Ce clasă?
Oricum, am lucrat 4 ani în învățământ (de luna asta sunt freelancer) și filosofia testului inițial e:
- nu se trece nota în catalog, nici nu contează la medie :: ar fi și aiurea să fie altfel - adică nu poți cere elevului să știe ceva ce nu i-ai predat mai întâi
- se dă ca să se vadă nivelul fiecăruia
Deci, concluzia mea: n-ar trebui să înveți pentru acest test. Lasă-l să descopere starea ta inițială, care se va înregistra într-un tabel și cu care se va compara progresul din timpul acestui an școlar.
La sfârșit, ar trebui să existe un test final... Fie că va fi, fie că nu, e preferabil ca nota de la testul inițial să fie cea mai mică dintre toate: asta înseamnă că ai progresat.
Și dă bine inclusiv la portofoliul profesorului: un grafic în sus e semn că v-a învățat ceva.
Tocmai din cauza asta nu ar fi de mirare să primiți subiecte grele...
Dacă poți să ieși între primii e ok pentru că ești luată în vedere ca elevă bună. Dar dacă ieși mai sus decât meriți, eu zic că pierzi... Vor fi așteptări cu ceva mai mari decât ești în stare pe tot parcursul anului școlar sau cel puțin până când profesorul se prinde că nota de la testul inițial a fost umflată.
Dacă sunteți clasă nouă pentru profesorul respectiv, testul va fi serios. Dacă nu, mai mult o formalitate - doar știe nivelul fiecăruia.
Succes!
P.S. Pentru că am predat informatică, eu zic să te aștepți la întrebări cu tâlc, de logică, nu probleme pure de matematică.
Sunt clasa a 9a si profa a zis ca ne da test din matematica
Repetă ce ai învățat pentru evaluarea națională la matematică... atunci.