anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salutare tuturor!
Am o întrebare pe care i-am căutat răspunsul pe google dar n-am găsit.
Vă rog spuneți-mi sincer și fără glume dacă știți.
De exemplu sunt elev la un liceu profesional ultimul an și peste două luni ar trebui să dau examenul practic pentru a primi calificarea în domeniu, pe mine mă interesează dacă pic examenul sau dacă nu mă prezint la el din anumite motive eu voi mai primi un document sau diplomă findcă am absolvit 12 clase la liceu?
Calificarea nu mă încântă așa de mult findcă vreau să merg pe alt domeniu ce-mi place.
Vă mulțumesc.

4 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Da, vei primi diploma de absolvire a liceului, precum si diploma de bacalaureat, bineinteles daca reusesti la examenul de bacalaureat, conform Regulamentului aprobat prin Ordinul MENCS nr. 3844/2016, citez:
"ART.1
(1)Actele de studii din sistemul naţional de învăţământ preuniversitar sunt documente oficiale de stat, cu regim special, care atestă finalizarea de către titular a unui nivel de învăţământ, cu sau fără examen de absolvire/finalizare.
(2) În sistemul naţional de învăţământ preuniversitar se emit, începând cu anul şcolar 2015-2016, următoarele acte de studii:    
g) Diplomă de absolvire a liceului însoţită de foaia matricolă parte a portofoliului;  
h) Diplomă de bacalaureat, însoţită de foaia matricolă parte a portofoliului educaţional;"

| anonim_4396 explică (pentru Ioandelasal):

Bună mulțumesc pentru informatii dar am uitat să precizeze un lucru foarte important și din cauză aceasta v-am dus puțin în eroare, eu sunt la liceu profesional special. Nu am nici o legatură cu bac-ul, noi nu dăm bac la special, doar un examen la sfârșitul școli sau înainte practic ce am învățat în ăștia 4 ani de chin, și eram curios dacă nu reușesc să iau examenul practic pentru dobândirea calificări în domeniul în care sunt sau dacă nu mă prezint la examen dacă voi mai primi un document sau diplomă că am terminat 12 clase dar fără să mai iau calificarea findcă nu mă ajută la nimic findcă vreau să mă reprofilez pe alt domeniu și de la anul viitor vreau să mă înscriu la serar sau la liceul normal dacă sunt locuri, și de aceea am mare nevoie de documenul acela că am terminat 12 clase

| Zuzu1991 a răspuns:

DA
Ioandelasal ti-a dat litera legii
eu iti spun din experienta personala, am pierdut diploma de bac, si la angajare m-au trimis la, liceu si am primit adeverinta care dovedea ca am terminat 12 clase
si cu aia m-am angajat (ca sa recuperez diploma e un proces lung si oribil, de gen declaratie in monitorul oficial, samd)

| rosessunflowersandlillies a răspuns:

Da, o primesti.