| Curiosul999 a întrebat:

Va salut am o mare întrebare deci cum poate circula o locomotivă cu diametrul de 3m pe o linie cu diametrul de doar 1, 5m? Adică nu știu dacă așa este da mie mi se pare că diametrul liniei ferată e mult mai mic decât diametrul din vagon, de ce? Așa este sau doar mi se pare?

5 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Iti raspund tot cu o intrebare.
Știi ce este acela diametru?

| NLS a răspuns:

Uite aici cum circula pe sine, dar si cum schimba sinele.
Profilul rotilor e secretul.

https://www.youtube.com/......tps?/watch

https://www.youtube.com/watch?v=_M6vhDvmtrI

Dar tot nu am inteles despre ce diametru vorbesti.
Te referi ca latimea locomotivei e mai mare decat latimea caii ferate?
Greutatea locomotivei apasa suficient de mult pe sine incat sa nu se rastoarne, chiar si la viteze mari.

| Curiosul999 explică (pentru NLS):

Da mă refer la lățimea șinei de tren vs lamitea trenului, care este mai mare

| Curiosul999 explică (pentru NLS):

Da mă refer la lățimea șinei de tren vs lamitea trenului, care este mai mare, sa zicem că lățimea liniei ferate este de 1 m sau mai mică, iar lățimea trenului e de 3 m sau mai mare cum de nu se răstoarnă?

| NLS a răspuns (pentru Curiosul999):

Greutatea ei apasa pe sine si o tine "lipita" de sine, chiar si la viteza maxima, si chiar si in curbe.
Viteza maxima a trenului este precalculata, totul este proiectat cu marje de siguranta.
Ghici cat cantareste o locomotiva romaneasca?
Raspuns: peste 120 tone.
(cele gen Sageata Albastra sunt mai usoare, dar sunt si mai putin inalte. Forma aerodinamica le ajuta sa nu aiba frecare mare cu aerul si sa nu produca varteje de aer in spatele lor. Aceste "varteje" le-ar putea influenta echilibrul, mai ales in curbe).

DACA calea de rulare este intacta si bine intretinuta, trenul nu va deraia.