Este o tehnologie gasita pe unele ecrane de telefon,
prin care ecranul poate afisa continutul rulat pe el (filme, jocuri, imagini, sau scrool-at prin telefon) in mod variabil (si dinamic), cu un numar diferit de cadre pe secunda, in functie de sursa.
Adica, in jocuri va afisa imaginile cu maximul posibil al telefonului (90, 120, 144, etc), ca sa iti ofere o experienta placuta.
Imediat ce ai iesit din joc, rata de refresh scade, si daca nu faci nimic pe telefon, ecranul se reimprospateaza foarte rar, de exemplu de 10 ori pe secunda, sau 1 data pe secunda.
Cand rulezi un clip video ce a fost filmat cu 30fps, ti-l afiseaza nativ, cu 30 de cadre pe secunda.
Cand rulezi un clip ce a fost filmat cu 60 de cadre pe secunda, rata de reimprospatare a ecranului se schimba automat la 60 fps.
Cand scroolezi prin telefon, rata se schimba in functie de ce faci.
In milisecundele cand faci swipe pe ecran, rata de reimprospatare urca automat la 60, 90 sau mai mult, ca sa surprinda toate pozitiile miscarii ferestrelor, si efectele de tranzitie.
In momentele cand te uiti la poze, rata scade la 10 sau 1 (in functie de generatia LTPO), si doar in milisecundele cand faci swipe pe ecran creste la 60 sau mai mult.
Toate astea pentru a salva baterie.
In practica, nu salveaza chiar atat de multa pe cat s-ar crede.
Am testat cu modul dinamic (LTPO) pentru 24 ore, apoi am setat o rata fixa de 60 pentru alte 24 ore.
Si am incercat sa folosesc telefonul in mod identic, adica am pierdut timp pe FB, Insta, locuri unde scroolezi mult.
Am vizionat si cate un film de 1.50 h pe fiecare.
La final, ecranul setat pe rata fixa de 60fps (deci nu am folosit functia dinamica adusa de tehnologia LTPO) mi-a lasat mai multa baterie in telefon.