Era un vames si un fariseu intr-un templu si se rugau.
Fariseul adresa o rugaciune de multumire spre lauda sa, adica: "multumesc ca nu sunt hot, ajuta-ma ca doar si eu dau bani nu stiu cui etc" iar vamesul nici nu isi ridica capul din podea si se ruga foarte smerit. In final este prezentata o imagine cu care dintre ei a fost iertat. Nu cel ce a dat bani saracilor si a postit si se lauda, ci cel smerit si care chiar se simtea vinovat de modul in care traia. " Acesta s-a coborât la casa sa mai îndreptăţit decât acela. Că tot cel ce se înalţă pe sine va fi smerit, iar cel ce se smereşte pe sine se va înălţa. "
Asta e un text de la sf parabolei.
Next. Pilda fiului risipitor. Un tata ( constituind imaginea lui D-zeu) a dat fiilor sai niste bani si a zis sa-i inapoieze dupa un timp. Unul dintre ei i-a strans si a stiut cum sa-i inmulteasca ca sa ii ramana si lui iar celalalt i-a consumat si a trait bine ceva timp dupa care cand a venit momentul sa-i dea inapoi, s-a injosit lucrand la un "nenica" sa intretina niste porci, si manca si el din troaca porcilor. In final, aici este prezentata imaginea tatalui care l-a iertat pe cel ce a gresit pentru ca a stiut cum sa-si ceara iertare si a reusit sa-si invete lectia.
Parabola semanatorului. Era un semanator care fireste, semana iar unele seminte au cazut pe:
-langa drum si le-au mancat pasarile
-teren pietros, care s-au uscat pentru ca nu puteau prinde radacini
-teren cu spini care au crescut odata cu spinii si au fost inabusite de acestia
-teren bun care au crescut si au dat roade
"19. De la oricine aude cuvantul imparatiei si nu-l intelege, vine cel viclean si rapeste ce s-a semanat in inima
lui; aceasta este samanta semanata langa drum.
20. Cea semanata pe loc pietros este cel care aude cuvantul si indata il primeste cu bucurie,
21. Dar nu are radacina in sine, ci tine pana la o vreme si, intamplandu-se stramtorare sau prigoana pentru cuvant, indata se sminteste.
22. Cea semanata in spini este cel care aude cuvantul, dar grija acestei lumi si inselaciunea avutiei inabusa cuvantul si il face neroditor.
23. Iar samanta semanata in pamant bun este cel care aude cuvantul si-l intelege, deci care aduce rod si face: unul o suta, altul saizeci, altul treizeci."
După cum reiese din cuvintele Mântuitorului, semănătorul este El, sământa este Cuvântul lui Dumnezeu, iar locurile unde ea cade sunt felurile oamenilor care ascultă această învătătură."
Mai sunt rezumate pe net
Sjhxjcks întreabă: