Bună,
Şi eu am dat azi simularea.
Da, e predicativă. Eu am pus: "Întrebarea este ce va spune."
La exerciţiul ăla unde trebuia să împarţi fraza, cum ai pus?
P1=In Maramures... populare
P2=care...atelierele lor
P2 e AT pentru ca e introdusa prin "care"
Exact aşa am pus şi eu. Dar nouă o profă ne-a zis că erau 4 propoziţii şi nu îmi dau seama de unde să fie 4...
Aoleu, de unde 4 propoziții? Cerința era "Precizează felul subordonatei", deci era o propoziție principal și o singură propoziție subordonată, atributivă. Profesoara ta nu a gândit bine...
Probabil a considerat că sunt propoziții eliptice, sau a luat, în secvența „pot fi surprinși", toate cele "două aparent predicate". Dar era numai "pot".
Da, "a" nu era acolo, dar era de fapt "pot a fi". Asta a fost cam problematic, nu oricine şi-ar fi dat seama. Oricum, erau doar două. Profesorii mă dezamăgesc din ce în ce mai mult. Rari sunt adevărații profesori, care își fac cum trebuie meseria.
Oricum, simularea mi-a plăcut. Poezia cam lasă de dorit, mă așteptam la ceva mai expresiv.
Ție cum ți s-a părut?
Oricum tot atributivă era răspunsul corect, deci nu mai contează.
Da, ai dreptate în legătură cu profesorii. Din câte văd, există la aproape fiecare simulare/examen de evaluare națională câte un exercițiu care dă bătăi de cap profesorilor, deși n-ar trebui. Așa și acum, cu pronumele relativ și adjectivul pronominal relativ...
Și mie mi-a plăcut. Poezia mi s-a părut frumoasă. Prima dată, când am citit titlul, am zis "Ce frumos!", și apoi, după jumătate de oră: neeaah.
Frumos, dar la un moment mi s-a părut că asist la cel mai lung examen din viața vieții mele. Adică în momentul în care nu mai aveam idei la compunere și eram în criză de timp.
Da, faza cu "care" chiar mi-a plăcut. Trebuia să împărți fraza ca să vezi că sunt propoziții intercalate, iar "care" e subiectul propoziției. Frumos, frumos, frumos!