| Mihaela230 a întrebat:

Hello.
Am niște părinți foarte comuniști, trebuie sa ma culc devreme sa nu dorm târziu, sa vin acasă la ore fixe, sa nu umblu pe telefon, sa lucrez la mine în oraș, am un prieten de mult timp, îmi este teama sa le spun din cauza reacțiilor pe care le pot avea, și de ce mi mai poate impune.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

35 răspunsuri:
| Mihaela230 explică (pentru MihaelaDart):

Sunt împotriva ca eu sa plec de acasă

| MihaelaDart a răspuns (pentru Mihaela230):

Si asta ar trebui sa nu-ti pese. Vrei sa ai astfel de viata, tu decizi?
Nici ai mei parinti nu au fost de acord sa raman in Grecia si tot trageau sa revin acasa. Nu am facut-o si ei au acceptat in timp, s-au obisnuit cu ideea. Asa o sa faci si tu. Nu mai fi dupa fusta a lor tai. Fa contrariul.

| Seba2013 a răspuns:

Vrei sa spui ca ai parinti autoritativi...pentru ca exista si AUTORITARI sau PERMISIVI.
Conduita umana tot timpul este regulata de DREPT, pentru ca altfel se strica. Are nevoie de un oranduitor priceput care stie cum este organizata lumea. Inainte DREPTUL, MORALA si OBICEIURILE nu erau separate. Acum cei care se presupune ca sunt acesti organizatori de fapt nu produc organizatie ci libertate la droguri, dezmat, etc.
Astazi vorbim de norme juridice, norme morale si norme sociale pentru ca vor sa despice firul in patru.
Deci Dreptul este omniprezent in societate, nu putem fugi de el, chiar daca s-a separat de morala sau obiceiuri. Este bine sa ai judecata "de fapt" si cea "de valoare", pentru ca astazi judecata iti poate fii proiectata in materialism(miscarea romanticista iti deviaza judecata catre physis), ci nu catre virtutea justitiei, sau"judecata normativa". Ei sunt foarte seriosi cu justitia, insa pe noi ne-a aruncat in sfera eticului, unde nu mai exista seriozitate, ci pluralitate etica, anomie, marxism, superficialitate si gol normativ. Deci normele de conduita in sfera aceasta sunt paguboase. Acum vor sa impuna drogurile pentru sfera aceasta, ca ei din sfera cealalta(seriosii care au virtuta justitiei) sa vina intru tarziu cu Dreptul si Psihiatrii ca sa faca pe Batman si sa curete disonantele, perturbarile, ca sa ramana doar consonantele si armonia.

Definirea Dreptului este polisemic, are vreo 3, 4 significatii.
Una de norma, alta de facultate sau putere iar cealalta de valoare sau justitie (dimensiunea de norma, dimensiunea de facultate si cealalta de morala sau etica).
Miguel Reale vorbeste de teoria trdimendionala a Dreptului. Spune ca unde exista un fenomen juridic este tot timpul UN FAPT, O VALOARE si O NORMA, toate aceste elemente integreaza viata DREPTULUI. Exista intr-o interactiune dinamica si dialectica. Pot fi echivoce, analogice sau univoce.

Prima este dimensiunea normativa. Aici spunem ca Dreptul este compus de NORME. Aceste norme pot fi obligatorii, prohibitorii sau permitide. Treaba este ca cine are autoritate sa le faca? Dumnezeu sau oamenii? Daca vrem sa fim umanisti sau individuali ca secularismul putem sa vorbim fiecare de dreptul lui, fara a avea un drept obiectiv ci doar subiectiv. De cand a aparut modernismul dreptul a inceput sa fie cat mai subiectiv iar legea obiectiva naturala sa se piarda, insa doar in sfera omului de rand, pentru ca societatea contiuna sa aiba norme obiective.

Aceste norme mai trebuie VALIDATE ca sa existe ca norme pentru a fi recunoscute (Hart vorbeste de regula de recunoastere). Trebuie sa fie produse de organul competent, ca daca nu, nu este valida in sistemul normativ. Trebuie sa indeplineasca regulile formale si procedurile. Trebuie sa indeplineasca principiul de coerenta si sa nu se contrazica cu cele de rang egal sau superior ca daca nu, pierde validitatea.Trebuie sa indeplineasca principiul de ierarhie cu normele superioare ca daca nu, aceste norme sunt invalide.

La dimensiunea factica exista partea EFICACE care se ocupa cu gradul de aceptare si implinire a normelor in societate (impactul dimensiunii normei in dimensiunea faptului). Aici intra coercitia.
Iti spun lucrurile acestea pentru ca Dreptul, Morala, Etica, Valorile, Obiceiurile care inainte erau indistinse, acum s-au separat si avem impresia cu putem fugi de ele. Insa ele tot timpul sunt si daca nu avem grija ne pot pedepsi sau factura. Este bine sa avem legea divina, moralitate, ethos, virtuti, coduri, etica, norme, legi, in societate, pentru ca ele sunt spre binele nostru, nu sa fim penali, viciosi, imorali si sa avem antivalori. Nu vezi ca ei cand creeaza o norma, ordin sau lege in societate se pun seriosi ca sa o faca valida si eficace in societate? Asa trebuie sa ne integram si noi ordinea ci nu dezordinea ca sa avem morala, valori frumoase si sa le facem VALIDE si EFICACE(ele se castig prin staruinta si efort), pentru ca un criminal nu incepe sa fie de la exterior ci de la interior, de la moralitate. Deci Dreptul si Legea se pun de interiorul omului, nu asa cum fac ei... ca separa moralitatea de drept. Si mai rau este ca ei inteleg virtutea justitiei, insa noi nu pentru ca au fragmentato, iar la noi a ramas ceva vag, ambiguu, iar la ei ceva serios.

https://dreptmd.wordpress.com/......si-morala/


Carti recomandate pentru a creste in virtutea justitiei si a intelege ce este o norma sa lege la modul serios:

- Drepturile la modul serios - Ronald Myles Dworkin
- H. L. A. Hart - Conceptul de drept
- Reale teoria tridimensionalitati
-Si in general cartile nationale care inceo cu Introducerea in Teoria Dreptului.
Mai recomand si carti de economie, pentru ca va ajuta sa va dezvoltati gandirea productiva si sa vedeti realitatea cu sens, sa cheltuiti timpul cu folos, sa luati decizii utile ci nu paguboase. In viata asta exista si unghiul econimic, este bine sa deschidem ochii si pe partea aceasta, pentru ca economia nu este sinonima cu bani ci cu productivitate. Pentru a trai intr-o societate avem nevoie si de ecomonie, pentru ca ea aduce bunastarea. Doar daca stim sa ne cheltuim resursele si energia cu folos putem ajunge la un trai mai bun.

| Silwian a răspuns:

Mărită te și scapi de ei!?

| Enea_Tomita_1996 a răspuns:

Esti lepra