Http://www.goethe.de/ins/ro/ro/buk/lrn/stf.html
A1 - Nivelul Introductiv[modificare | modificare sursă]
Cuvinte cheie: întrebări simple, mediul înconjurător apropiat și familiar.
Achiziția nivelului A1: Studentul poate înțelege și utiliza expresii familiare și cotidiene, precum și enunțuri simple care vizează satisfacerea nevoilor concrete. Poate să se prezinte sau să prezinte pe cineva și să pună unei persoane întrebări care o privesc (locuința, relații, ce îi aparține...). Poate să răspundă aceluiași tip de întrebări. Poate comunica simplu dacă interlocutorul vorbește lent și distinct și se arată cooperant).
A2 - Nivelul Intermediar[modificare | modificare sursă]
Cuvinte cheie: descrieri, conversații simple.
Achiziția nivelului A2: Studentul poate înțelege fraze izolate și expresii frecvent folosite în relația cu domeniile imediate de prioritate (informații personale sau familiale, cumpărături, mediul înconjurător apropiat, muncă). El poate comunica în situații simple și obișnuite, care nu cer decât un schimb de informații, simplu și direct, pe subiecte familiare și obișnuite. Poate descrie cu mijloace simple familia sa, mediul său înconjurător și evoca subiecte familiare și obișnuite sau care corespund nevoilor imediate. Candidatul poate să redacteze o scrisoare personală foarte simplă.
B1 - Nivel de bază[modificare | modificare sursă]
Cuvinte cheie: început de autonomie; a se descurca, a-și exprima opinia
Achiziția nivelului B1: Studentul poate înțelege punctele esențiale când este utilizată o limbă clară și standard și când este vorba de lucruri familiare în muncă, la școală, în timpul liber... Poate să se descurce în cea mai mare parte din situațiile întâlnite în călătorie în regiunea în care limba este vorbită. Poate să producă un discurs simplu și coerent pe subiecte familiare și în domenii de interes. Poate povesti un eveniment, o experiență sau un vis, să descrie o speranță sau un țel și să expună pe scurt motivele sau explicațiile pentru un proiect sau o idee.
B2 - Nivelul Avansat sau Independent[modificare | modificare sursă]
Cuvinte cheie: înțelegerea curentă și capacitatea de a conversa; emitere a unei păreri, susținere în mod sistematic a unei argumentări.
Achiziția nivelului B2: Studentul poate înțelege conținutul esențial al subiectelor concrete sau abstracte într-un text complex, inclusiv o discuție tehnică în specialitatea sa. El poate să comunice cu un grad de spontaneitate și cu ușurință, precum o conversație cu un locutor nativ, care nu comportă tensiuni nici pentru unul, nici pentru celălalt. El poate să se exprime într-un mod clar și detailat asupra unei mari game de subiecte, să emită păreri asupra unui subiect de actualitate și să expună avantajele și inconvenientele diferitelor posibilități.
C1 - Nivelul Autonom: pentru o folosire regulată în contexte de dificultate rezonabilă[modificare | modificare sursă]
Cuvinte cheie: să se exprime spontan și cursiv, stăpânire destul de bună
Achiziția nivelului C1: Studentul poate înțelege o mare gamă de texte lungi și exigente, cât și să sesizeze semnificații implicite. El poate să se exprime spontan și cursiv, aproape fără să pară că-și caută cuvintele. Poate utiliza limba într-un mod eficient și suplu în viața socială, profesională sau academică. Poate să se exprime asupra unor subiecte complexe, într-un mod clar și bine structurat, și să-și manifeste controlul uneltelor de organizare, de articulare și de coeziune a discursului.
C2 - Nivelul Stăpânire[modificare | modificare sursă]
Cuvinte cheie: înțelegere fără efort, exprimare spontană
Achiziția nivelului C2: Studentul poate înțelege, fără efort, practic orice citește sau aude. Poate restitui fapte și argumente din diverse surse scrise și orale, rezumându-le într-un mod coerent. Poate să se exprime spontan, foarte curgător și într-un mod precis și poate să facă distincție între nuanțe fine de sens, în raport cu subiectele complexe.
https://ro.wikipedia.org/......ntru_Limbi
Sal bro uite eu sunt a 8-a dar am experienta in chestiile astea. eu dau anul acesta FCE, B2 (raspunsul complet l-a dat mai devreme nicoletaraluca daca vrei detalii despre acest nivel.) si din ce stiu eu tot restul clasei da PET care e B1, bazat pe ce s-a facut la clasa in acesti ani daca ai fost constiincios. ordinea nivelurilor de dificultate este A1, A2, B1, B2, C1, C2.
A1 si A2 sunt pentru cei din clasele mici, 1-4, super usoare despre chestii din mediul inconjurator si gramatica in cel mai simplu mod.
La B1 se mai complica lucrurile si apar probleme de vocabular si folosirea limbii engleze dar din punctul meu de vedere daca esti la liceu si le ai destul de bine cu engleza B1 o sa ti se para easy peasy lemon squeezy.
ok si B2 este ce dau eu, destul de complicat, ce sa zic... cuvinte necunoscute destul de multe cu care trebuie sa traiesti si sa faci exercitiu oricum, rephrase-uri pentru care trebuie sa te antrenezi. si mult de citit daca ai de gand sa te descurci la vocabular. cat despre listening trebuie sa asculti fiecare detaliu la ce spun aia ca sa mor de nu vorbesc intotdeauna cu prune in gura sau ceva pentru ca daca iti scapa ceva ai dat de naiba. acu la listening sunt... sunt si usoare si grele si la reading la fel. daca vrei sa iei FCE-ul si esti a opta eu zic sa te pui pe invatat si repetat ca sa il dai pe asta de acu din noiembrie sa vina diploma la timp (vine greu, in cateva luni) sa se echivaleze cu examenul de bilingv daca vrei sa un liceu bilingv sau cu intensiv engleza.
cat despre C1 iti trebuie muuuult vocabular frate si mult exercitiu. pe asta poti sa il dai pe undeva prin a 10-a - a 12-a (eu dupa FCE incep sa ma pregatesc de IELTS sau TOFEL pentru ca acelea sunt apreciate si in america si alte continente, examenele de tip cambridge sunt mai pentru europa)
damn si C2 este de lingvisti(adica CPE de obicei), nici profesoara mea de engleza nu a dat C2, nu iti trebuie decat in cazuri speciale.
bun deci sper ca ai inteles ceva sau ma rog ok eu am spus ce stiu, daca vrei poti sa te mai documentezi te tzuc spor la invatat