Uite aici cum circula pe sine, dar si cum schimba sinele.
Profilul rotilor e secretul.
https://www.youtube.com/......tps?/watch
https://www.youtube.com/watch?v=_M6vhDvmtrI
Dar tot nu am inteles despre ce diametru vorbesti.
Te referi ca latimea locomotivei e mai mare decat latimea caii ferate?
Greutatea locomotivei apasa suficient de mult pe sine incat sa nu se rastoarne, chiar si la viteze mari.
Da mă refer la lățimea șinei de tren vs lamitea trenului, care este mai mare
Da mă refer la lățimea șinei de tren vs lamitea trenului, care este mai mare, sa zicem că lățimea liniei ferate este de 1 m sau mai mică, iar lățimea trenului e de 3 m sau mai mare cum de nu se răstoarnă?
Greutatea ei apasa pe sine si o tine "lipita" de sine, chiar si la viteza maxima, si chiar si in curbe.
Viteza maxima a trenului este precalculata, totul este proiectat cu marje de siguranta.
Ghici cat cantareste o locomotiva romaneasca?
Raspuns: peste 120 tone.
(cele gen Sageata Albastra sunt mai usoare, dar sunt si mai putin inalte. Forma aerodinamica le ajuta sa nu aiba frecare mare cu aerul si sa nu produca varteje de aer in spatele lor. Aceste "varteje" le-ar putea influenta echilibrul, mai ales in curbe).
DACA calea de rulare este intacta si bine intretinuta, trenul nu va deraia.