| andreisergiu123456789 a întrebat:

Propun o discutie relaxanta,asa de joi seara.
Cu totii am trecut prin el si bineinteles, cu totii i-am simtit punctele slabe si punctele tari.
Ce parere aveti dupa minim 12 ani de scoala si maxim 21, de sistemul de invatamant romanesc?

Pareri transante si sincere, as vrea de la dumneavoastra!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

30% util, in rest inutil, comunist, deprimant...
Ma bucur ca l-am parcurs, si ca sunt suficient de matur incat sa nu-mi patez cazierul, dand profesorilor ce merita.

6 răspunsuri:
| Frank51 a răspuns:

Nu are sens să dezbați ceva ce e clar prost. Dacă vrei putem dezbate care ar putea fi soluțiile eficiente și cu costuri relativ reduse într-un timp mediu și lung în care sistemul de învățământ ar putea să se transforme în ceva cu adevărat util copiilor, eventualilor adulți.

O să-ți zic prima soluție, renunțarea din start la sistemul ăsta cu 30 de materii, și axarea pe 5-6 domenii fundamentale ca și în orice altă țară civilizată.

A doua soluție, fără teme și meditații, orele să aibă abordare practică și fiecare copil să poată avea un rol/scop în acea oră, asta ar ridica atenția cu 500%.

Salariile profesorilor să fie mai mari decât o chirie și mâncare, ca să aibă motivație, nu are rost să întru în detalii aici.

Resursele materiale... măcar ceva aparatură după 2000, să nu mai lucrăm în 77.

| ValentinMihai78 a răspuns (pentru Frank51):

Căutați arhiva din decembrie 2019, ianuarie - martie 2020, la primul guvern Orban, cea care ministra de învățământ, a propus o dezbatere publică referitor la reforma sistemului de învățământ. A primit o evaluare a societății civile, a unor ONG-uri. Când să se prezinte acei oameni la minister, li s-a închis ușa în nas. De ce? Dispărea "vaca de muls" pentru sinecurile lor, de la edituri, facultăți închise, școli reformate etc.
NU se va schimba nimic, până nu vine un "dictator", precum a făcut Macron, în Franța cu legea pensiei, care să spună că se face reformă reală, pe bune în învățământ, iar vechea lege a învățământului de pe timpul PCR, este abrogată definitiv, nu se va întâmpla nimic!
Priviți ce scandal este la televizor, că primul ministru a propus niște "plecări acasă" din sistemul public bugetar.
Întotdeauna va fi o presiune de interese care nu va voi schimbare!

| StoicAnalysis a răspuns:

Cred ca putem fi cu totii de acord ca liceele sunt cele care sunt prost gandite. Fiecare liceu pe o anumita filiera preda de exemplu matematici, chimie, sau fizica complexa la filiere ce nu au nici o treaba cu asta, cum ar fi liceele sportive, stiinte sociale, filologie, etc... Pe fiecare filiera se preda materii ce nu au legatura cu ele si mai sunt si complexe. Nu ajuta cu nimic asta. Nici nu mai zic ca profesorii sunt slab pregatiti si materialul didactic la fel.
In gimnaziu si generala e ok asa cum este, in afara de profesorii slab pregatiti si materialele didactice. Facultatile la fel si ele. Liceul din punctul meu de vedere e cel care trebuie cel mai mult modificat in structura.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Asta e părerea mea: https://youtu.be/iRVTDIL1TPc

| DreamCatcher5 a răspuns:

Am învățat chestii utile, dar si multe măgării care chiar nu m-au ajutat cu absolut nimic.
la liceu de exemplu m-am focusat foarte mult pe limbile străine, pe arte si pe istorie.
uram fizica si ticul.
școala e frumoasa ca mai cunoști oameni, mai una alta.
eu învățam multe lucruri in afara școlii de una singura.
daca stai după sistem, nu faci mare lucru.
pur si simplu trebuie sa filtrezi doar ceea ce îți place si sa mergi mai departe.

| Birb a răspuns:

În loc sa ii facă pe elevi sa își găsească un domeniu care le place ca în viitor sa muncească doar pentru bani, le baga pe gat o sumedenie de informații de care nu o sa aibă vreodată nevoie.