Orfelinatele sunt legate de avorturi si de interzicerea lor in timpul comunismului cu rezultatul ca multi copii au fost abandonati. problema este tocmai ca biserica e impotriva avorturilor, asa ca trebuie sa-ti alegi bine unghiul inainte sa-ti scrii compunerea. poate e mai bine sa nu pomenesti deloc de avorturi ca principala cauza. asa ca ramine abandonarea copiilor si cum se vede asta din perspectiva crestina. despre cum e vazut orfanul in Biblie cred ca primul raspuns anonim ti-a dat destule elemente, chiar pentru mai mult de o pagina. trebuie doar sa le unesti prin citeva opinii proprii.
Biserica s-a preocupat întotdeauna de nevoile materiale, dar si spirituale ale credinciosilor, privite prin prisma obiectivului religios pe care îl urmareste.
Viata religioasa, reprezentata prin Biserica, a fost întotdeauna în strânsa legatura cu asistenta sociala, fiind un remediu, nu doar pentru cei saraci, dar si pentru cei cu nevoi speciale, cum ar fi copiii abandonati, bîtrânii etc.
Comunitatile umane au avut întotdeauna în componenta lor indivizi care, din cauze genetice, materiale sau sociale, s-au aflat în imposibilitatea de a-si satisface trebuintele prin mijloace proprii.
Alaturi de multiplele mijloace pe care le are Biserica de chemare a oamenilor la o viata demna si cinstita se înscriu, din timpurile cele mai vechi, felurite sisteme de sprijin moral si material al celor gasiti în impas, al copiilor orfani, al celor bolnavi, al saracilor etc., care la un moment dat necesita ocrotire sociala pentru ca în scurt timp sa fie redati societatii.
Mijlocul principal de care s-a servit si se serveste Biserica pentru ocrotirea sociala a anumitor categorii de oameni este tot cel reprezentat de latura divina, în sensul ca Biserica s-a preocupat si de nevoile materiale ale credinciosilor, privite prin prisma obiectivului religios pe care îl urmareste.
Primele forme prin care a actionat Biserica pentru ocrotirea celor oropsiti au fost comunitatile bisericesti cu proprietate de obste, comunitatile bisericesti sub forma colegiilor, corporeatiile sau asociatiile admise de lege si comunitatile fara proprietate de obste care aveau o retea de societati religioase si de institutii de Asistenta Sociala. Cele mai vechi societati religioase au fost ale vaduvelor, fecioarelor si diaconitelor care constituiau viata pentru ajutoararea semenilor. Principalele institutii de asistenta sociala organizate de Biserica Veche a sprijinit din cele mai vechhi timpuri famililiile sarace, copiii orfani sau abandonati si batrânii bolnavi asigurându-le îngrijire, scolarizare si însusirea cultului bisericesc în vederea reîntregirii lor sociale.
Crestinismul s-a afirmat mai ales ca o religie care opunea vietii terestre, materiale, o viatî spirituala. În consecinta, Biserica primelor secole crestine, a considerat ca asistenta sociala acordata mai ales saracilor, constituie o datorie de onoare, încatcatî de semnificatii morale: „În primele secole crestine, sub ocrotirea împaratilor romani, de la Constantin cel Mare (306-337) si pâna la Iustinian (527-565), au luat fiinta câteva institutii asistentiale ca, brefotrofiile (leagane pentru copii abandonati în vârsta de pâna la 7 ani); orfanotrofiile (orfelinatele); partenocomiile (case de adapost pentru tinerele fete venite din familiile sarace sau orfelinate); ghirocomiile (azilurile pentru vaduvele batrâne si fara sprijin) si Societatea religioasa a Parabolnavilor (grupuri de voluntaricrestini care îndeplineau servicii sanitare în serviciul celor afectati de diferite maladii)." (Bocancea)
Este vorba, asadar, despre o epoca în care primeaza nuralitatea, în care etica crestina se insereaza în societate, o perioada caracterizata printr-o conceptie pozitiva asupra saraciei, care va fi prezenta în scrierile teologilor crestini, dar si în diferitele actiuni asistentiale ale Bisericii, pâna la Reforma Lutherana din secolul al XVI – lea.
Esenta acestei conceptii este redata în ideea potrivit careia saracul este încarcat de sacralitate, el fiind expresia fireasca a ordinii sociale existente an lumea feudala, fiind considerat chiar un exponent al celor ce se vor mântui.
În tarile catolice si în lumea ortodoxa, în pofida unor încercari de reconsiderare a statului moral al saraciei si al caritatii, Biserica continua sa practice si sa propovaduiasca un comportament asistential fata de saraci, ramânând pâna în secolul al XIX – lea cel mai important actor cu responsabilitati sociale. nu e mult sper sa te ajute cu ceva iar biserica si naiba nu stau bine in aceeasi propozitie take care
Orfelinte erau inainte de 1990. Apoi s-a desfintat si s-au facut acele centre maternale... familii cu 2-8 copiii. Rolul orfelinatelor, cu si al centrelor este luare in crestere si educare al copiilor fara solutii de supraveghere. Directia pentru protectia copilului stabileste cine trebuie iternat si asistat in asfel de centre. Mai exista si centre in subordinea ONG-urilor si unele chiar pe langa biserici.
Buna,
incearca sa te ajuti de ideile din urmatoarele versete :
* Cel ce face dreptate strainului si orfanului si vaduvei, Cel ce iubeste pe strain dandu-i paine si haina.(DT 10:18)
* atunci sa vina levitul - caci el nu are parte si mostenire impreuna cu tine - si strainul si orfanul si vaduva, cei ce se afla in cetatile tale, si sa manance si sa se sature, pentru ca Domnul, Dumnezeul tau, sa te binecuvinteze intru tot lucrul pe care-l vei face. (DT 14:29)
* si te vei veseli in fata Domnului, Dumnezeului tau, tu, fiul tau si fiica ta, robul tau si roaba ta, levitul din cetatile tale, strainul, orfanul si vaduva, cei care vor fi in mijlocul vostru, in locul pe care Domnul, Dumnezeul tau, il va alege pentru ca'ntr'insul sa I se cheme numele. (DT 16:11)
* Si te vei veseli in sarbatoarea ta, tu, fiul tau si fiica ta, robul tau si roaba ta, levitul si strainul, orfanul si vaduva, cei ce sunt in cetatile tale. (DT 16:14)
* Sa nu sucesti dreptatea strainului, nici pe a orfanului si nici pe a vaduvei; haina vaduvei sa n'o iei zalog; (DT 24:17)
* Cand vei secera holda in tarina ta si vei uita vreun snop in tarina, sa nu te intorci sa-l iei; el va fi al saracului si al strainului si al orfanului si al vaduvei, pentru ca Domnul, Dumnezeul tau, sa te binecuvinteze intru toate lucrurile mainilor tale. (DT 24:19)
* Cand vei culege maslinele, sa nu te intorci sa aduni pe cele ce ti-au ramas in urma; ele vor fi ale strainului si ale orfanului si ale vaduvei.(DT 24:20)
* Cand iti vei culege via, sa nu culegi pe urma si ceea ce ti-a scapat; sa-i fie strainului si orfanului si vaduvei.(DT 24:21)
* Cand vei fi ispravit de dat toate zeciuielile din roadele pamantului tau, in cel de al treilea an, a doua zeciuiala o vei da levitului si strainului si orfanului si vaduvei, si vor manca ei in cetatile tale si se vor satura.(DT 26:12)
* Si sa graiesti in fata Domnului, Dumnezeului tau: Pe cele afierosite le-am luat din casa mea si le-am dat levitului si strainului si orfanului si vaduvei, dupa toate poruncile Tale pe care Tu mi le-ai poruncit; porunca Ta n'am calcat-o si nici n'am dat-o uitarii.(DT 26:13)
Sursa http://www.crestinortodox.ro/biblia-online/cauta/
Vezi ca primul om care s-a ocupat in mod special de copiii orfani a fost un pictor care a fost repudiat de socrul sau, un mare om de afaceri la vremea aia. Un pictor care frecventa o anumita prostituata care a ramas insarcinata si nu era sigur cu cine.De acolo pleaca povestea dar daca ai cap ea merge mai departe.
Sisjjssjjsjs întreabă: