faci inca o facultate. Dar tie ce ti-ar placea mai mult?

| Feri5 explică (pentru isemilia):

Mie imi plac ambele la fel de mult. Daca m-as lasa de medicina, sa zicem, atunci imi va parea rau mi-am acumulat un bagaj de cunostinte la bio, fizica si chimie, dar nu am cum sa le folosesc. De asemenea, daca m-as lasa de informatica, o sa regret ca nu pot avea cativa bani si ca m-am chinuit ore sa rezolv probleme si sa aprofundez...

| isemilia a răspuns (pentru Feri5):

De ce sa iti para rau ca ai facut ceva ce ti-a placut?



Fara suparare, insa eu una zic sa nu te bagi pe programare. Daca primul lucru pe care l-ai regreta e ca nu mai faci atatia bani (bine, si medicii au salariu foarte bun) si al doilea e ca ai incercat sa gasesti solutii la probleme. Eh. E strict parerea mea, insa nu mi-ai lasat impresia ca esti asa de pasionat de chestia asta. Adica daca ai fi atat de implicat in asta cum spui ca esti nu ar trebui sa regreti ca ai facut ceva ce iti place, ci sa fii vesel ca ai ajuns atat de departe si ca desi te-ai chinuit la unele probleme, ai reusit sa le faci. E strict felul in care vad eu lucrurile, nu ma lua in seama, insa pur si simplu nu cred ca ti-ar aduce prea mare bucurie. De asemenea, nu vad de ce ai regreta faptul ca ai invatat la biologie / chimie / fizica.


Ps. Incearca sa te interesezi de bioinformatica si de alte asemenea, exista zone de mijloc. Eventual sa faci aplicatii in domeniul medical (nu iti trebuie facultatea de medicina). Ca doar nu trebuie sa alegi intre bio / fizica / chimie si informatica. Poti continua cu toate, desi va trebui sa pui pe primul loc ceva.

| andreitmm a răspuns:

Eu as alege IT in loc de Medicina din 2 motive. 1 pentru ca imi place mai mult IT si e o meserie si in care se castiga calumea si 2 nu as alege medicina pentru ca nu as vrea sa fiu corupt. Se intampla multe chestii necurate in medicina de care multi nu stiu dar se intampla pentru afacere. sunt multe secrete nu e mereu pentru a salva vietile.