Este irelevant ce a facut 1 persoana si cat castiga, poate fii norocos, sau poate a avut bani cu care a inceput o afacere, chiar si imprumutati.
Pana la urma, o facultate iti deschide orizontul si posilitatile sa iti gasesti de lucru sunt mult mai multe, comparat cu unul care are doar 8-10 ori doar 12 clase.
Cat priveste invatamantul de azi din scolile romanesti, este extrem de slab, comparat cu scoala de acum 20-30 de ani!
Incepand cu limba romana care ar trebui sa fie materie obligatorie si eliminatorie daca nu treci de baremele anuale de: scris, citit si vorbit.
Este scandalos cat de delasatori si spagari au devenit unii profesorii in ziua de azi, cand acorda note mari si merite unor copii analfabeti, doar pentru ca parintii sunt in niste pozitii inalte, sau parintii mituesc profesorii cu bani sau alte servicii, obiecte samd.
Dacă ai timp poti sa vezi de unde are el bani : https://youtu.be/Z7jycLK3I2c
El nu critică școala, critica sistemul.
Dacă omul era sigur ca-i va merge afacerea, si era sigur că chiar dacă ar fi fost dat afara putea lucra in alta parte de ce sa dea bacu? In timpul ala pierdea ocazia afacerilor.
El cand lucrează nu simte ca lucrează, lucrează din plăcere.
Dacă nu ai timp sa te uiți la clip ok, itu fac rezumat : deci el a vrut sa gândească altfel decât ceilalți oameni, nu a fost mulțumit de atitudinea profesorilor, de sistemul actual si era pasionat de ceva.
De la o vârstă fragedă a început totul, plin multe încercări a facut parteneriat cu Youtube, a administrat canale mari, de câteva ori a fost dat afara pe nedrept, dar totuși acum lucrează unde ii place.
Nu a crescut in puf, a ecinomisit, tu in timp ce-ți cheltui 50 lei pe un hamburfer, o cola si niște chipsuri, el economiseșre, tu în timp ce dai banii pe țigări, el economisește.
Tu in timp ce mergi la cluburi, el tine banii, tu in timp ce mai dai 20 de lei la curent pentru ca nu l-ai oprit cand trebuie, el banii aia nu ii da in cele din urmă in câteva luni rezultatul este... Wow.
A plecat de la 0.
Are o gândire liberă .
Te sfătuiesc să-l urmărești, nu te lăsa influențat de efectul de turma si nu fi băgat într-o cutie in care sa vezi doar ce e in ea...
La o ora plictisitoare incerci sa inveti pentru un 7-8, iar materiile de baza precum mate, fizică, chimie, română sa nu dispară, dar sa fie făcute in clase diferite.
Ceea ce un profesor învață in atâția ani noi trebuie sa învățăm într-un an.
Si la materiile astea sa fie făcută mai multă practică, sa se predea baza.
Cred ca mesajul nu-mi era adresat mie!
Sfaturile tale nu mi se potrivesc, nu mai sunt copil de multe decenii, nu am fost crescuta in puf, dimpotriva! Nu merg in cluburi, nu mananc hamburgeri, nu fumez si nu beau cola, astea le las pe seama copchiilor din ziua de azi.
Pana la 30 de ani am avut casa achitata complet, asa ca, stiu cum se fac sacrificiile si cum se plateste un mortgage.
Cat priveste scoala, pe vremea mea chiar se facea scoala si profesorii isi faceau datoria. in plus, atat elevii cat si parintii aveau respect pentru profesori!
După părerea mea, se poate vorbi de respect doar arunci cînd toți au respect pentru toți.
Pe "vremea mea" multi profesori impuneau respectul prin forță (inutilă). Se ajungea că dirigintele îi numea în fața tuturor pe părinți ai colegilor "porci", "nesimțiți" etc. Halucinant.
Acum s-au rafinat metodele și într adevăr, respectul tot nu există.
E mult de discutat aici, iar modul tau de abordare are o sansa un pic redusa de a duce intr-o directie constructiva.
Din puctul meu de vedere, scoala are sens sa iti formeze patternuri de gandire in viata.
