Vorbeste cu educatorii mai in varsta, intreaba-le: ei cum procedeaza in asemenea situatii?
Ca idee: atrage copii in jocuri comune, cum ar fi Lego, constructia de "case" din carti, domino, etc.
Cand se poate iesi afara, invata-le jocurile traditionale: de-a prinselea, ascunzisul, saritura cu coarda in patrate desenate cu creta pe beton, etc.
Evident, fiecare explicat si supravegheat!
Galagia in clasele primare e la fel ca pe stadioane, ceva normal. La inceput au fost "disciplinati" pentru ca aveau o mica timiditate, nu se cunosteau, deci nu interactionau. Acum probabil se striga unul pe altul, rad, se hartuiesc... Cresc si ei, socializeaza.
Incearca sa inventezi recompense pentru cei care sunt atenti si disciplinati.
Pune un tabel cu buline, incearca sa faci o medie de "buline", adica un raport de atitudine pentru fiecare saptamana, si acorda-i celui mai bun copil sansa de a alege un joc sau tema unei activitati pe care sa o faceti cu totii. Poate va avea succes metoda.
În primul rând, relax. E doar clasa pregătitoare. Nu se va întâmpla nimic, nici dacă sunt liniștiți nici dacă sunt gălăgioși.
Așa că nu are sens să o tratezi ca pe chestia atât de serioasă încât să simți că îți poți pierde mințile.
Până la urmă sunt copii, vor face ceea ce simt, iar tu ești extrem de restrânsă în ceea ce privește metodele permisibile de a-i disciplina. Nu are sens să te responsabilizezi față de ceva ce îți este imposibil din start să realizezi.
Încă o dată relax, găsește un mod al tău de a te strădui să i liniștești într un mod plăcut și calm, fără a tragediza eventualul eșec, că până la urmă nici măcar nu este vina ta.
Afișează pe tablă o aplicație voice meter (de exemplu asta: https://bouncyballs.org/ ). Dacă nu ai tehnologia, imprimă un voice level chart (un exemplu aici: https://blog.maketaketeach.com/wp-content/uploads/2016/04/Voice-Chart1.jpg ) și modifică tu nivelul după cum crezi. Prezintă-le copiilor aplicația/ posterul, explică-le ce este și ai grijă ca de fiecare dată când schimbi nivelul să fii văzută de copii, să știe că e o problemă. Stabilește un sistem de recompense cu ei. De exemplu, pentru fiecare oră vor primi un emoji vesel sau supărat în funcție de nivelul de zgomot din clasă - lasă loc într-un colț al tablei pentru aceste emoji și în ultimul minut al fiecărei lecții din zi desenează emojiul pe care îl dai, motivând alegerea; dacă într-o zi au mai multe vesele decât triste, vor putea sta 10 minute în plus la joacă ziua următoare.
Când le dai de lucru în echipă reamintește-te cât e important este să-și folosească vocea de interior și explică-le că există mai multe niveluri de voci (uite aici un alt exemplu de voice level specific: https://i.pinimg.com/736x/38/d7/45/38d7455aedc3d4893b3b0f724bd716e9.jpg ). De asemenea, stabilește un semnal cu ei. Eu am fost învățătoare pe linia internațională și aveam un „cod" pe care-l foloseam cu copii: când eu ziceam „One, two, three, eyes on me", copiii trebuiau să lase tot deoparte, să fie atenți la mine și să zică „One, two, eyes on you". Mai aveam semnal și cu lumina: dacă era gălăgie, aprindeam/ stingeam lumina de câteva ori și atunci știa toată lumea că trebuie să fie atentă la mine.
Folosește twinkl.ro nu doar pentru resurse, ci și pentru strategii. E un site foarte util. Poți chiar să creezi o clasă virtuală pe classdojo.com - fiecare elev își poate alege avatarul și tu poți crea ce recompense vrei: răspuns bun la mate, la română, a făcut ordine în clasă, a ajutat un coleg etc Fă competiție: ia să vedem cine primește cele mai multe recompense într-o lună.
Vorbesti prostii, din "auzite de pe internet!; P
Cum sa afisezi o aplicatie PE TABLA?
Pentru asta mai ai nevoie si de un videoproiectorm atasat la laptop (sau un ecran de televizor). Ecranul laptop-ului este aproape invizibil din bancile clasei.
In plus, chiar daca instalatia este facuta, copii ar striga si mai tare, sa vada balonasele de pe ecran, cum se misca.
Se vede ca n-ai experienta mai mare cu copii de varsta prescolara.
Nu am de ce să mă justific unei persoane care, după cum scrie, pare la limita alfabetismului funcțional. Dar să mai fac o ultimă încercare:
Da, se poate afișa o aplicație pe tablă, cu un laptop și un videoproiector. Profesorul deschide aplicația pe laptop, apoi se conectează prin videoproiector la tablă (care poate fi chiar interactivă - uau, ceva diavolesc!) Da, prima dată când văd aplicația copiii vor să o încerce, și e bine chiar să fie încurajați să ridice vocea de câteva ori, să vadă cum merge. Dar pentru că știu că vor primi recompensă pentru un comportament pozitiv, vor încerca să se controleze. Am folosit strategia asta zi de zi timp de 7 ani, cât am predat la clasele primare într-o școală internațională, și n-am avut probleme cu managementul clasei, care apropo, ține de desfășurarea lecțiilor, nu a pauzelor.
Pentru unii e greu să înțeleagă tehnologia și vor să rămână și alții la fel de în urmă ca ei.
DanattyBirou întreabă:
anaadiaconu întreabă: