De ce un film nu poate fi judecat după tehnică? De viața personală nu vorbesc, amănuntul cu piciorul era legat de filmări, și filmul, mai bine zis filmele Kill Bill, le-am considerat la fel de proaste și plictisitoare înainte să aflu asta.
Tocmai despre asta e vorba, de tehnică. De ce unii, cu AFI în frunte, consideră Citizen Kane al lui Orson Welles cel mai bun film din toate timpurile? Nu cred că datorită poveștii legate de bobocul de trandafir...
Alt film: Shutter Island. Pe mine, povestea în sine nu m-a impresionat, ci modul în care Scorsese s-a jucat cu mintea mea de-a lungul filmului, de al cărui final nici azi nu sunt sigur. Asta numesc arta și asta a făcut filmul grozav, nu scenele de acțiune pe care le-au apreciat majoritatea.
De ce e Hitchcock considerat un maestru al cinematografiei? Iau ca exemplu Marnie, cu Sean Connery, nici măcar nu e thriller, toată valoarea filmului stă în regie, în cadrele cu roșu intens, în analiza psihologica a personajului, unul din puținele filme de la Hollywood care mă duc cu gândul la Tarkovsky.
La fel, Siberiada lui Konchalovskiy are 5 ore și pot spune că e cel mai bun film pe care l-am văzut. Putea avea lejer cu o oră mai puțin dacă regizorul renunța la toate cadrele naturale, fără acțiune, dar asta îl facea un film de duzină, nu cum l-am găsit eu, o pledoarie pentru natură, pentru viața patriarhală și un atac la adresa industrializării forțate.
La ce ar trebui să mă concentrez atunci când mă uit la un film? Eu nu înțeleg la ce te referi...pentru mine toată magia stă în regie, rar mă impresionează mai mult jocul actorilor decât regia.
Ia spre exemplu, The Perks of Being a Wallflower, un film pe care l-am gasit in lista ta. Nu-mi poti spune ca l-ai gasit magic datorita regiei. Te cred pe cuvant de cercetas daca imi spui ca ti s-a parut bun datorita povestii.
Da, sunt și filme cu o poveste bună, filme ușoare, filme de relaxare. Nici eu nu cred că tu citești filozofie sau romane de-ale lui Kafka, Dostoievski, Tolstoi sau Orwell când vrei să te relaxezi, că despre asta e vorba. Nici Papillon al lui Charriere nu-i o carte proastă, dar a fost scrisă de un amator, la fel e și la filme, arta cinematografiei stă în primul rând în regie, acolo se vede măiestria, apoi în jocul actorilor și în poveste, asta cred eu.
Deci, in topul filmelor vazute de tine, sade la loc de glorie si The Perks, un film pe care l-ai ales datorita povestii, pentru a te relaxa, pentru ca e usor de digerat. Sa spunem ca nu ti-a placut regia, nici jocul actorilor, ci povestea. Trei criterii si doar unul ia nota maxima. Mergi pe Cinemagia sau IMDB si acorzi o nota filmului. Sa spunem, 1/3 din 10, undeva la 3.5, 3 sau 4. Ca sa rotunjim. Desi, in topul tau, filmul sta in aceeasi lista cu "On the waterfront". Ambele ti-au adus un spor de satisfactie cand le-ai vazut. Matematica e clara, insa factorul de subiectivitate e mare. Arta e arta. Si aici am avut mereu o problema, cu cei care judeca filmul la fiecare zecimala. I rest my case!
Nu, On The Waterfront are 10 și ăla chiar e unul din cele mai bune filme făcute vreodată.
E un film pe care l-am notat cu 9, dar m-am raportat în primul rând la categoria din care face parte, filme despre adolescenți și la faptul că înainte văzusem porcăria aia de Lady Bird.
Nu, jocul actorilor n-a fost rău, și-au intrat bine în rol, a fost veridic, nu i-am găsit prea multe minusuri, dar nu-l pot compara cu filmele mari.
Iau un film din topul tău, la Odiseea Spațiala 2001 ți-a plăcut povestea? Asta l-a pus acolo? Eu nici acum nu sunt sigur dacă am înțeles despre ce a fost vorba în film.
Ai pus și Citizen Kane deasupra Crimei din Orient Express, deasupra Rebel Without a Case (uite, alt film cu o poveste bună și o pereche de actori foarte talentați, dar celebru mai mult datorită morții lui James Dean), a fost intriga lui Welles mai bună decât intriga Agathei Christie? Fii serioasă...
Am o vaga senzatie ca am inceput sa vorbim despre acelasi lucru...
Ceea ce voiam sa aduc in discutie sau sa aflu, ca sa fiu mai precisa, este cum poti sa judeci un film, daca e bun sau nu, cand poate exista un singur criteriu dupa care il notezi si acela, subiectiv (vazut sau analizat prin prisma ta)?
Am putea sa avem disctii lungi, din zorii zilei pana in amurg despre ce am vazut sau nu la un film. Dar de judecat, e greu de judecat. Tocmai pentru ca exista acest factor al subiectivitatii.
P.S.: Lista am facut-o pe loc fara a ma gandi la o ordine anume.
Cat despre Odiseea Spatiala... discutia in care m-as baga ar fi prea lunga. Zic sa o lasam pentru o intrebare specifica: Cum vi s-a parut filmul Odiseea Spatiala?
La mine totuși ăla nu e un top, e un istoric al filmelor văzute de când am cont pe site-ul ăla, cred că din februarie. Dacă fac un top, pun oricând filme notate cu 8 (fiindcă când le notez mă raportez mai întâi la categoria din care fac parte), deasupra celui notat cu 9. Ai dreptate legat de subiectivitate.
Discuția pornise de la Tarkovsky și Tarantino, unde rămân la aceeași părere. Tarkovsky a făcut artă, filme pe care să nu le vezi doar o dată în viață și care să ofere o emoție. Tarantino a făcut filme de box-office, pe care nu le-ai mai vedea a doua oară, dar care să umple producătorii de bani.
Adevarat ca Tarkovsky a facut arta. Tarantino a facut filme de box office, dar, ca sa iau unul din criteriile tale in calcul, daca faci o comparatie intre Tarantino si Scorsese, ambii cu filme de box office: evolutie si merit...te las pe tine sa-i compari.
La Scorsese, pe lângă filme de box-office, mai avem o sumedenie de documentare, mi-a plăcut cel mai mult cel despre viața lui Bob Dylan și niște filme cum ar fi:
The Last Temptation of Christ
Silence
Kundun
Taxi Driver
A făcut Tarantino un film precum cele 4 mai de sus?
Și am văzut Annie Hall, după cum am promis. Un film simpatic, regizat chiar foarte bine, o idee interesantă, dar departe de ce înseamnă o capodoperă.
1.Al 5-lea val
2.Salt
3.Shape of water
4. Dumnezeu pentru o zi
5. Godfather
BloodyDress întreabă:
Smileee607 întreabă:
Crissww întreabă: