| RoxyTeIubeste a întrebat:

Sallz allz cum recunosc si eu un verb la diateza posesiva va rogg Exemple:

Răspuns Câştigător
floresdemayo
Userul Lunii
| floresdemayo a răspuns:

(pronumele este posesiv, cat si adj pronominal)

Diateza pasivă (NU posesivă!)
E format din verbul "a fi" plus participiul verbului de conjugat.

Modul indicativ, timpul prezent:

Eu sunt laudată
Tu esti laudată
Ea este laudată
Noi suntem lăudate
Voi sunteti lăudate
Ele sunt lăudate



modul indicativ, timp imperfect
Eu eram lăudată
Tu erai lăudată
Ea era lăudată
Noi eram lăudate
Voi erati lăudate
Ele erau lăudate

Verbul a fi se conjugă la fel ca la diateza activă si intotdeauna după verbul la diateza pasivă urmează un complement de agent sau subiectul logic(cum mai e numit) si raspunde la intrebarea: de cine?

exemplu: Eu sunt lăudată de profesori. (subliniezi de profesori)
-De cine sunt lăudata?
- De profesori (care este subiectul logic sau complementul de agent)

Rezulta ca intotdeauna dupa verb la diateza pasiva urmeaza un compl. de agent sau subiect logic (cum mai e numit). Asa poti sa faci si proba tuturor verbelor la diateza pasivă.

Exemplu, un alt verb care SE ASEAMANA cu diateza pasivă, multi il confundă: ex. Eu sunt elevă.
Asta nu inseamna ca daca predicatul e format din verbul a fi este la diateza pasivă.Pt ca după el nu poate avea un complement de agent.

5 răspunsuri:
| nomoretears1111 a răspuns:

Nu exista diateza posesiva. Te referi la diateza pasiva, cred.
Iata cateva exemple:
Hainele sunt spalate de mama.
Temele au fost facute de toti elevii.
Piesa este interpretata de cel mai iubit cantaret.
Observi ca verbele prin care este exprimata actiunea se afla al modul participiu (spalate, facute, interpretata) si ele sunt insotite de verbul " a fi" la modul indicativ, diferite timpuri ( prezent, perfectul compus, prezent). In plus, in fiecare enunt exista o parte de vorbire numita complement de agent, care arata cine a facut actiunea aratata de verbe (de mama, de elevi, de cantaret). Actiunea este realizata de acel complement de agent, dar ea se rasfrange asupra altcuiva ( hainele, temele, piesa).
Verbele la diateza pasiva au functia de predicat verbal, chiar daca in componenta lor intra verbul " a fi".
Nu trebuie sa confunzi verbele la diateza pasiva cu predicatele nominale, ca in exemplele: Merele sunt rosii. Cerul este plumburiu. Aici actiunea nu este facuta de catre un complement de agent.


Sper sa te fi ajutat! happy Numai bine!

| dana5025 a răspuns:

In primul rand se formeaza de la verbul "a fi", nu are rost sa-ti explic cu termeni grei deci poti sa-l recunosti cand intalnesti expresii de genu "a fost pus sa munceasca de sef, a fost obligat sa-i faca referatul Oanei "s.a.adica indeplineste actiunea altcuiva.bafta

| RoxyTeIubeste explică:

Da ai dreptate am gresit... Dar si eu cum le recunosc?

| RoxyTeIubeste explică:

Ms Dana