Sfaturi eficiente care te ajută să înveţi mai uşor:
Asociază imagini cuvintelor. Memorează cuvintele-imagini. Repetă-le în minte.
Învaţă cu toate simţurile. Dacă poţi vedea informaţia pe care doreşti să o asimilezi, dacă o poţi atinge, gusta, auzi, mirosi, este mult mai probabil să reţii ceea ce înveţi.
Învaţă prin a face legături cu ceea ce ştiai deja. Ataşează noile informaţii la cele pe care le cunoşteai deja.
Pune informaţiile în rime şi încearcă să vizualizezi ceea ce încerci să reţii.
Memorează iniţialele cuvintelor si formează tot felul de propoziţii.
Implică-te emoţional. Emoţia este poarta de acces spre învăţare.
Cum să ţii minte numele persoanelor: Spune numele pe care îl ai de învăţat de trei ori în minte. Repetă-l apoi cu voce tare. Foloseşte numele respectiv ca şi cum ai purta o discuţie scurtă cu o persoană cu acest nume. Fă o asociere între numele persoanei şi aspectul său. Cu cât asocierea e mai ciudată, cu atât mai uşor vei reţine numele.
Cum să ţii minte o listă de elemente: Pentru aceasta se poate folosi metoda-poveste. Pur şi simplu ia cuvintele pe care trebuie să le înveţi şi fă o povestioară cu ele.
Cum să îţi aminteşti informaţii: Scriind. Este important să şi scrii informaţiile, nu doar să le citeşti. Rescrie-le. Prin scris, informaţiile ţi se vor imprima mult mai bine în memorie. Astfel atunci când închizi ochii vei putea "vedea" ideile scrise. Foloseşte culori, post-it-uri, imagini, trage linii între informaţii pentru a le asocia. La istorie, de exemplu, poţi asocia evenimentele din trecut cu unele noi, cu poveşti din zilele noastre.
Unii cercetători recomandă următoarea succesiune: ascultarea (citirea cu voce tare) a informaţiei (a cuvântului sau a propoziţiei) urmată de reprezentarea grafică a acesteia în următoarele 10 secunde (10 secunde reprezintă durata rămânerii cuvântului în memoria de scurtă durată). De asemenea, prin canalul optic se primesc de 6 ori mai multe informaţii decât prin canalul auditiv.
Este ideal să fie auzite cuvintele şi, aproape concomitent, să fie văzute scrise (să fie pronunţate de receptor şi scrise de către acesta). Cuvintele auzite se reţin în proporţie de 20%, cele scrise în proporţie de 30%, iar cele auzite, văzute, scrise şi pronunţate sunt reţinute în proporţie de 70%.
Reformularea informaţiilor (de exemplu, traducerea în cazul limbilor străine) este foarte importantă.
Prin consecvenţă şi perseverenţă 50% din efortul necesar învăţării este realizat.
Timpul de învăţare este de maximum 50 de minute, cu pauză de 10 minute, cca. 3-4 şedinţe zilnic. La început, este recomandat să se abordează subiectele grele. De asemenea, este indicat să se grupează subiectele în funcţie de similitudine.
Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/......99979.html
Nu învața pederost niciodată,încearca să înțelegi ceea ce înveți,dacă înveți frază cu frază vei uita,fă schițe, fă în așa fel să înțelegi, fă exerciții, consulta site-uri, documentează-te.
Eu cand vreau sa memorez ceva repede scriu lectia inca o data pe hartie. Pe mine ma ajuta!
Sau poti sa inveti pe parti!
Eu cand am auzit prima data de aceasta metoda, nu am crezut ca va functiona... Am incercat sa invat la fizica, acum mult timp, si inca mai stiu acele informatii, datorita metodei.
Aceasta metoda este :
- Inregistreaza-te cand spui prima fraza si ascult-o de mai multe ori. iti va intra sigur in cap... si incearca sa repeti si tu odata cu inregistrarea.
Si uite si alte metode :
1. Poti sa iti scoti cele mai importante informatii pe foi.
2. Plimba-te prin casa in timp ce inveti... Stiu, e ciudat, dar aparent, folositor.
3. Incearca sa iti inchizi telefonul(asta daca nu vrei sa incerci metoda cu inregistrarea), televizorul etc.
4. Dupa ce ai facut etapele de mai sus, e imposibil sa nu reusesti sa inveti ceva, du-te la mama ta / tatal tau si roag-o/ roaga-l sa te asculte.
Alte metode nu mai stiu, sper ca te-am ajutat!
Succes la invatat, si bineinteles, succes la teza!
Pai citesti fraza intruna pana iti intra in cap, o repetii iar apoi dupa ce o stii treci la urmartoarea si se realizeaza un lant
Ar fi o idee dar iti dai seama ca pentru o teza este un an de materi daca stau sa invat cate o faraza e cam greu.