Nu faptul ca scoti limitele si rezolvi integralele e important. Ci in urma acestor algoritmi, vei educa creierul sa faca anumite patternuri. Deoarece creierul invata asociativ.
Trebuie pusa si o distinctie intre cat scoala reprezinta adunare de informatie si cat reprezinta loc de exersare si formare a patternurilor de gandire.
Nu toti suntem egali. Si nu toti avem aceleasi calitati sau fineturi. Dar scoala ne aduna pe toti la un loc.
Asa ca trebuie favorizati si cei cu o gandire mai analitica precum si cei cu o gandire mai filosofica sau sociala.
Ce-i prea mult strica daca e de calitate proasta sau prost repartizat. Dar ce-i mult e bun.
Personajul care administreaza un canal sau face alte chestii este insignifiabt in comparatie cu bug mafia. Daca vrei sa te iei de exemplul asta.
Faptul ca castiga mai mult, poate. Nu stiu. Faptul ca a avut noroc, poate nu stiu. Ce stiu insa este ca nu toti au cate un bug mafia sa se descurce. Si trebuie sa o faca altfel.
Dupa o vreme o sa iti amintesti cu drag de genuri liroce, epitete si ce mai spui tu pe acolo. Chiar daca nu vei mai stii jici macar cu ce se mananca. E acelasi lucru si la amtematica. Iti amintesti de integrala dar nu vei avea habar cum se rezolva chiar daca ai facut mii de asa ceva.
Toți suntem egali dar nu suntem la același nivel.
De ce in alte tari din 25 de copii toți sunt buni? Pentru ca fac ceea ce le place, nu li se baga o tona de informație in cap.
Cand merg la școală nu ma gândesc că imi formează gandirea pentru ca nu e asa, te ascultă, spui tot 10, nu spui 4.
Școala nu te învață sa lucrezi in grup nu iti deschide ochii sa vezi dincolo de orizont.
Vezi doar ce ti se impune.
Am trecut prin sisteme diferite, tu ai avut școala altfel, eu am școala altfel.
Si școala încă nu s-a adaptat vremii noastre, un sistem vechi.
In cărțile din clasele 1-4 inloc de exerciții distractive, colorate ce vezi? Exerciții grii, plictisitoare care le faci ca trebuie facute.
De ce Generațiile astea mai noi nu învață?
Or fi ei prosti? De ce cei din afara învață? Diar sunt generații noi...
Hmm. O fi vina sistemului? Da, normal.
Intr-un fel ai dreptate.
Dar sa compari Finlanda (unde copii se urca in pom si inteleg de ce a obosot musca si s-a asezat pe o reanga sa isi traga rasuflarea) cu Romania (care este pe cale a se distruge sau chiar a si reusit) impreuna cu Singapore (ubde copiii trebuie ca la 4 ani sa faca deja exercitii la matematica si unde se baga la cunostinte in ei din greu)... nu este chiar corect.
Pentru ca sunt diverse gandiri. Unii se bazeaza pe acumulare de cunostinte, un curriculum foarte bogat, iar altii pe descoperirea mediului si aplicarea acestora in stiinte.
Nu exista o scoala mai buna sau mai slaba. Din punct de vedere al singaporezilor: finlanda e de rahat. Te plictisesti. Si invers. In Singapore iti ratezi viata. In Coreea de Sud te sinucizi.
Poate ca depinde sa ce vrei sa ajungi. Eu m-as trata mai repede la un medic asiatic decat la unul finlandez.
Pe de cealalta parte as angaja mai repede un manager finlandez decat unul singaporez.
Dar astea sunt chestii de preferinta.
Insa otice ai face... intr-un fel sau altul scoala trebuie terminata.
Lopata e mai grea decat pixul
Sistemul de invatamant din Romania este bun, dupa parerea mea.
Practica in liceu? Mi se pare irelevanta, de aceea exista facultatea.
Ar putea exista ce-i drept niste practica de genul, doar in gimnaziu, nu in liceu :
La biologie sa pui o samanta de anumite plante si sa vezi in cat timp incolteste, ingrijind-o. La chimie ceva experimente ce nu necesita foc, la fizica la fel. Dar la baza practicii este teoria.
Cica deja ce-i prea mult strica. Eu am 15 materii si nu ma plang. Nu stau acasa cu orele ca sa invat, adesea nu invat deloc. Vine un test odata la doua saptamani, atunci invat si eu la materia respectiva, ar trebui sa spun ca sunt incarcat de informatii? Toata lumea stie sa se planga astazi.
Daca eu as fi ministrul educatiei:
- as schimba materia de BAC la romana, mai putina literatura, mai multa limba romana (Ortografie, gramatica, vocabular). Sa fie 50% literatura, 50% limba romana.
- Materia muzica s-ar face la liceele de arta cum se face acum, dar in liceele normale pana in clasa a 8a inclusiv, cum trebuie. Cand ajung in clasa a 8a copiii sa stie notele muzicale si sa cante ceva de baza la pian/chitara. Sau daca nu vor sa faca muzica, sa faca desen, dar cum trebuie. Mediile la aceste materii sa nu fie mereu 9-10, daca esti talentat, du-te la desen, la muzica totul merge pe logica deci nu trebuie sa fii talentat.
Sa nu ajungem ca americanii care cand aud "Turkey" nu le trece prin cap tara din Asia, ci curcanul.
Am mai vazut video-uri de la Levi, mi-a ramas in minte ca zicea : La biologie ar trebui sa invatam cum sa ne vindecam, noi invatam structura frunzei...
Omule... ca sa stii cum sa te vindeci, trebuie sa stii proprietatile plantelor, lucruri de baza, asta ca sa ai o idee cand vine vorba de ceva boli usoare. Cand este o boala mai complexa, acolo te ajuta doctorii si farmacistii care au studiat teoria in liceu si in facultate.
Cu ce ma ajută atata teorie?
Tu mai ții minte gamele? Ia spune-mi gama La minor, definiția, si fara Wikipedia, mai știi ceva?
Scoala ar trebui sa ne pregătească pentru viata, cu ce ma ajuta dacă stiu pe de rost toată lecția din sistemul reproducător la iepure?
Într-o săptămână mai bine de 50% uităm, si pentru ce am învățat? Pentru o nota.
In Finlanda profesorii lucrează cu copii, sunt profesori specializați, acolo fiecare copil se axează la ce știe sa facă si ce e bun, iar aici? 25 copii, 15-16 materii, aceleași chestii plictisitoare si cu ce ma aleg?
Primesc note de 9-10 pentru? La sfârșitul anului nu știu decât definițiile făcute curând.
Toți copii sunt buni dar aici nu se lucrează cu toți, se pune preț pe concurență si ce rezulta? Doi trei copii dintr-o clasă excelează pentru ca la asta se pricep ei, sunt maeștrii in memorat dar sunt varză la desenat in timp ce alții sunt maeștrii la desenat, deci xare dintre ei sunt prosti? Niciunul, fiecare ci talentul său.
Urmărește aici ce spune acest profesor de matematică : https://youtu.be/HNO47CFIg1M
Gamele de la muzica le stiu pentru ca am fost la liceu cu profil de muzica in gimnaziu, altfel probabil nu le stiam. Asta ar trebui schimbat, sa se faca muzica astfel fiecare sa stie cate ceva. Ajungand la un liceu unde la muzica stateam si primeam note de 10 doar asa, pentru prezenta.
Nu stiu in ce clasa esti tu. Eu la gimnaziu intr-adevar invatam definitiile, ca la sfarsitul clasei a 8a sa stiu doar mate si romana (pentru examen) si evident, muzica. Cate un pic din celelalte materii.
La liceu am inceput sa invat mai logic, pentru ca am crescut. Eu inca mai stiu materia de la biologie de anul trecut, nu am tocit-o.
In gimnaziu, cum sa pui un copil de 10-14 ani sa-ti invete pagini intregi pe de rost? Mai bine mai putin, si sa te asiguri ca a inteles.
De asta se numeste Cultura Generala, sa stii putin din fiecare, si mai mult din ce te intereseaza. Finlandezii au 4-5 materii. Ei isi aleg sa zicem mate, chimie, fizica, bio si nu mai fac altceva, ei vor sti doar atat. La noi se invata cate ceva din fiecare domeniu. Astazi da, s-a ajuns sa conteze mai mult notele decat cunostiintele acumulate, din cauza concurentei.
In facultate te axezi pe un domeniu, in liceu faci putin din fiecare.
Chestiile de bază le înveți pana in clasa 4-a, nu timp de 12 ani.
Un copil dacă iubește sa lucreze pe pc, asta ar trebui sa facă si asta ar trebui sa i se predea... Programarea, nu muzica desen, tehno, etc.
Tehnologica e degeaba, degeaba cuvântul este tehnologica, nu înveți mai nimic folositor crede-ma.
Revenind la programare, asta ar trebui sa facă dacă e pasionat de asta, pe programare isi va face carieră, din programare v-a scoate bani nu din alt ceva =).
In fine... avem pareri diferite si oricat am incerca nu am reusi sa ni le schimbam unul altuia.
Stiu ca majoritatea elevilor din SUA nu isi stiu decat istoria tarii lor. Despre razboaiele mondiale nu stiu decat unde a luptat armata americana, daca-i intrebi ce tari au mai fost in razboi nu vor sti probabil. Mai sunt multe alte lucruri importante in istorie de care n-au habar. La geografie la fel, daca le arati ceva din afara tarii lor pe harta nu stiu ce e aia. Ei la liceu primesc note pentru silabisire...
Eu raman pe parerea mea, in Romania dupa ce termini liceul ai un minim de cunostinte, te poti duce in alta tara si vei vedea ca stii la fel de multe ca elevii cei mai buni de acolo.
Si cu "chestiile de baza le inveti pana in clasa a 4-a", asta e specific occidentului. In Germania din cate stiu din clasa a 5-a copiii deja isi aleg un profil/specializare (cum este la noi in clasa a 9a). Daca ramaneam doar cu ce am facut pana in clasa a 4-a... Stiam sa facem calcule simple, diferenta dintre substantiv si verb, ca românii provin din daci si multe alte lucruri minore. Ajungeam la facultate, stiam programare sau domeniul care ne interesa foarte bine, dar nu stiam ca plantele fac fotosinteza/ce se intampla la fotosinteza, cand a fost descoperita America, geografie lumii si alte lucruri mai importante. Ca asa fiecare sa fie informat pe domeniul lui... in rest nu ne intereseaza, cu asta nu sunt de acord.
Daca eu si mulți alții nu vrem sa învățăm ce nu ne place de ce sa o facem? Inafara de faptul ca e obligatoriu pentru ce as face-o?
Nu zice nimeni sa nu știi chestii esențiale dar nu ce ar trebui sa știe un student in domeniu .
E învechit și nedrept pentru copii. Are la bază și ierarhizarea și dominația excesivă (ca si in toată societatea românească).
La asta contribuie și unii părinți prin constingeri neinspirate în alegerea carierei.
Copiii sunt obligați să facă opțiuni definitive de viață la 12-14 ani. E foarte greu să mai dea înapoi.
La fel în facultăți. În Suedia, un student poate întrerupe facultatea o vreme ca så urmeze un alt curs sau, foarte frecvent, să facă practică din propria inițiativă.
E mult de vorbit. Cum e societatea așa e și școala. Se face mare caz de olimpici dar aceia sunt o mînă de oameni statistic vorbind. În plus, cînd aceștia încep să lucreze, nu sunt prețuiți și respectați ci sunt supuși aceluiași ritual de îngenunchere.
Nu e bun sistemul de invatamant din romania.Mereu am fost de aceasta parere.Romana daca vreau sa ma mau in Canada!
Sistemul de învățământ din România e foarte prost pentru că e plin de materii inutile (religie, educație civică, sport, muzică etc). Consider că sportul ar trebui introdus la licee sportive, muzica la licee de muzică, desenul la liceu de artă, și așa mai departe. Eu sunt anul 1 la universitate de arte și totuși am sport, fără să mi se acorde nici măcar 1 singur credit, dar îmi ocupă timpul și dacă nu dau proba nu trec anul, ce să mai zic?
Doar ca muzica dezvolta creierul.
Sportul te invata coordonarile si iti creste increderea in tine.
Pt multi religia ii ajuta sa gaseasca o alinare de care nu au parte in casa.
Educatia civica iti prezinta o realitate sociala, te invata comportamente sociale si oranduiri sociale. Ierarhia. Ceea ce se leaga cu religia.
E mai complicat decat pare...
Nu suntem destul de lenesi si obezi, trebuie sa excludem si sportul acum ca sa fim si mai rau, nu?
Asta crezi tu ) crezi ca dacă ai integrale la mate "Gata o sa fie in geniu o sa rezolve oriunde in viața probleme cu integrale si o să-i dezvolte gândirea sa facă asocierea dintre un pescăruși si o cioară" )).
Muzica nu mi-a dezvoltat nimic atat mie cât si celorlalți, intru in clasa, scriu o pagina, 2 si ce am facut?
Mai bine ascult eu muzica acasa, cea care-mi place.
Civica la fel, doar ne-a predat, ce lucru in grup ne învață civica, ce chestii sociale ne învață? Dacă scrie ca oamenii trebuie sa lucreze in grup crezi că se aplica? Ar trebuii un curs special cum e in Germania, Finlanda in care lucrai împreună sa construiești ceva, făceai o casă din lemn, cuib de pasari, etc...
Sunt 16 materii, 6-7 ore pe zi, ar trebui sa ne dea mai mult timp liber... Nu ca nu-mi plac școala, la materiile precum matematica si romana am 8-10, la cele care nu-mi plac am 6-7.
De ce cei din alte țări cu 4-5 materii sunt cu mult peste noi? Ei stiu sa socializeze, multe alte chestii.
Si in primul rand ei nu fac numai teorie, ei fac și practică, au instrumente la muzică.
Și crezi că o oră de sport din 168 (câte ore are o săptămână) te va face ca prin minune să dai jos kilograme? Să fim serioși...
Muzica îți dezvoltă creierul? Adică să vină o babă opărită și să te pună să cânți singur în fața clasei, să te facă de râs, în caz că n-ai voce?
Am făcut sport 12 ani de zile, pe lângă fotbal din plăcere, brazilian jiu jitsu și box, și crede-mă că sportul care îl faci la școală e mai mult o oră de recreere, eu mai bine aș sta acasă să fac ceva mai util decât să joc baschet obligat (ceea ce nu îmi place).
Suntem în 2017, mi se pare cam ciudat că îți este predată la școală, și nu la biserică.
Educația civică o știi din cei 7 ani de acasă.
E mai complicat din punct de vedere al ocupării timpului decât pare...
Faptul ca muzica dezvolta creierul este clar demonstrat. Atat la instrument cat si in cor.
Modul in care este implementat si modul in care tu ai resentimente fata de aceasta materie sunt chestii diferite.
Practic treci de la generalizare la individualizare. Si atunci rationamentele anterioare pot deveni nule.
Daca eu ca individ nu suport sa zicem matematica pentru ca nu sunt pe aceeasi frecventa cu profesorul si ca atunci cand eram la gradinita luam rigle peste gura de la educatoare dezvoltandu-mi un fel de repulsie fata de numere, atunci rezulta ca matematica nu e buna. Ceea ce nu este corext pentru restul esantionului.
Am exagerat un pic cu motivele pentru care sa zicem ca as uri matematica, doar ca sa fie clara delimitarea de la individual la general.
La școală, in ora de muzică nu o sa iti trezească niciun profesor niciodată anumite sentimente la fel de intens precum dacă ai asculta melodia preferata
In clasa 7-a aveam o profesoara de muzica foarte frustrata, ne dadea test din game sau nu știu ce, ne punea sa învățăm nu stiu ce poezii si in rest doar teorie .). Pt ce?
Uitandu-ma in spate, e frumos la liceu. Si nu am trecut ca rata prin apa pe acolo. Dar e posibil sa ajungi la facultate.
Si vei vedea ca acolo faci intr-un semestru ce faceai in doi ani in scoala. Si cand va trebui sa inveti cursuri sforaitoare, atunci sa te vad ca te plangi sau citesti din carti intregi... de iti pica ochii in gura de plictis...
O sa te intrebi si atunci la ce iti trebuie.
Iti trebuie pentru ca altora le plac. Altora nu.
Modul cum ai vazut tu profesoara ta de muzica din clasa a7a... este o chestie pur si simplu personala.
Modul in care un profesor implementeaza ora sa, este o chestie personala.
Per ansamblu insa, e ok. Faptul ca invatai gamele, stiai cum sunt si de ce e nevoie, daca ai fii studiat mai mult in directia respectiva, ti-ar fi folosit.
Ajungi acasa si asculti o muzica. Incearca sa o compui mai bine.
Atunci mi se pare ca ti se formeaza pattern-urile.
Cand esti activ, nu pasiv.
Macar mai faci miscare.
Cred ca persoana la care te referi este Levi Elekes si da, avem un sistem destul de invechit, dar pana la urma depinde ce fel de om esti. Adica pentru unele persoane, sintemul este groaznic, iar pentru alte persoane este ceva foarte folositor deoarece ofera o oarecare ordine in viata.Eu consider ca sistemul nu e ceva rau,adica nu e ca si cand vad elevii ca incearca sa schimbe ceea ce se intampla,adica nu vin cu idei in fata profesorilor,nu au o baza, pur si simplu nu sunt constienti si crede-ma cand un om nu e constient de el insusi, nu conteaza daca e sau nu un sistem, tot esueza, pana la urma se presupune ca trebuie sa stii sa fii om, nu e nevoie sa te invete scoala.Societatea e cea care impune omului cum sa fie si il face sa fie inconstient de sine,nu sistemul de invatamant care desi este destul de vechi, are totusi o baza:disciplina. Oamenii nu sunt disciplinati cu ce mananca, in special elevii, nu sunt disciplinati cu timpul lor, nu au rabdare, etc.Scoala formeaza asta. Exista parti bune si parti rele,nu poti sa spui decat pentru tine ce este bine si ce este rau Eu spre exemplu invat ceea ce a nevoie pentru facultatea la care vreau sa merg,dar nu ma plang de sistemul de invatamant,deoarece ma ajuta sa imi formez o baza ca om discipinat,care stie sa ii respecte pe cei din jur adica situtiile, oamenii de varsta mea, faptul ca am o ora anume la care sa ajung si sa plec, am ce sa invat din toate astea pentru ca observ. Fiecare lucru are o parte buna si o parte rea, poti vedea doar una sau pe amandoua, depind de tine pe care parte iti focusezi atentia.Ps: pentru tinerii de azi din generatia mea, nu mai blamati profesorii, ei isi dau zilele pe un salariu de nimic ca sa ne invete carte.Inr-o zi o sa-i vreti inapoi.
Eu unu sunt scârbit de majoritatea profesorilor, nu se implică deloc si nu încearcă să ajute elevul.
16 materii nu o sa te învețe să-ți respecți semenii față de cum o sa te învețe o materie utila adăugată in sistem.
Da,dar eu ca eleva in clasa a X a am observat ca majoritatea se comporta asa datorita faptului ca sunt la fel de scarbiti ca noi, au ore de la 8 la 11-18, uneori cu genul acela de elevi care pur si simplu nu ii respecta sau cu genul de elevi lingusitori si care considera ca daca aduc flori si o bijuterie la sfarsit de an, trebuie sa aiba o medie mare. Pana la urma si eu as fi scarbita de asa ceva.Am fost asa, mereu voiam sa ating note si sa imi vad de treaba, eventual sa ma cert cu profesoara/profesorul daca mi se pare ca se inseala, apoi deveneam impertinenta.Acum incerc ceva nou:-sa imi fac temele (o ora -doua, maxim)
-sa respect
-sa ajung la timp
-sa nu chiulesc
-sa incerc sa ma simt bine in compania oamenilor, anturajelor, etc. pentru ca asta e sistemul si nu am cum sa il schimb.
Nu mi se pare ca e greu sa iau un 8 daca incerc.
Nu inteleg de ce se plange toata lumea de scoala daca nici macar pentru o zi sau doua nu incearca sa ia lucrurile in serios.
Cat despre cele 16 materii, in functie de liceul la care inveti, scapi de cateva materii.Si daca te plangi la 16 eu am 22 de materii deoarece sunt la arte.))
In generala nu poti sa scoti nimic,deoarece elevul/eleva abia incepe sa isi formeze o parere despre fiecare lucru.
Asadar,sistemul educational e ok, nu e ca la altii, dar nu se schimba peste noapte, usor se va schimba deoarece nu o sa ramana asa la infinit, dar momentan daca nu il putem schimba macar ne putem bucura de ceea ce este frumos.Nu degeaba se spune ca liceul e cea mai frumoasa perioada din viata.
22 materii? Ioi...
Eu imi petrec la teme cu tot cu învățat maxim 4 ore...
Am citit un comentariu de pe TPU, in care cica sa învățăm 7 ore iar in timpul liber 12 ore pe zi
Daaaa,sigur buna gluma.Adica da, uneori chiar e mult de invatat si de scris, dar nici obligata nu as sta asa de mult, deja e exagerat mai ales ca daca ar fi sa imi spuna cineva sa invat 5-6 ore, nu stiu cate ore as invata si cat as sta pe net.
Este, o prostie de sistem, dar trebuie sa-l finalizezi pentru a putea realiza ceva in viata si sa nu mori de foame. Practic informatiile din clasele V-VIII se repete=a in clasele IX-XII doar ca intervine subiectivitatea profesorului si un mic plus (initul) de teorie.
Fratele meu, sincer, nu mi se pare invechit sistemul cat intreaga societate. Mi se pare absurd faptul ca inca se pune accent in primul si primul rand pe competite, nu pe cooperare, iar aici nu doar invatamantul e vinovat ci si educatia primita. Hai sa fim seriosi, ne vrem niste oameni din secolul XXI, niste oameni trecuti prin 2 razboaie mondiale, niste oameni care dorim sa descoperim chipurile tehnologii noi pentru a face bine omenirii, pai stai un pic si hai sa ne gandim, pentru ca in primul rand cu tehnologia actuala, cu puterea actuala pe care o putem dezvolta, in primul si primul rand nu inteleg de ce am mai trebui sa mergem la munca? Cati roboti nu s-au creat, care fac de toate, de la mancare, pana la telefoane, de la agricultura, pana la a spala vasele sau a opera oameni. Bun, pai daca am facut astea de ce trebuie sa fie limitate de un lucru atat de invechit cum e o moneda de schimb? Multi copii nu invata de placere, pentru ca sa fim seriosi...care e procentul copiiilor care invata pentru ca le place? Extrem de mic, dar exista, restul mergem fie pentru "A reusi in viata" (adica bani) fie din cauza obligarii, dar de ce trebuie sa ne strofocam atat pentru bani? Si nu vorbesc aici doar de copii, ci si de oameni mari, de adulti, ci si de oameni si mai mari, de conducatori. De ce trebuie sa existe competitivitate si nu colaborare? De ce trebuie sa fie unii mai buni sau mai prosti ca altii? De ce trebuie sa avem o triere? Mi se pare absurd in contextul in care daca toti oamenii astia si-ar uni resursele si fortele, ar putea crea in...10 ani? (cred ca e mult) o lume mai apropiata de perfectiune decat ce vedem zi de zi Nu spun sa fie desfiintata scoala! In niciun caz, deoarece e elementar sa stim sa scriem, sa citim, sa calculam, spun doar sa se reevalueze, si nu scoala sau educatia neaparat cat insasi societatea. Peace, bro!
Dacă sistemul se schimbă, elevilor le va fi cu 49% mai ușor la școală si vir fii elevi mai buni, daca profesorii se schimba va fi cu 50% mai ușor adică un sistem, mneah perfect 99%
Cui ii convine ca ziua următoare sa aiba 4 materii la care sa fie ascultat profesorii predandule cate doua pagini, si sa-i catalogheze drept prosti pe cei care nu învață... Iar in celelalte doua ore sa li se mai predea nu stiu ce rahat.
Am alt ceva mai bun de făcut decat sa învăț gama La minor si structura unei frunze.
90% din ce învățăm uităm pentru ca nu ne interesează si învățăm pentru note.
Ar trebuii luata in considerare si opinia elevilor, nu să facă sistemul după capul lor, informațiile astea le-as baga eu unui robot in program, niciun curs despre oameni, viață, doar infoormatie, memorare.
Scoala din România se bazează pe cantitate, nu pe calitate =)
Asta e alta mancare de peste, si sincer nu cred ca ai vazut unde bat cu adevarat...
De ce nu te faci profesor?