Tari:
- costuri mai mici - nu trebuie tipărit, nu se consumă hârtie, tuș, munca oamenilor
- corecturi și actualizări se pot face oricând, fără a implica un cost suplimentar mare (altfel ar trebui retipărite manualele etc.)
- formatul poate fi mai dinamic, un manual digital poate conține și părți audio și video, animații, experimente, teste interactive cu rezultate instant
- posibilitatea de a conecta utilizatorii manualului într-o comunitate virtuală, prin Internet
(nu toate sunt funcționalități implicite, dar sunt cât se poate de posibile)
Slabe:
- un manual digital necesită un dispozitiv pe care să poată fi citit... care posibil să fie scump. Achiziționarea acestora la nivel de țară ar însemna o investiție destul de mare. Totuși e posibil să fie mai mică decât în cazul manualului clasic...
- Utilizarea manualelor digitale ar impune reguli noi în școală, greu de administrat mai ales de profesorii în vârstă. De exemplu: ce faci cu elevul care-și strică dispozitivul? În cât timp hotărăști că e vina producătorului sau a consumatorului? Cine plătește?
- ar fi greu de acceptat tocmai din cauză că profesorii „clasici" nu prea cred că schimbarea merită făcută, mai ales pe fondul nemulțumirilor legate de salarizarea din sistem.