Din punctul meu de vedere acest lucru tine in principal de:
incadrarea intr-un anume 'tipar' in grila de posturi tv, o anumita "retea" mare, un studio, o companie (de exemplu Fox Entertainment Group dar poate fi oricare altul) ce detine mai multe posturi de televiziune poate grupa pe categorii anumite posturi ale sale: pe unul va difuza doar stiri, pe unul doar muzica (videoclipuri), pe unul doar desene animate etc
Pentru ca si desenele animate sunt o industrie de consum la fel ca filmele si serialele pentru noi toti. Oamenii din domeniu ar muri de foame daca se vor rula mereu aceleasi desene animate, ani la rand.Hai sa zicem ca la adulti e cum e, tematicile se tot repeta, parca nu se mai poate inventa nu stiu ce nou.
Insa pentru copii ar fi super ciudat sa fie rulate in prezent, pe ecranele tv, desene vechi de 30-60 de ani.Nu doar ca nu i-ar starni deloc prin coloristica, stiind cata stimulare excesiva exista la capitolul vizual pe device-urile pe care isi petrec mult timp, dar cred ca nici firul actiunii nu li s-ar parea interesant.Perceptia si gusturile generatiilor se schimba drastic cam la vreo fiecare 10 ani si asta trebuie sa se reflecte in munca animatorilor, altfel vor munci degeaba, nu va exista rating.Am multe desene animate preferate si e trist sa ma gandesc ca daca voi alege sa am un copil pe viitor nu ne vom putea uita impreuna, deoarece le va gasi plictisitoare.
Hai sa punem problema altfel.Tu te uit la filme vechi de 40-60 de ani? Multi adulti nu ar face-o.Eu recunosc ca da, e interesant, totusi, e o nisa restransa.Asa si copiii, nu sunt atrasi de,, vechituri'', mai ales daca nu le este cultivata curiozitatea in aceasta directie.Si cine sa se ocupe de asta daca parintii aleg calea usoara, adica device-urile? La cinema cate filme din alti ruleaza? Se intampla rar. In schimb lunar apar filme noi, produse in anul curent.Asta e regula de baza a consumerismului, mereu ceva nou.
De aparitia posturilor tv pentru copii ce sa zic, si-au dat seama de necesitate, cred eu, fiindca reclamele de pe posturile obisnuite, din pauze, nu erau targetate pentru copii, asadar pierdeau banii si toata lumea iesea in pierdere.Asa, pe posturile dedicate, erau mereu reclame la jucarii si orice de interes pentru cei mici, asa cum e firesc.
Unele posturi sunt doar pentru știri (Digi24, B1, România TV), altele pentru sport (Prima Sport, PPV, Eurosport), altele pentru documentare (National Geographic, Nat Geo Wild, Discovery, Viasat, History Channel), altele pentru filme (Happy, Comedy Central) iar altele pentru desene animate (Cartoon Network, Minimaz, Nick Junior, Nickelodeon, Disney Junior). Nu poți să amesteci genul programelor.