| Curiosul999 a întrebat:

Va salut am o întrebare deci care este treaba cu aeronale iesite la pensie? De exemplu am văzut că sunt avioane in SUA, Japonia din anii 70' ce au fost retrase, si in același timp sunt avioane in tarile din Europa, cum ar fi Rusia, Romania, Moldova, Ungaria Bulgaria mult mai vechi din anii 60-50 ce inca mai sunt in serviciu limitat, de ce se întâmplă acest lucru? Adică gen de ce unii le schimba odata la 50 de ani in timp ce alții... De ce?, mie mi se pare că aeronavele din SUA arata mult mai bine gen arata mai noi etc, si cu toate acestea ei aleg sa le retraga de ce? De ce in unele tari din Europa nu se retrag? Sunt s-au nu depasite?

5 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Pentru ca isi permit financiar sa construiasca altele.
La mintea cocosului.

| gabicoo a răspuns:

Aeroanale-le românești sunt făcute după planurile lui Burebista din aur dacic - de aia rezistă așa de mult. Coiful de aur furat de olandezi era o cască dacică de pilot. Știu de la Gigi Becali.

| Curiosul999 explică (pentru gabicoo):

ITI bati joc de mine? Mă iei la mișto? Un răspuns pertinent nu puteai sa dai?

| NLS a răspuns:

Avioanele sunt supuse regulat unor inspectii tehnice.

Exista organizatii internationale si nationale ce se ocupa de aceste aspecte.
ICAO – stabilește standarde generale pentru siguranța și operarea aviației civile, dar nu aplică direct regulile, aplicarea cade in raspunderea fiecarei tari si companii aeriene.
IATA – Reprezintă companiile aeriene și promovează siguranța și eficiența, fara a emite reglementari.

SUA – FAA – Reglementează și supraveghează aeronavele civile și companiile aeriene din SUA.
Europa – EASA – Coordonează siguranța aviației civile în UE.
UK - CAA
China - CAAC
etc (pana si in tarile sarace din Africa si Asia exista astfel de organizatii)

Daca se constata probleme si nereguli la sistemele de zbor, de aterizare, de orientare (sistemele de navigatie), de apelare a turnului de control, etc si nu se mai pot repara, atunci se caseaza.

Urmaresc de 6 luni un canal de YouTube ce se ocupa cu reconstituirea aprofundata a accidentelor de avion (cu sau fara morti).
Numarul accidentelor e aproximativ acelasi, in Europa, America si Asia.

| johnnny123 a răspuns:

Din același motiv pentru care unii își iau mașină nouă o dată la doi ani, iar alții trag de o Dacie 1310 câte 40 de ani.

Este chiar atât de greu să-ți dai seama pe cont propriu că România sau Moldova nu au același buget de apărare ca SUA?