| YqLmX a întrebat:

'Neaţa.

După cum bine ştiţi, peste câteva zile se apropie examenul de capacitate, însă am ceva nelămuriri.
Nu prea mă descurc la semnificaţii, interpretări şi identificarea unei subordonate.
Cum ar trebui să arate semnificaţia unei fraze / sintagme? Nu ştiu cum trebuie să încep, de obicei mă blochez la aşa ceva şi încep să aberez pentru punctajul minim.
Este ok să încep cu definiţia la argumentare? De exemplu, mi se dă basmul, iar eu încep cu definiţia care îmi ia câteva rânduri apoi încep argumentarea pe baza textului dat. Este în regulă sau ar trebui să am o altă formulă de început?
Acum, subordonatele waiting. Nu prea ştiu să le identific, în special predicativele, subiectivele şi completivele (adică cam toate laughing). Some help?

3 răspunsuri:
| PandaGirl98 a răspuns:

Este bine sa incepi o argumentare cu definitia. eu asa am facut si la simulari si la teze si profa mi-a dat 11/12 puncte, deci... cat despre subordonate...la subectiva sunt cateva chestii care te ajuta s-o identifici:
-verbe impersonale: a fi, a trebui(mereu cere SB), a insemna, a ramane, a ajunge
ex: Era sa cad.
Trebuie sa citesti.
Ramane cum am stabilit
-vb reflexive impersonale: se stie, se zice, se aude,.
ex: Se stie ca maine ploua.
-verbe pasive impersonale: este stiut, este dat, este scris,.
ex: Este stabilit ca maine vom pleca in tabara.
-expresii verbale impersonale: e usor, e greu, e bine,...
ex? E posibil sa plecam maine la mare.
-vb impersonale cu cu pron personale: imi place, imi convine, ma doare...
ex: Ma doare ca nu va intereseaza.
-adverbe sau locutiuni adverbiale pred: desigur, fireste, cu siguranta,...
ex: fara indoiala ca vom intra unde vrem.
-vb personale fara subiect:
ex: Cine are carte, are parte.

la predicativa nu prea stiu ce sa-ti zic...ar fi trebuit s-o bati la cap pe profa ta...

bafta! sper ca te-am ajutatwinking

| ionuku a răspuns:

Uite de exemplu si eu voi da "capacitatea" si imi e greu la subiectiva ca o cam incurc cu completiva dar sunt usoare predicativa apare dupa un predicat nominal incomplet si o conj sub ex sa, la subiectiva e chestia cu subiectul insa trebuie sa inveti ca daca prop incepe cu verbe reflexive de ex: Se zice ca a furat merele ssubordonata e ssubiectiva(mai sunt expresiile e bine e usor e greu, dar si astea dessigur, probabil, fireste. Completivele de timp de loc de mod directa indirecta la astea pui intrebari ssi stau pe langa complementele de acelasi fel de mod de timp etc...Atributiva e cea mai usoara daca elementul de relatie e care ssau cu care sssau fara care atunci ssubordonata e atributiva(sper ca nu te-am incurcat). Cu frazele pe care trebuie a le explici trebuie sa te iei de fig de stil si imag artistice dar si de ssentimentele care reiess din fraze, versuri. Cu textele alea (basmul sau fabula) incepi cu definitia si apoi pui trasaturile speciei sau operei pe care probabil le ai in caiet sau le gasesti pe wiki. Sper ca te-am ajutat por la invatat happy

| Madsss a răspuns:

Eu spun sa incep cu cateva informatii despre autor si despre ce se prezinta in fragment : " Scriitor reprezentativ, X surprinde in opera Y... ( cateva cuvinte despre intamplare ). Consider ca acest text este un basm, intrucat prezinta toate trasaturile acestuia.
Incepi sa le insiri pe toate ( TREBUIE SA FOLOSESTI CUVINTE LA INCEPUTUL PARAGRAFELOR PRECUM, IN PRIMUL RAND, IN AL DOILEA RAND, IN PLUS. Vei primi 4 puncte din start daca apar acestea)
Iar definitie o pui al sfarsit"In concluzie, textul este un basm,...(definitia)