Aeroanale-le românești sunt făcute după planurile lui Burebista din aur dacic - de aia rezistă așa de mult. Coiful de aur furat de olandezi era o cască dacică de pilot. Știu de la Gigi Becali.
ITI bati joc de mine? Mă iei la mișto? Un răspuns pertinent nu puteai sa dai?
Avioanele sunt supuse regulat unor inspectii tehnice.
Exista organizatii internationale si nationale ce se ocupa de aceste aspecte.
ICAO – stabilește standarde generale pentru siguranța și operarea aviației civile, dar nu aplică direct regulile, aplicarea cade in raspunderea fiecarei tari si companii aeriene.
IATA – Reprezintă companiile aeriene și promovează siguranța și eficiența, fara a emite reglementari.
SUA – FAA – Reglementează și supraveghează aeronavele civile și companiile aeriene din SUA.
Europa – EASA – Coordonează siguranța aviației civile în UE.
UK - CAA
China - CAAC
etc (pana si in tarile sarace din Africa si Asia exista astfel de organizatii)
Daca se constata probleme si nereguli la sistemele de zbor, de aterizare, de orientare (sistemele de navigatie), de apelare a turnului de control, etc si nu se mai pot repara, atunci se caseaza.
Urmaresc de 6 luni un canal de YouTube ce se ocupa cu reconstituirea aprofundata a accidentelor de avion (cu sau fara morti).
Numarul accidentelor e aproximativ acelasi, in Europa, America si Asia.
Din același motiv pentru care unii își iau mașină nouă o dată la doi ani, iar alții trag de o Dacie 1310 câte 40 de ani.
Este chiar atât de greu să-ți dai seama pe cont propriu că România sau Moldova nu au același buget de apărare ca SUA?