Cand ii scrii cuiva apropiat (rude, prieteni, colegi etc.) folosesti scrisoarea informala.
Cand i te adresezi cuiva pe care nu-l cunosti, sau unei autoritati (managerul unei companii, un profesor, un doctor etc.) folosesti stilul formal.
Scrisoare formala (formal letter):
Trebuie sa scrii adresa ta cat si adresa destinatarului. Adresa ta sus, in dreapta, urmata de data si adresa destinatarului / companiei / organizatiei careia ii scrii in stanga.
Inceptul (ex: Dear Mrs Davis/Mr Smith - daca ii stii numele sau Dear Sir/Madam daca nu stii cum il cheama)
Limbaj formal (ex. I'm writing with regard to your advertisement; I would appreaciate a reply...; I'm writing to you in connection with etc.)
Sfarsitul (Your sincerly/faithfully + numele tau complet)
Cand incepi cu Dear Mr/Mrs/Ms Smith trebuie sa termini scrisoarea cu Yours sincerly +numele tau
Cand incepi cu Dear Sir/Madam o termini cu Yours faithfully + numele tau
Informal letter:
Adresa si data: sus, in dreapta, urmata de data
Inceput (Dear John, Dear Mum etc)
Limbaj informal (ex: I've been meaning to write to you for ages; Don't worry; By the way; It was a piece of cake; We can give it a try etc.)
Sfarsitul (Yours/Love/Best wishes/Regards +prenumele tau)
Daca mai ai intrebari sau ai nevoie de exemple spune-mi :*
Formal- cand vorbesti cu seful sau cu un om strain. Informala- cand vorbesti cu prietenii, familia. Ex: Formal- Statistics show that the majority of cases are true. INformal: Hey dude, whats up? Lets go to town, drink some beer.
Cea informala este cea menita pentru discutile cu persoanele apropiate, cunoscuti in care iti permiti sa folosesti un limbaj mai liber (adica nu necesita o exprimare pretentioasa).
Cea formala este adresata strainilor, unor persoane cu o functie sau unor firme, intreprinderi etc.
In scrisoare formala ai nevoie de o exprimare mai pretentioasa (adica fara apelative; de o adresare politicoasa), in care sa-ti exprimi mesajul direct, fara a da detalii nefolositoare legate de tema principala a mesajului.
ralluca15lp întreabă: