| onyka a întrebat:

Ok...Stiu ca o sa sune unpic ciudat sau prostesc.Desi sunt printre elevii buni din clasa la invatatura sunt unpic depasita la propozitiile subordonate.Credeti ca ma puteti ajuta unpic pentru a putea sa le inteleg mai bine sau sa le pricep si eu odata.Cu ceva de genu... o mica explicatie. Cum se deosebesc.Cum iti dai seama care e care.Care e diferenta intre ele.Cum le gasesti in text, dupa ce te ghidezi? Cum iti dai seama de felul acestora? Multumesc anticipat! Fundita si va raman indatorata! pwpik:Xhappywinking!

Răspuns Câştigător
| Lala20 a răspuns:

Mai ai o greseala pe langa propozitiile alea- nu se scrie 'unpic' ci "un pic", mai literal zis "putin"!winking Acuma, fiecare propozitie are caracteristicile ei. Intr-o fraza, elementele de subordonare (conjunctii etc- sunt fooooarte multe) si de coordonare (si, dar, iar, insa, ci, 'virgula' etc) iti indica unde incepe cate o propozitie. Propozitiile principale nu au asemenea elemente care sa le indice, eventual doar element coordonator intre ele. Cate verbe sunt in fraza (ATENTIE! verbe doar la modurile personale! ) atatea propozitii sunt. Pot fi si propozitii intercalate!
Mi-ar lua ceva timp sa iti scriu toate regulile. Dar totusi, nu vi le preda la clasa?!?!?!?!
P.SB. are ca termen regent un verb impersonal sau verbul "a trebui".
P.PR. are termen regent un verb copulativ.
P.CD. are T.R. un verb tranzitiv.
P.C.IND. are T.R. un verb intranzitiv, personal si raspunde la intrebari gen: la ce/la cine? cu cine? cu ce? pentru cine? pentru ce? etc.
P.PR./P.SB./P.C.D. raspund la intrebarea CE?, deci pentru a le diferentia iti trebuiesc regulile!
Propozitiile circumstantiale (MUUULTE) raspund fiecare la intrebarea specifica: P.C.T.- cand? pana cand? de cand? etc
P.C.L.- unde? pana unde? de unde? etc.
P.C.M.- cum? in ce fel? etc.
restul nu le-am facut inca! Funda? big grinbig grin

3 răspunsuri:
| Dash a răspuns:

Ok, uite cate ceva din ce stiu eu despre propozitii subordonate: