| Asazuky a întrebat:

Salut am si eu o nedumerire in ceea ce priveste...matematica, mai exact o anume parte din matematica.
Sunt a 9-a anul acesta si de vreo 2 saptamana am trecut la trigonometrie, merge cat de cat ce pot sa spun nu prea imi place dar incerc sa inteleg ei acum am intrat total in ceata cu asa-numitul "grafic al functiei sinus" si respectiv cel al functiei cosinus ei bine nu ca e dificil sa trasezi o linie curba pe acolo dar nu inteleg prin ce puncte trebuie sa treaca, am obs ca la sinus trece prin 2 PI si PI iar la cosinus prin PI / 2 si 2 PI /3 toata avand valoarea 0... dar profu mi-a zis azi ca nu se face asa dupa ureche trebuie sa iau masura de 3-4 patratele nu stiu ce, PI sa il inlocuies cu 3, 14 sa pun alea din tabelul de valori in grafic, care personal mi se pare prea multe nu stiu daca e loc pentru toate laughing in fine am intrat si mai mult in ceata am un prof care are un stil aparte de a explica lucrurile...trebuie sa fi fooartee atent la ora sa intelegi cevalaughing altfel ramai in ceata total, zici ca esti la facultate. Daca ma puteti lamuri cat de cat cum e cu astea, nu va cer sa incepeti a-mi preda aicilaughing doar sa ma lamuresc ca asa in mare cam stiu despre ce e vorba. Ms anticipat!

2 răspunsuri:
| sabin89 a răspuns:

Ce e complicat? E ca la reprezentarea oricarei functii de felul y = f(x). Dai lui x valori si il afli pe y; apoi fixezi pe grafic punctul de coordonate (x, y). Mare filosofie? Nu. De ex., pentru y = sinx, dai lui x o valoare, sa zicem pi/2 adica 1, 57 si gasesti ca y = 1. Acum fixezi punctul asta pe grafic. Apoi dai alte valori, si tot asa.

| Bibi_1645 a răspuns:

Profu' tau iti spune sa iei 4 patratele, sau ma rog ce iti zice el acolo, in sensul ca sa iei dimensiunile pe axe corecte asa incat sa nu iti dea graficul ciudat (nu diferit, doar ciudat big grin ). Si ca un mic ajutor, un fel de schema la ce trebuie sa faci cand faci un grafic, de exemplu la sin sau cos pe intervalul [0, 2pi]: deci prima data pui pe axa Ox toate valorile care iti trebuiesc ca sa nu te incurci, pe urma. Iei valoarea 1 de doua patratele de caiet, si pi/2 de trei patratele (pentru ca pi=3.14. rezulta ca pi/2 = 1.57.deci mai mare decat 1). Pe axa Oy nu ai nevoie decat de 1 si -1, pentru ca, stim cu totii laughing, valorile lui sin si cos apartin intervalului [-1, 1]. Bun, ai construit axele si incepi sa ii dai valori lui x. La sin: pentru x=0, sin(x)=0, deci ai gasit un punct al graficului, si anume originea. Pentru x=pi/2, sin(x)=1, ai gasit un alt punct, si tot asa... apoi unesti punctele, dar nu liniar (adica nu cu linii drepte), ci curbat asa (sinusoida). Te uiti in manual cum au facut autorii, si dupa-aia o sa tii minte. Pff, am obosit cat am scris laughing. Bafta, si imi place ca esti ambitios/ambitioasa! happy