Actele necesare pentru eliberarea duplicatului sunt :
i. cerere tip (de la serviciul Stare Civila - certificate de nastere)
ii. actul de identitate ( buletin, carte de identitate, adeverinta de identitate provizorie pentru cetatenii romani cu domiciliul in tara, cetatenii care nu au acte de identitate vor fi indrumati mai intai sa solicite eliberare actului de identitate, pasaportul-pentru cetatenii romani cu domiciliul in strainatate sau cetatenilor cetatenii straini ale caror acte de stare civila sunt inregistrate in tara;
iii. timbru fiscal de 1 leu
Pierderea sau deteriorarea certificatelor de stare civila constituie contraventie de la regimul actelor de stare civila, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat potrivit legii penale sunt considerate infractiuni. Conform Legii amenda este intre 100 si 200 lei (la primul duplicat se aplica amenda minima).
Eliberarea duplicatului se face de catre serviciul public comunitar local de evidenta persoanelor care are în pastrare registrul de stare civila sau de la domiciliul ori resedinta petitionarului.
Mergi la evidenţa populaţiei/poliţie (unde se fac şi buletinele şi permisele auto) şi îţi faci altul.
La Serviciul de Stare Civila trebuie sa mergi. Prima data cand ceri duplicat, nu se da amenda...sau, cel putin acum vreo 2-3 ani, eu nu am platit vreo amenda.
neval întreabă: