Ca sa-ti raspund pe scurt, ar fi normal, ca sa va dea un exemplu, o structura ceva dupa care sa va ghidati, ca doar nu v-ati nascut invatati, de aia se numeste ''scoala'', pentru a invata. Nu ai cum sa faci ceva bine pentru prima data, daca nu ai exersat inainte. Dupa parerea mea, ar trebui sa cititi operele lit foarte bine si s-o rugati pe profa sa va arate cum ar trebui sa arate planul respectiv si de care puncte ar trebui sa tineti seama in elaborarea lor. Oricum, Bafta, cei mai multi dintre noi am terminat de mult timp liceul. Sper ca sfaturile noatre sa te ajute
FII MAI EXPLICIT:cand spui un "plan de comentarii" te referi la lista de comentarii pe care o aveti de facut intr-un semestru, sa spunem, sau la un plan de alcatuire a unui comentariu-cu partile sale specifice:introducere, cuprins, incheiere? Comentarii sunt in toate manualele, de ce vrei unul neaparat facut de profesoara ta? Ea oricum comenteaza oral fiecare opera studiata si nici nu ar avea timp sa vi le dicteze pe toate. O metoda ar fi sa inveti tu stenografia pentru a-i putea prinde toate cuvintele cand comenteaza.Si sa stii, la lb.romana este esential sa citesti opera studiata in primul rand, dar si alte carti, altminteri vocabularul tau va fi redus si vei primi sase.In alta ordine de idei nota sase tot reprezinta ceva:structural comentariul e bun, continutul sau se poate sa fie sarac in idei.RECOMANDAREA MEA:CITESTE MAI MULT, RETINE CUVINTE SI EXPRESII nu fortat, doar cand ceva iti atrage atentia si comentariile tale vor fi mai interesante.CACI CEA MAI MARE BUCURIE A UNUI PROFESOR, TE ASIGUR, E ATUNCI CAND DESCOPERA, hai a spunem, nu chiar un talent dar macar unul care tinde sa se perfectioneze. Tu pari a te exprima cu usurinta dar vocabularul e perfectibil...Cu cele mai bune ganduri...Numai bine.
Normal ar fi doar sa va ceara sa cititi cartile si apoi sa incercati comentarea in clasa, pentru care sa nu va dea note. Oricum la dupa ce veniti voi cu ideile voastre trebuie sa vina si ea si sa va indrume spre ideile de baza, sa va faca o structura. Noua, cand eram eu eleva, asa ne dadeau. Iar la lectia noua, desi si noi contribuiam cu idei, ne prezenta atat de frumos lucrarea respectiva ca aveam totul invatat din clasa. Bineinteles ca pe urma si noi aveam de facut comentarii, fise de lectura, rezumate si de citit critica literara. Nu stiu daca ti-am raspuns. Cred ca ideea e ca nu poate nimeni sa se astepte sa stiti daca nu va si preda ceva. Acum modern e brainstorming-ul dar asta se face in clasa... alaturi de ceilalti elevi. Ce sa mai zic, undeva cineva greseste...
Normal ar fi sa nu se mai mearga pe comentariile alea de pagini intregi, care in cele mai multe situatii sunt inutile...
Si da, unii profesori prefera sa nu predea prea mult la ore, pentru a atrage elevi la meditatii.