Existenta unei mari varietati de astfel de motoare pretinde mai multe criterii de clasificare.Astfel:
1. Dupa modul de aprindere al carburatului acestea se impart in doua categorii:
--motoare cu aprindere prin scanteie, la care aprinderea amestecului carburant este produsa de o scanteie electrica;
--motoare cu aprindere prin comprimare, la care combustibilul se autoaprinde datorita contactului cu aerul incalzit prin comprimarea lui in cilindru.
2.Din punct de vedere al durate ciclului motor(in sensul succesiunii proceselor care se repeta periodic)se impart in:
--motoare in patru timpi, care executa un ciclu complet in patru curse ale pistonului, adica la doua rotatii ale arborelui cotit;
--motoare in doi timpi, care executa un ciclu complet in doua curse ale pistonului, adica la o rotatie a arborelui cotit.
3.In functie de modul de umplere al cilindrului cu incarcatura proaspata
(aer sau amestec aer-combustibil), motoarele pot fi:
--cu admisie naturala, daca incarcatura prevazuta este introdusa in cilindru numai datorita depresiunii create prin deplasarea pistonului;
--cu admisie fortata la care incarcatura proaspata este comprimata-in prealabil
in exterior, apoi este introdusa in cilindru la o presiune mai ridicata decat cea atmosferica.
4. Dupa numarul combustibililor utilizati, motoarele pot fi:
--monocarburante;
--policarburante.
5. Dupa starea de agregare a combustibilului, motoarele se impart in:
--motoare cu combustibil:--gazos
--lichid
--solid(pulverizat)
--mixt
Alege de aici ce iti trebuie sper ca ti-am fost de folos!