Chestionar. Mai ales că este foarte simplu de distribut unui număr mare de persoane și se completează ușor. Să ai măcar 100 de chestionare completate, pentru rezultate concludente. Cu cât mai multe, cu atât mai bine. Poți face chestionare online cu ajutorul instrumentelor Google sau poți face un chestionar în word pe care să-l dai oamenilor și să ți-l returneze completat. Poți face o variantă online și una printată. În felul ăsta ai acces la o "clientelă" mai vastă
Stabilește ce segment de populație te interesează. Să fie cetățeni români? străini? și români și străini? Performanțe profesionale în cadrul tuturor mediilor? Sau numai în mediul, să zicem, educației, finanțelor, multinaționalelor etc?
Ce vârste te interesează? etc. Trebuie să știi bine de la început pe ce populație target te axezi în studiul tău.
Stabilește întrebări pertinente cu răspunsuri puține și logice, care nu se contrazic între ele, în principal de bifat, pentru că oamenii nu sunt încântați de ideea de a completa în propoziții.
La finalul chestionarului va fi nevoie să ceri câteva informații personale. Vârsta, sex, domeniul în care activează, nivelul salarial, etc.
Poți face și vreo 2 interviuri ca studiu de caz, dacă profesorul coordonator e de acord cu ideea.
Fă multe grafice și interpretează-le. Emite ipoteze și în urma răspunsurilor confirmă-le sau infirmă-le. Asta vor profesorii din comisie să vadă la tine, că gândești logic și știi să interpretezi niște date. Cât mai puțin copy-paste și cât mai multă muncă personală și vei lua notă mare.
Dacă mai ai întrebări, îți răspund cu plăcere în limita în care mă pricep.
Adi1987 întreabă: