anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salutare tuturor!
Am o întrebare pe care i-am căutat răspunsul pe google dar n-am găsit.
Vă rog spuneți-mi sincer și fără glume dacă știți.
De exemplu sunt elev la un liceu profesional ultimul an și peste două luni ar trebui să dau examenul practic pentru a primi calificarea în domeniu, pe mine mă interesează dacă pic examenul sau dacă nu mă prezint la el din anumite motive eu voi mai primi un document sau diplomă findcă am absolvit 12 clase la liceu?
Calificarea nu mă încântă așa de mult findcă vreau să merg pe alt domeniu ce-mi place.
Vă mulțumesc.

4 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Da, vei primi diploma de absolvire a liceului, precum si diploma de bacalaureat, bineinteles daca reusesti la examenul de bacalaureat, conform Regulamentului aprobat prin Ordinul MENCS nr. 3844/2016, citez:
"ART.1
(1)Actele de studii din sistemul naţional de învăţământ preuniversitar sunt documente oficiale de stat, cu regim special, care atestă finalizarea de către titular a unui nivel de învăţământ, cu sau fără examen de absolvire/finalizare.
(2) În sistemul naţional de învăţământ preuniversitar se emit, începând cu anul şcolar 2015-2016, următoarele acte de studii:    
g) Diplomă de absolvire a liceului însoţită de foaia matricolă parte a portofoliului;  
h) Diplomă de bacalaureat, însoţită de foaia matricolă parte a portofoliului educaţional;"

| anonim_4396 explică (pentru Ioandelasal):