Tara, tara vrem ostasi!
Pentru acest joc e nevoie de mai multi copii, cel putin 10-12. Ei se impart in doua echipe si se aseaza fata in fata la distanta de 6 metri, sau in functie de marimea terenului de joaca. Echipele se prind de maini si se tin cat mai strans. Una dintre echipe striga "Tara, tara vrem ostasi!" iar cealalta echipa raspunde "Pe cine?". Cei care au strigat ca vor ostasi numesc numele unui copil din echipa adversa. Cel ales trebuie sa fuga inspre echipa care il cheama si sa incerce sa desfaca mainile dintre doi copii (sa rupa zidul de maini format de acestia). Daca a reusit sa desfaca mainile, copilul alege un jucator din echipa adversa si il duce la echipa sa. Daca nu a reusit sa desfaca mainile, acel copil ramane in echipa adversa. Castiga acea echipa care are mai multi jucatori.
Ratele si vanatorii
Se joaca in 2 echipe – jucători de la 10 în sus sau cu cat mai multi cu atat mai bine. Se joaca cu 2-3 mingi usoare. Copiii se impart in doua echipe.
O echipa se va distribui pe cele doua tuse laterale in timp ce a doua echipa va sta in mijlocul terenului. Scopul jocului este de a elimina echipa aflata la mijlocul terenului, intr-un anumit interval de timp, stabilit înainte, aşa ca echipa de pe margini va trebui să elimine cat mai multi membri posibili din echipa din mijloc. In momentul în care un jucator din mijloc va fi atins, va fi eliminat. In cazul în care un jucator din mijloc reuseste sa prinda mingea din zbor, va avea o viaţa care-l va salva în cazul in care va fi nimerit cu mingea de echipa atacatoare. Cand a expirat timpul de joc se numara jucătorii de la echipa din mijloc, ramasi în joc, dupa care echipele vor schimba rolurile.
Castiga echipa care a reusit sa elimine cat mai multi jucatori de la echipa adversa.
Batistuta
Se joaca cu cel putin 4-5 copii. Copiii, mai putin unul, stau in cerc asezati pup, cu ochii inchisi si in jurul lor copilul ales printr-o numaratoare se invarte cu o batista in mana, cantand:
Am pierdut o batistuta/Ma bate mamica/Cine-o afla sa mi-o deie/Ca-i sarut gurita/Batista-i parfumata/Se afla la o fata/La o fata frumoasa/Pe care o iubesc
Dupa ce a terminat de cantat lasa batista la spatele unui copil spunand "gata". Toti copiii isi deschid ochii, se vor uita in spate si la cel care e batista o ia de jos si fuge dupa copilul care i-a lasat-o. Acesta trebuie sa fuga si el si sa incerce sa se aseze in locul in care era celalalt copil, in grup.
Apoi jocul se ia de la inceput.
Mamaliga cu malai, cum te pun asa sa stai!
Copiii se tin de maini formand un cerc si se invartesc strigand acele cuvinte. Cand au terminat de spus "mamaliga cu malai, cum te pun asa sa stai!" isi dau drumul de la maini si trebuie sa ramana in pozitia in care se afla cat mai mult timp. Acela care se misca iese din joc. Castiga cel care reuseste sa ramana astfel cat mai mult timp. Farmecul acestui joc sunt tocmai pozitiile cat mai haioase si greu de sustinut, alese de copii
Itele incalcite
Trebuie sa fie mai multi copii care se vor tine de maini formand un cerc. Vor incerca sa se "incalceasca", fara a da drumul mainilor. Sa se rasuceasca pe sub maini, sa-si treaca picioarele peste bratele altora…. Unul dintre copii va ramane in afara cercului cu spatele la acesta, pentru a nu vedea miscarile care le fac colegii.
Cand itele sunt "gata" incurcate copilul ramas afara trebuie sa incerce ca refaca cercul initial (intuind ordinea miscarilor) fara sa desfaca mainile celorlalti jucatori.
Incetul cu incetul se fabrica otetul
Se joaca in grup de cel putin 3 copii. Unul din copii se aseaza cu fata la un perete si cu spatele la ceilalti participanti si striga "Incetul cu incetul se fabrica otetul" . Poate rosti asta cu diferite viteze. Ceilalti, fiind la o anumita distanta de el, delimitata de o linie, incearca sa se apropie de el fara a fi vazuti, in timp ce acesta rosteste acele cuvinte. Cand acel copil a terminat de strigat se intoarce cu fata spre ceilalti copii. Cine e vazut ca s-a miscat e intors inapoi la linia de plecare. Se continua pana unul dintre copii ajunge la cel care tine la perete si ii ia locul. Astfel jocul se poate continua.
Imparate, imparate cati pasi imi dai?
Se joaca in grup de cel putin 3 copii. Unul din copii se aseaza pe un scaun, la o distanta stabilita impreuna, cu fata spre ceilalti copii. Cei asezati in fata lui, pe rand, vor rosti intrebare "Imparate, imparate cati pasi imi dai?" "Imparatul" raspunde fiecaruia dupa plac. El poate sa dea:
pasi de furnica – pui piciorul in fata celuilalt,
mamaliga – o saritura invartindu-te,
pestele – o saritura in fata
uriasul – un pas de urias.
Imparatul le poate spune si sa faca pasi inapoi.
Coarda
Ai nevoie de o coarda ca sa sari . Incepi numaratoarea de la 1 care se sare simplu, o data cu picioarele apropiate, apoi urmeaza saritura de 2 ori care se face cu mainile incrucisate, 3 – sari cu picioarele incrucisate, 4- de doua ori pe un picior, de doua ori pe celalalt picior, 5- sari o data cu mainile in pozitie normala, apoi sari cu mainile incrucisate, din nou cu mainile in pozitie normala si repeti pana ai sarit de cinci ori, 6- dai usor coarda pe sub varful picioarelor, apoi pe sub calcai (practic nu sari, ci doar dai coarda pe sub picioare), 7- sari intr-un picior, 8- sari in doua picioare, 9- sari o data cu dreptul, o data cu stangul, 10- sari cum vrei tu.
Cand greseste un copil, adica s-a incurcat sau nu a tinut minte ritmul, trece alt copil la sarit coarda.
Lupta cocosilor
Copiii sunt asezati pe doua linii, fata in fata, cu bratele indoite, mainile la piept si stau intr-un picior. Ei sunt "cocosii". Dupa comanda de incepere a jocului, prin sarituri pe un picior inainte si inapoi se izbesc scurt cu umarul, urmarind fiecare dezechilibrarea partenerului. Invingatori sunt declarati acei "cocosi" care in tot timpul luptei reusesc sa nu atinga solul si cu celalalt picior.
Sticluta cu otrava
Se strang mai multi copii. Unul este ales sa fie "sef". Acela spune "sticuta, sticluta cu…" (de exemplu: cu apa). Daca zice "sticluta, sticluta cu otrava", atunci toti copiii trebuie sa fuga, iar cel care este prins este ales "sef".
Omul Negru
Dintr-un grup se alege "Omul Negru". El va sta la distanta de grup si va avea un sfetnic cu care va stabili o ora, de ex ora 3. Sfetnicul face parte din grup si canta impreuna cu ceilalti copii cu care se tine de mana si se roteste incet in cerc: "Ora 1 a sosit/Omul Negru n-a venit; Ora 2 a sosit/Omul Negru n-a venit; Ora 3 a sosit…Omul negru a venit". Cand sfetnicul striga "Omul negru a venit" trebuie ca toti copiii sa-si de drumul de maini si sa fuga sa nu fie prinsi de Omul negru. Cine este prins ii ia locul.
Randunica muta-ti cuibul!
Copiii se grupeaza cate doi, fata in fata, tinandu-se de maini. Se formeaza mai multe astfel de grupuri. In mijloc se afla un al-3-lea copil pe post de "randunica" (cei 3 formeaza cuibul cu randunica in el). Un copil desemnat ramane in afara acestor "cuiburi cu randunele". Cand conducatorul jocului (educatorul, invatatorul) striga: "randunica, muta-ti cuibul" toate randunelele isi schimba cuibul, astfel copilul ramas afara isi va gasi un cuib si un altul va ramane fara, astfel incat va trebui sa-si gaseasca un altul la urmatoarea strigare.
Lupul si oaia
Mai multi copii stau intr-un cerc si spun o numaratoare si cel care iese primul este lupul. Se procedeaza la fel dar de data aceasta iese oaia. Lupul si oaia se alearga in afara cercului, iar dupa ce se prind, se alege alta pereche.
Podul de piatra
Doi copii care stau fata in fata isi tin mainile impreunate si ridicate formand un pod. Ceilalti copii trec pe sub "pod", adica pe sub mainile celor doi copii cantand: Podul de piatra s-a daramat/ A venit apa si l-a luat/ Vom face altul pe rau, in jos/ Altul mai trainic si mai frumos.
In clipa in care cantecul e gata, cei 2 copii vor lasa mainile in jos prinzand copilul care trecea pe sub pod in bratele lor. Acel copil nu va mai trece pe sub pod, va sta in spatele unuia dintre cei 2 copii si va astepta pana cand toti ceilalti copii vor fi prinsi si vor face parte din zidul podului.(asezandu-se alternativ de o parte si de alta in spatele copiilor)
Portocala
Acest joc se poate juca si afara. Copiii se aseaza in cerc, pe o patura, la iarba verde. Se numara si se stabileste ce numar are fiecare, in ordinea in care sunt asezati. Primul copil spune: "As minca 3 portocale", cel care este numarul 3 raspunde: "de ce 3 portocale si nu 8 portocale?" Cel cu numarul 8 trebuie sa raspunda "De ce 8 si nu …" orice numar alege, etc. Iese afara din joc cel care nu este atent sa raspunda repede. Ca sa fie mai atractiv, castigatorul primeste ceva in dar.
Taranul e pe camp
Jocul e bazat pe versurile cantecului de mai jos, incepe cu un copil care va alege un partener din grupul celorlalti copii ca avand rolul nevestei la sfarsitul primei strofe, acest partener alege la randul sau un copil cu rolul din urmatoarea strofa cantata si tot asa pana la sfarsitul cantecelului. Se va forma un sir de copii care se tin de mijloc unul pe altul gen trenulet imaginar, cantand si dansand in forma de cerc.
Taranul e pe camp/ Taranul e pe camp/ Ura, draguta mea/ Taranul e pe camp/ El are o nevasta/ El are o nevasta/ Ura, draguta mea / El are o nevasta/ Nevasta un copil/ Nevasta un copil /Ura, draguta mea/ Nevasta un copil /Copilul o dadaca/ Copilul o dadaca/ Ura, draguta mea/ Copilul o dadaca/ Dadaca un pisoi/ Dadaca un pisoi/ Ura, draguta mea / Dadaca un pisoi/ Pisoiul prinde soareci/ Pisoiul prinde soareci / Ura, draguta mea/ Pisoiul prinde soareci/ Si soarecii la branza / Si soarecii la branza/ Ura, draguta mea/ Si soarecii la branza/ Si branza la butoi /Si branza la butoi/ Ura, draguta mea/ Si branza la butoi/ Butoiul la gunoi /Butoiul la gunoi/ Ura draguta mea /Butoiul la gunoi / Taranul sa-si aleaga/ Taranul sa-si aleaga /Ura, draguta mea/ Taranul sa-si aleaga.
Ursul doarme
Copiii fac un cerc, iar unul dintre ei sta in interiorul cercului, ghemuit, in prealabil legat la ochi cu un batic sau o esarfa. Copiii se invart in timp ce canta: " Ursul doarme, moare de foame, ce sa-i dam noi de mancare? Lapte, miere si-o cafea, sa se aseze unde o vrea".
Cand s-a terminat cantecul, copiii se opresc si se aseaza in pozitie ghemuit. Copilul din mijlocul cercului se aseaza pe genunchii unuia dintre colegii sai . Ceilalti colegi il intreaba: "Pe ce stai?" " Pe o ladita" raspunde el." Pe ce te dai?" intreaba grupul, "Pe o fetita (sau un baiat)". "Cum il (o) cheama?" "ex. Marian" Daca cel legat la ochi ghiceste, se schimba locurile intre cei doi. Jocul continua pana cand se plictisesc.
Tarile
Este un joc cu mingea. Se joaca in grup de cel putin 4 copii. Cu cat mai multi, cu atat mai bine. Fiecare copil isi alege un nume de tara (se pot alege si alte nume – de orase, de vedete). Unul din copii are mingea si sta in mijlocul celorlalti si se pregateste sa arunce mingea in sus strigand una din tarile alese de copii. Acela trebuie sa fie atent sa prinda mingea in timp ce ceilalti trebuie sa fuga cat mai departe. Cand copilul prinde mingea are posibilitatea sa strige in mai multe feluri: "stop, stana de piatra!" si atunci copiii se opresc din alergat fara sa mai aibe voie sa miste, sau poate sa strige "stop, statuie de cauciuc!" si copiii se opresc din alergat, dar au voie sa-si miste corpurile, insa fara sa-si desprinda picioarele de pe asfalt. Dupa ce copiii s-au oprit, cel care a prins mingea trebuie sa nimereasca pe rand, cate un copil. Daca este nimerit, acela iese din joc.
funda?
Eu am 12 ani si stau mult in aer liber, deci avem:
1.du'te la numele tau
2.telefonul american
3.incetul-cu-incetul se fabrica otetul
4.printesa printesa
5.prinsa...pe (nume, animale, flori, culori etc.)
6.badminton
7.tenis
8.fotbal
9.baschet
10.flori fete sau baieti...
11.Bowling
12.limbo
13.sotron
14.''avionul'' cu mingea
15.sticluta cu otrava
16.Omul negru
17. 1, 2, 3 la perete stai!
18. tara tara vrem ostasi
19.lupul si culorile
20.rufele
etc...sper sa iti placa si sa le intelegi...
distractie placuta! FUNDITA?
oAaaNaa întreabă:
anonim_4396 întreabă: