Este usoara fizica in clasa 6 pentru ca este mai multa teorie. Eu am inv toate capitolele pe derost o sa incepi cu
-Notiuni intriductive
Cap 1: Marini fizice:
-Clasificarea. criteri de cloasificare, ordonare
-Proprietati fizice ale corpurilor
-Masurarea marimilor fizice
-Masurarea lungimi unui corp
-Determinarea ariilor
-Determinarea ariilor suprafetelor cu forma neregulata
-Determinare volumului
-Determinare duratelor
Cap 2: Fenomene mecanice
-Fenomen mecanic
-Miscare si repaus
-Mobil. Traiectorie
-Distanta propusa. Durata miscari
-Viteza miscari
-Miscare. Rectilini uniforma
-Inertia. Masa unui corp
-Densitatea unui corp
-Interactiunea corpurilor
-Forta masuar a interactiuni corpurilor
-Greutatea unui corp
Cap 3: Fenomene tehnice
-Incalzire si racirea
-Temperatura
-Dilatare corpurilor
-Dilatarea corpurilor solode
-Anomalia apei
- Cap 4:Fenomene mecanice si electrice
-Magneti si interactiunea magnetilor
-Circuitul electric
-Grupare becurilor
-Tensiunea electrica
-Intensitatea curentului electric
-Efectele curentului electric
-Fenomene optice
-Sursele de lumina
-Relectia lumini
-Lentilele
Asta am facu eu si sper sa te ajute
PROGRAMA SCOLARA FIZICA CLASA A 6 A
NOTA DE PREZENTARE
Prezenta programa isi propune promovarea unei noi abordari in invatarea fizicii, prin intelegerea teoriilor fizice si a aplicatiilor lor. Aceasta are scopul de a asigura elevilor conditii pentru descoperirea si valorificarea propriilor disponibilitati intelectuale, afective si motrice. Astfel, cunostintele de fizica vor contribui la dezvoltarea unei personalitati autonome si creative a elevilor.
In elaborarea programei de fata au fost luate in consideratie atat cercetarile in domeniul curricular, tendintele pe plan international, cat si opiniile profesorilor cu experienta didactica. Programa actuala trebuie inteleasa ca o etapa necesara pentru crearea unei expertize adecvate revizuirilor ulterioare.
Tinand cont de noutatea formei de prezentare, sunt necesare urmatoarele completari:
- obiectivele-cadru se refera la formarea unor capacitati specifice, dar cu grad ridicat de generalitate; ele sunt urmarite pe parcursul intregii scolaritati a elevului din invatamantul gimnazial;
- obiectivele de referinta vizeaza la toate disciplinele: atitudini, capacitati, cunostinte specifice; descriu comportamentele de invatare ale elevilor, in termeni de performanta optimala, comportamente care trebuie formate la elevi pe parcursul unui an scolar.
Obiectivele de referinta se subsumeaza categoriilor generale reprezentate de obiectivele-cadru.
Programa isi propune sa nu ingradeasca libertatea profesorului de a alege sau organiza activitatile de invatare adecvate atingerii obiectivelor obligatorii propuse; de aceea, ele apar ca exemple. Cu conditia realizarii obiectivelor prevazute de programa si a parcurgerii integrale a continutului obligatoriu, profesorul are libertatea de a repartiza continuturile in orele alocate prin planul de invatamant dupa cum considera necesar, de a stabili ordinea parcurgerii temelor, iar in functie de nivelul clasei, acesta poate dezvolta anumite extinderi la temele obligatorii.
http://www.calificativ.ro/didactic/Lectii-Fizica/Clasa_VI-5-4-6.html
Buna! Materia fizica e foarte asemanator cu materia matematica! Sa'ti spun sincer nu e chiar asa de usoara.
Veti inveta de gaz,plasma,lichid, solid.
Vei avea nevoie de un caiet ca din mate, si o foaie care iti va spune profesoara.in care va desenati mainile sau altceva.si numerati.
Sper ca te'am ajutat.
Te pup, pa:*