Algoritmul
• 1 - start;
• 2 - citeşte primul număr;
• 3 - citeşte al doilea număr;
• 4 - calculează suma lor;
• 5 - împarte rezultatul la 2;
• 6 - afişează rezultatul calculat;
• 7 - stop.
pseudocodul
• propozitii scurte
• cu cuvinte cheie predefinite
• exprimate in engleza sau romana
schema logica
• Schemele logice sunt notaţii grafice formate din blocuri
legate între ele prin săgeţi
•O schemă logică descrie grafic paşii unui algoritm
• Totodată ea specifică prelucrările care se execută
asupra datelor
pe langa toate astea ele sunt legate si se exprima prin blocurile din matrice.
unde matricea este
• matrice = secventa de elemente de acelasi tip grupate pe
doua dimensiuni
• se mai numeste si
• tablou bidimensional
• accesul la un element se face prin
• numele matricii
• index de linie, de coloana
• incep de la zero, se pun intre paranteze drepte
• prima linia, a doua coloana
• exemple: a[0][0], b[7][7], c[i+j][i-j]
• indecsii incep de la 0
• operatii
• citire x=a[0][0], y=a[0][0]+b[7][8]
• atribuire a[0][0]=1, a[7][8]=a[0][0]
citirea facand-u-se in acest fel
citeste m
citeste n
i=0
cat timp i
Diagrame UML (Unified Modeling Language), care sunt tot un fel de scheme logice, dar urmează niște standarde specifice (spre exemplu, legăturile de moștenire/asbtractizare sunt reprezentate într-un anumit mod, etc).
Apoi, desigur, printr-o implementare într-un anumit limbaj de programare. Implementarea respectivă va fi una concretă, ce ține cont de sintaxa și de paradigma acelui limbaj (orientată-obiect, procedurală).