Cineastului :Sergiu Nicolaescu, a strans, la capatul unei cariere de peste 40 de ani, o colectie impresionanta de peste 60 de filme in care a imbracat, pe rand sau, uneori, chiar in acelasi timp, haina de regizor, scenarist si actor, cu o abilitate neobisnuita.
Imi pare rau pentru el! Se tinea bine la varsta lui. Daca nu se ivea complicatia asta...
Mi-au placut toate filmele lui pe care le-am vazut, a fost un regizor, actor si scenarist exceptional. El ne-a facut cunoscuti in afara.
Din pacate,generatia tanara e tot mai cuprins de prostie, sexualism etc. Probabil, ca visul lui Nicolaescu, ca generatia tanara sa-i depaseasca, mi se pare putin probabil.
Ba din contra, Nicolaescu nu vedea prea bine viitorul Romaniei. El chiar a afirmat ca ca e foarte dezamagit de ceea ce a ajuns tara noastra.
Azi dimineata am auzit din gurele lui, exact contrarul.A zis ca "spera" ca generatia care va urma vor fi mai buni ca ei.
A, "spera". E o diferenta in a vedea o situatie si spera ca se indreapta.
Sergiu Florin Nicolaescu (n. 13 aprilie 1930, Târgu Jiu, România – d. 3 ianuarie 2013, București, România[1]) a fost un regizor, actor și politician român după 1989. A devenit cunoscut prin mega-producții istorice ca Dacii (1966) și Mihai Viteazul (1970), precum și pentru seria de filme de acțiune centrate în jurul personajului fictiv Comisarul Moldovan. Nicolaescu a interpretat de asemenea rolul ilegalistului comunist Andrei în serialul de propagandă Pistruiatul.
Un alt gen predilect al lui Nicolaescu a fost filmul de război. În timpul filmărilor la Noi, cei din linia întâi, Nicolaescu a adus distrugeri grave Mănăstirii Văcărești,[2] fiind manevrate tancuri și folosite petarde și aruncătoare de flăcări în incinta mânăstirii.[3] Un raport al Muzeului de Istorie și Artă al Municipiului București menționa „fracturarea crucii din marmură a unuia dintre ctitorii mănăstirii, domnitorul Constantin Mavrocordat; forțarea lacătelor și a drugilor de fier care închideau paraclisul, precum și a ușii altarului Bisericii Mari".[3]
După Revoluția din 1989, a fost senator din partea FSN, PDSR și PSD. A condus Comisia Senatorială de cercetare a evenimentelor din 1989, care a fost acuzată de falsificarea adevărului.[4][5] Ultimele sale filme, printre care Orient Express, 15, Supraviețuitorul, Carol I și Poker (film) au fost întâmpinate cu răceală de critica de specialitate,[6][7][8][9][10][11][12] Nicolaescu fiind se asemenea criticat pentru câștigarea de finanțări publice prin CNC pentru filmele sale.[13][14]
Stilul său regizoral este caracterizat de o tendință bombastică spre auto-înscenare, Nicolaescu jucând adesea eroii principali ai filmelor pe care le regiza (seria Comisarul Moldovan, Nemuritorii, Mircea (film), Carol I etc). Andrei Gorzo, criticul de film al revistei Dilema Veche, scria despre Nicolaescu în rolul lui Carol I „Regele lui Nicolaescu e doar o altă fantezie de-a lui Nicolaescu despre sine, cum era și prințul lui din Orient Express (care la un moment dat se declara «un model vetust», înțelegînd prin asta că e prea mare pentru spiritele meschine ale generațiilor mai tinere) sau comisarul lui din Supraviețuitorul (care la rîndul lui se prezenta ca un anacronism, înțelegînd prin asta că oameni de calibrul lui nu se mai fac). În fanteziile lui, el a fost întotdeauna the king - de fapt, King Kong: un uriaș care e singurul din specia sa, care, supraviețuind, a ajuns într-un timp care nu e timpul său, într-o lume care nu-l mai vrea".[15] Răspunzând unei critici aduse de Nicolaescu „minimalismului nejustificat" al Noului val din cinematografia română, regizorul Cristian Mungiu a rezumat creația lui Nicolaescu la „călărit în filme cu replici din cartea de istorie".[16]
MIAU PLACUT FILMELE LUI
A fost unul dintre cei mai mari regizori ai Romaniei Dumnezeu sa-l odihneasca
anonim_4396 întreabă: