Ceea ce scrii aici te contrazice pe tine însuți.
Ceea ce scrii dta mai sus, este situația exactă.
Modul în care o relatezi dta, arată că pe dta școala nu a reușit să te îndobitocească, că ai avut dar l-ai și dezvoltat, spiritul critic, puterea de observație, discernămâmtul, judecata personală.
Ai toate aspectele ce caracterizează un geniu în devenire și ai vârsta la care ai forța idealului ca să schimbi această stare de lucruri.
Dacă era o școală perfectă, poate că nu te forma așa.
Asta va fi șansa ta în viață, să renovezi învățământul școlar românesc.
Să citești pe net cum se face școală în Finlanda.
Citindu-ti celelalte intrebari realizez ca ai avut probleme mai grave decat sistemul de invatamant + un caracter relativ slab.
Sunt curios cum v-ati dezvoltat voi caracterul asta "tare". Oare sa fie datorita parintilor si a prietenilor vostri? Sau sa spun din cauza, pentru ca majoritatea dintre voi aveti impresia ca aveti un caracter tare, realitatea fiind alta. Da, nu am voie sa iti comentez pentru ca nu te cunosc, banuiesc ca vrei sa adaugi si fraza asta daca vei da un reply. O seara misto.
Nu am făcut vreo referire la persoana mea în răspunsul meu, da, te-ai simțit atacat, adevărul e nașpa, știu
Nu am spus ca ai facut vreo referire, ci un posibil reply cu fraza aia. Am vrut sa fiu "precaut". Poate m-am simtit atacat, poate nu. Legat de "adevarul e naspa", nu cred ca e naspa neaparat. Prefer sa mi se spuna adevarul decat sa fiu mintit. In cazul meu, adevarul e ca nu e vina mea in totalitate daca ar fi sa am un caracter slab. Poate ca nu am un caracter slab, cine stie?
Tu, de fapt, vrei să-ți spună cineva acum că ai dreptate și, eventual, să-ți plângă de milă deci îmi pare rău că ți-am răspuns.
Nu ma mai obosesc sa-ti raspund la alte comentarii. Fie ca tine, daca asa crezi. Succes.
Tu faci dintr-o experienta personala, una generala. Si eu am trecut prin sistemul educational, si nu sunt de acord cu tine.
Faptul ca ai nimerit tu profesori spagari, e altceva. Ar fi trebuit sa-i denunti, daca aveai dovezi clare in sensul asta.
Dupa parerea mea, sistemul primar, gimnazial si liceal sunt foarte bune in Romania. Cei din Occident, in generala invata ce invatam noi la gradinita, iar in liceu invata ceea ce invatam noi la scoala. Este un decalaj de cunostinte evident.
Noi pierdem in schimb in alt aspect: invatamantul universitar. Acesta este FOARTE FOARTE slab. Profesorii sunt foarte prost pregatiti, iar de cercetare nici nu poate veni vorba. Aici pierdem noi dpdv educational. Aceasta datorita aparitiei multor universitati pe care nu le intereseaza altceva decat banii.
Nu este niciodata bine sa te axezi pe un singur set de discipline, spunand ca studiezi "stiinte ale naturii" sau altceva. Omul este o complexitate. Iar un om care nu cunoaste istorie, geografie, etc., toate aceste materii care, intr-adevar, nu au niciun folos practic in cazul celor mai multi dintre noi, este un om ratat intelectual. Adica si acestea fac parte dintr-un corolar de cunostinte asupra carora trebuie sa avem o viziune, o parare si o oarecare cunoastere. De altfel, asta si inveti in aceasta perioada. Nu aprofundezi nimic. Te formezi ca om.
Creativitatea este a ta. Nu vad cum ti-ar putea-o distruge cineva. Nu cumva vrei sa scapi de vina?
Am cunoscut indirect un baiat olimpic la informatica. Era foarte bun. Nu stiu unde este acum, dar probabil castiga destul de mult. Dar baiatul acesta, fiind la liceu, habar n-avea nicio cultura generala. Adica era un robotel, nu un om. Mi s-a parut foarte trist. Desigur ca te specializezi. Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa ai o viziunea asupra tot ceea ce te inconjoara. Asupra trecutului, prezentului si viitorului. Noi suntem oameni, nu forta de munca.
>> Dupa parerea mea, sistemul primar, gimnazial si liceal sunt foarte bune in Romania.
Vorbește cu orice tip din liceu, dintr-o țară dezvoltată, despre un subiect cu dificultate medie spre grea, și vezi că o să-ți spună unele chestii de care nici n-ai auzit.
>> Noi pierdem in schimb in alt aspect: invatamantul universitar. Acesta este FOARTE FOARTE slab.
Fix invers. Învățământul preuniversitar e FOARTE slab. Cu cel universitar stăm cât de cât bine, avem facultăți destul de suspuse în clasamentul internațional, pe lângă cele îngrozitoare.
>> Nu este niciodata bine sa te axezi pe un singur set de discipline, spunand ca studiezi "stiinte ale naturii" sau altceva.
Perfect de acord.
>> Omul este o complexitate. Iar un om care nu cunoaste istorie, geografie, etc., toate aceste materii care, intr-adevar, nu au niciun folos practic in cazul celor mai multi dintre noi, este un om ratat intelectual.
Asta poți spune doar dacă omul a avut un profesor care să-l învețe, nu să-i spună o multitudine de informații despre ceva și să-l pună să i le recite, mai târziu, ca pe o poezie, cum fac cei mai mulți.
>> Adica si acestea fac parte dintr-un corolar de cunostinte asupra carora trebuie sa avem o viziune, o parare si o oarecare cunoastere.
N-ar trebui să ai atâtea păreri.
>> De altfel, asta si inveti in aceasta perioada. Nu aprofundezi nimic. Te formezi ca om.
Nu. Nu te ajută nimeni, din cadrul didactic, să te formezi ca om. Te ajuți singur și te ajută prietenii. Nu avem nici măcar educație sexuală în școli, ce dezvoltare personală vezi?
>> Nu stiu unde este acum, dar probabil castiga destul de mult.
Nu totul stă în bani.
>> Desigur ca te specializezi. Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa ai o viziunea asupra tot ceea ce te inconjoara. Asupra trecutului, prezentului si viitorului.
Istoria e falsificată. Cum înveți despre trecut? Și viitor? Cum? Prezent? N-avem voie să vorbim despre politică în școli.
Cei ce comentează aiurea îs niște oameni complet prosti. Eu consider ca ai dreptate în unele privințe și, o opinie a mea, sa știi ca nu capacitatea de a memora e un lucru pe care ar trebui sa se baza e sistemul de învățământ ca nu suntem niște roboti și, a zis bine cineva o data ca nimeni altcineva nu ii poate face treaba unui robot mai bine decât un robot asa ca să nu ne mai streseze cu atâta memorat ca nu o sa vezi niciodata pe cineva care sa bata un robot doar prin simplul fapt ca nu suntem roboti. Ce ai cu adevărat nevoie în școală e imaginația, de ce credeți ca elevii îs neatenți la ore? Pt ca nu e nimic interesant acolo oamenilor, dacă ar fi o ora care sa te implice cu adevărat cutotul într-un lucru pe care ai vrea sa îl faci cu drag ar fi un lucru care implica imaginația. De ce, din ce în ce mai mulți oameni și apuca de yt? Pt simți ca faci ceva ce iti place și în același timp ai o diversitate de lucruri pe care le poți face, esti gamer, te joci, in timp ce joci pui emoții, iti imaginezi cum crezi ca ar trebui sa faci un anumit lucru sauiti imaginezi cum va continua povestea jocului respectiv. Ești vlogger, te duce, te plimbi vezi lucruri. Faci lucruri e iti dezvolta imaginația. Ca sa va faceți o idee, sistemul de învățământ romanesc e la fel ca cel de acum 100 de ani, ba chiar și ca cel de acum 200 de ani. Școală ne pregătește pentru un viitor inexistent pentru ca viețile noastre în ultimii100 de ani au evoluat de la cer la pământ, în astia 100 de ani am zburat pe luna, am inventat primul calculator, primul telefon, apoi primul telefon cu touch screen.
Doar ganditica ca în nici 100 de ani tehnologia a fost revoluționata iar viețile noastre s-au schimbat radical. De ce trebuie sa invatam sa trăim cum au trăit oamenii de acum 100 de ani dacă cu toții știm ca în viitorul cel mai apropiat munca o sa fie făcută de mașini și noi va trebui doar sa venim cu idei pentru alte mașini sau îmbunătățirea celor actuale? Și, ce am zis iar duce la ce am zis anterior adică trebuie sa ne dezvoltam imaginația nu capacitatea de a memora. Dacă as fi ministrul învățământului și as ști ca orice schimbare as face ar fi acceptata as modifica total sistemul de învățământ, scoțând materia inutila eventual celor ce vor sa studieze în detaliu matematica, fizica, chimia și ce mai e le-aș face o secțiune separata de învățământ pentru cei ce vor sa fie genii. Și un alt lucru ar acela ca predarea ar fi obligatoriu predata în asa fel încât elevilor sa li se predea astfel încât imaginația acestora sa se dezvolte. Măcar dacă imaginația ar fi în prim plan elevii ar fi mai atenți ca, na altfel e când îți imaginezi sau chiar vezi un film legat cum și ce fel s-a întâmplat un lucru și alta e când scrii ca un robot și nu iti întra nimic în cam.
Capacitatea de a memora nu e un lucru pe care ar trebui sa se baze sistemul de invatamant*