| Mihaela a întrebat:

Vot la toti!
Si funda la primul`.
Vreau niste modele pentru teza, semestrul 1, clasa a 8-a, mate.
Mersi!

Răspuns Câştigător
| Rihanna18 a răspuns:

A) Scris sub formă de fracţie ireductibilă numărul 0, 2 este egal cu...
4p b) Rezultatul calculului 27 − 2 3 este egal cu...
4p c) Inversul numărului
1
5
este egal cu ….
4p 2. a) Rezultatul calculului ( )2
2 −1 + 2 2 este egal cu...
4p b) Pentru x real diferit de zero, rezultatul calculului (6x3 − 3x2 ): (3x2 ) este egal cu ….
4p c) Prin simplificare cu numărul x, diferit de zero, raportul
x2 x
x x x
+
+ +
este egal cu ….
4p 3. a) Media aritmetică a numerelor a = 5 şi b =16 − 5 este egală cu ….
4p b) Numărul raţional din mulţimea A = {3, 2(4); 48} este egal cu ….
4p c) Cel mai mare număr natural din intervalul (−∞; 19) este egal cu...
6p 4. a) Desenaţi un paralelipiped dreptunghic ABCDA′B′C′D′.
4p b) În paralelipipedul dreptunghic ABCDA′B′C′D′ muchia CD este paralelă cu muchia...
4p c) În paralelipipedul dreptunghic ABCDA′B′C′D′ muchia CD nu este coplanară cu muchia...
SUBIECTUL II (40 puncte) - Pe foaia de teză se trec rezolvările complete.
5p 1. a) Calculaţi media geometrică a numerelor m = 12( 10 −1) şi n = 3 + 90.
5p b) Arătaţi că numărul
3 1 2 3
:
3 1 2
N
= − −
+
este natural.
2. Se consideră numărul real ( )2 ( ) A = 2 + x + x + 3 + 1− 2x − 1+ 4x 1+ x.
5p a) Calculaţi valoarea numărului A pentru x =1.
5p b) Arătaţi că A > 2, pentru oricare x din intervalul (−3;−2).
5p
5p
5p
5p
3. În figura alăturată, trapezul ABCD are baza mare inclusă în planul a, raportul
bazelor
5
7
CD
AB
= şi distanţa de la punctul C la planul a este CC' =12 cm.
Diagonalele trapezului se intersectează în punctul O.
a) Pe foaia de teză, completaţi desenul cu punctul O.
b) Arătaţi că dreapta CD este paralelă cu planul a.
c) Calculaţi valoarea raportului
AO
AC
.
d) Fie O' proiecţia punctului O pe planul a. Calculaţi lungimea segmentului OO'.
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului
Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar
Teză cu subiect unic la disciplina matematică
Clasa a VIII-a, semestrul I, an şcolar 2008-2009 Model
Barem de evaluare
SUBIECTUL I
♦ Se punctează doar rezultatul, astfel: pentru fiecare răspuns se acordă fie punctajul maxim prevăzut în dreptul fiecărei
cerinţe, fie 0 puncte.
♦ Pentru orice soluţie corectă, chiar dacă este diferită de cea din barem, se acordă punctajul maxim corespunzător.
♦ Nu se acordă punctaje intermediare.
Nr. item 1. 2. 3. 4.
a) b) c) a) b) c) a) b) c) a) b) c)
Rezultate
1
5
3 5 3 2x −1
1
3
x +
8 3, 2(4) 4 desen AB AA'
SUBIECTUL II
♦ Pentru orice soluţie corectă, chiar dacă este diferită de cea din barem, se acordă punctajul maxim corespunzător.
♦ Nu se acordă fracţiuni de punct, dar se pot acorda punctaje intermediare pentru rezolvări parţiale, în limitele
punctajului indicat în barem.
1. a) mine =12( 10 −1)⋅3( 10 +1) = 36⋅9 3p
Finalizare: media geometrică = 18 (Dacă elevul nu calculează media geometrică, dar scrie corect
formula ei, se acordă 1p din 5p)
2p
b)
3 1 2
3 1 2 3
N = − ⋅ =
+ −
1p
4 2 3 2
2 2 3
= − ⋅ =

2p
= 2∈

2 răspunsuri:
| Do_3377 a răspuns:

Lucrare scrisă la matematică pe sem. I - clasa a 8-a

1. Piramida patrulateră SABCD are toate muchiile 18 cm.Aflaţi:
a) Aria totală 1p
b)

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu sunt sigura, dar cauta pe google! fundita