Dcei.Un verb cu valoare copulativa formeaza impreuna cu un nume predicativ un predicat nominal. Fata este frumoasa.,, este e vrebul copulativ iar frumoasa e numele predicativ.Verbele cu valori copulative sunt a fi, a parea, a insemna, a deveni, a iesi, a se face.Verbul a fi cu valoare predicativa este asa El este in casa.Este are sensul de a se afla undeva sau de a exista.Ca valoare copulativa ti-am explicat.
Te uiti la prediat sa vezi ce fel este. Daca este verbal are valoare predicativa verbul. Daca verbul are valoare copulativa are pe langa el un nume predicativ.
Un verb are valoare predicativa cat formeaza predicat in propozitie; de exemplu: Eu mananc. (ce se spune despre eu? mananc).
Un verb are valoare copulativa cand formeaza predicat nominal in propozitile alaturi de numele predicativ. Cand spun: Eu sunt acasa, are valoare predicativa deoarece se poate inlocui cu verbul a se afla. Daca spun: Eu sunt inginer, nu se poate inlocui si spunem asa: sunt: verb copulativ "a fi", iar inginer este numele predicativ (intotdeauna sta in cazul nominativ). Cel mai usor de observat este la verbul "a fi"; nu este obligatoriu sa fie numai la timp prezent.
Buna!
Un verb este copulativ atunci cand intra in alcatuirea unui predicat nominal. Verbele copulative arata intotdeauna o insusire si nu un loc. Ele sunt:
a deveni
a ajunge, a se naste, a se face, a iesi (atunci cand se pot inlocui cu "a deveni")
a ramane, a fi (atunci cand nu arata locul)
a parea
a desmena
a insemna( cand nu are sensul de a face un semn cu ochiul sau de a scrie)
Un verbe presiativ atunci cand are singur inteles.
De exemplu,
Am devenit medic. Verbul e "am devenit" dar are inteles singur? "Am devenit", ma pot referi la orice, nu numai la medic, nu s eintelege ceea ce vreau. Aici este copulativ.
O seara palcuta!