SIMULAREA EXAMENULUI DE BACALAUREAT 2013
LA NIVELUL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
APRILIE 2013Varianta 2
Limba și literatura română
Filiera teoretică –
Profil real; Filiera tehnologică
;
Filiera vocațională –
Toate profilurile (cu excepția profilului pedagogic)
Barem de evaluare și de notare
SUBIECTUL I(30 de puncte)
1. câte 1 punct pentru numirea
fiecărui sinonim
pentru sensul din text al cuvintelor date (deexemplu:
crengi
–
ramuri;
a alerga
–
a fugi)
2x1p= 2 puncte
2. explicarea rolului cratimei în secv
enţa
indicat
ă
(de exemplu: marcheaz
ă
c
ăde
rea uneivocale
; marchează rostirea legată a două cuvinte
)
2 puncte
3. construirea oric
ă
rui en
unţ
în care se
foloseşte corect o locuţiune/expresie cu substantivul
indicat
2 puncte
4. câte 2 puncte pentru transcrierea
fiecăruia dintre cele două cuvinte
care aparțin câmpului
semantic al
pădurii
(de exemplu:
izvor, crengi
)
2x2p= 4 puncte
5. câte 2 pu
ncte pentru precizarea fiecăruia dintre cele două motive literare
identificate întextul dat (de exemplu:
codrul, izvorul
)
2x2p= 4 puncte
6. câte 2 puncte pentru
menţionarea
fiecăreia dintre cele
două mărci
lexico-gramaticale alesubie
ctivităţii din text (de exemplu:
verbe la persoana a II-a
–
vino
şi pronume
la persoana IaI
–
ne
)
2x2p= 4 puncte
7.
–
câte 1 punct pentru identificarea fiecărei figuri de stil diferite din ultimele două
strofe
2x1p= 2 puncte
–
câte 1 punct pentru prezentarea
adecvată a semnificaţiei figurilor de stil
identificate
2x1p= 2 puncte
8.
–
câte 1 punct pentru menţionarea fiecăreia dintre cele două trăsături ale genului liric
(deexemplu: transmiterea în mod
direct a unor idei şi sentimente; prezenţa instanţelor comunicării lirice –
eul liric)
2x1p= 2 puncte
–
câte 1 punct pentru ilustrarea cu
exemple din text a fiecărei trăsături menţionate
2x1p= 2 puncte
9. comentarea
adecvată şi nuanţată a primelor două
strofe, în limitele
de spaţ
iu indicate 4 p./ comentarea
parţial adecvată sau nerespectarea limite
lor
de spaţiu indicate 2
p.
4 puncteSUBIECTUL al II-lea (30 de puncte)
−
structura discursului de tip argumentativ:
−
formulare adecvată a ideilor în scris: text clar organizat, coerent, cu echilibru între cele
trei componente:
ipoteza, enunţarea şi dezvoltarea argumentelor, concluzia 4
p. / formulare
parţial
adecvată 2
p.
4 puncte
−
utilizare adecvată a mijloacelor lingvistice utile exprimării unei aprecieri (de exe
mplu:verbe de opinie, adverbe/
locuţiuni adverbiale de mod folosite ca indici ai
subiectivităţii
evaluative, conjuncţii/locuţiuni conjuncţionale cu rol argumentativ, utilizate pentru
exprimarea raporturilor de tip cauzal, consecutiv, final, concluziv etc., conectoriargumentativi) 4 p.
/ utilizare parţial adecvată 2
p.
4 puncte
−
conţinutul argumentării:
−
formularea ipotezei/a propriei opinii faţă de problematica propusă
2 puncte
Pare rau dar e gresita varianta Nu e asta
anonim_4396 întreabă: