| loredanalorena a întrebat:

Vreau si eu teeste lb. romana pentru cls a V a cu numeralul. Funda! Scz categoria!

Răspuns Câştigător
| Hardy2000 a răspuns:

Clasa a V-a
Numeralul
-test – -
Subiectul I 65 de puncte
I
. Stabileşte valoarea morfologică a cuvântului „un" din cele două propoziţii
.
2×0.2p=0.4p
a)
Un
strigăt de bucurie se auzi din ograda bunicului. b)
Un
ţap şi două capre slabe şi râioase era toată averea Irinucăi.
II. Încercuieşte litera corespunzătoare răspunsului corect: 6×0.2p=1,2p
1. În exemplul:
Sunt elev în clasa
a cincea,
numeralul ordinal are valoare:a) substantivală; b) adjectivală; c) substantivală şi adjectivală.2. În enunţul:
Când doi se bat, al treilea câştigă, numeralele sunt:
a) cardinale; b) ordinale; c) cardinal şi ordinal.3. Cuvântul
un
din enunţul
Am un măr şi trei piersici
este:a) articol nehotărât; b) numeral cardinal; c) prepoziţie.4. Se scrie corect:a) al optulea; b) al optălea; c) al optelea.5. Se scrie corect:a) optsprezece; b) optâsprezece; c) optsperzece.6. În propoziţia:
I-am dat primului din clasă alune,
numeralul este în cazul:a) genitiv; b) dativ; c) acuzativ.
III. Scrie, cu litere, numeralul ordinal corespunzător cifrei din paranteză: 4×0.2p=0.8p
(11) --) al …………………………………. (26) --) al…………………………………………a…………………………………….

a…………………………………………
IV. Alcătuieşte enunţuri în care numeralele ordinale „al optulea" şi „a zecea" să aibă, fiecare dintre ele, valoare substantivală şi valoare adjectivală. 4×0.2p=0.8pV. Alcătuieşte enunţuri în care numeralul „al treilea" să îndeplinească următoarele funcţii sintactice.Precizaţi cazul pentru fiecare. 3×0.3p=0.9p
a) nume predicativ: ……………………………………………………………………………. b) complement indirect: ………………………………………………………………………...c) subiect: ……………………………………………………………………………………….
VI. Grupează în tabel următoarele numerale:
patru, doisprezece, al treilea, treizeci, un milion, al zecelea, alnouălea, a opta
,
o sută, al unsprezecelea, a patra.
10×0.1p=1.0pNumerale ce exprimă un numărNumerale ce exprimă ordineaVII. Precizează felul, valoarea morfologică, cazul şi funcţia sintactică a numeralelor din propoziţiile de mai jos. 3×0.5p=1.5p
a) Se aşeză lângă cei doi. b) Scrisoarea este pentru al doilea. c) doi elevi au plecat în excursie.
Subiectul al II-lea 15 de puncte
Compune în maximum 10 rânduri o scrisoare adresată vărului tău / verioarei tale Gabriel / Gabriela
ș
Marinescu din oraul Sinaia, în care să-i relatezi cum i-ai petrecut vacanta de vară la bunici.
ș
ț ț
În compunere trebuie:

Să foloseti formule de adresare i de încheiere adaptate tipului de destinatar.
ș ș
6 puncte

Să foloseti un coninut adecvat situaiei imaginate:
ș
ț ț
4 puncte

Să respecţi normele de exprimare, ortografice şi de punctuaţie:
5 puncte



Total: 10 puncteBAREM DE CORECTARE ŞI NOTARESe punctează oricare alte formulări/modalităi de rezolvare corectă a cerinelor.
ț ț
Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicite în barem. Nu se acordăfraciuni de punct.
ț
Subiectul I 65 de puncte1.
Stabilirea

corectă a valorii morfologice: articol nehotărât i numeral cardinal (2x0,2=0,4)
ș

2
. Câte un punct pentru identificarea variantelor: 1-b, 2-c, 3-b, 4-a, 5-a, 6-b.
3.
Scrierea corectă, cu litere, a numeralului ordinal corespunzător cifrei din paranteză:4×0.2p=0.8p
4.
Câte 2 puncte pentru alcătuirea enunţurilor în care numeralele ordinale „al optulea" şi „a zecea"să aibă, fiecae dintre ele, valoare substantivală şi valoare adjectivală.
5
. exemplu de răspuns:
Al treilea i-a cumpărat o bicicletă.
ș
(Subiect) 3×0.3p=0.9p
6
. Câte un punct pentru gruparea numeralelor în funcie de ceea ce exprimă numărul/ordinea.
ț

7
. Precizarea corectă a felului, valoarii morfologice, cazul şi funcţia sintactică a numeralelor.3×0.5p=1.5p
Subiectul al II-lea 15 de puncteConţinutul compunerii
În compunere trebuie:

Să foloseti formule de adresare i de încheiere adaptate tipului de destinatar.
ș ș
6 puncte

Să foloseti un coninut adecvat situaiei imaginate
ș
ț ț
:
4 puncte

Să respecţi normele de exprimare, ortografice şi de punctuaţie:
5 puncte

Respectarea convenţiilor specifice unei scrisorisad
Respectarea convenţiilor specifice unei scrisorii, în acord cu destinatarul/ ideile conţinutulu:
6p.;
respectarea parţială a convenţiilor specifice unei scrisori,:
3p.;
respectarea doar a unei/ a unor convenţii specifice unei scrisori:
1p.)

0 răspunsuri: